Samsung p2450h och Xbox 360.

Medlem
Samsung p2450h och Xbox 360.

Hej.

Jag köpte en Samsung p2450H igår och jag tänkte använda den som monitor för mitt Xbox 360 med tanke på att monitorn stödjer 1080p . Jag kör Xboxet med en vanlig HDMI kabel.

Det verkar som om bilden är jätteoskarp. Ingen kantutjämning överhuvudtaget. Det är också något slags lagg på bilden. Jag skulle nästa kalla bilden för för jävlig.

Det gör spelen ospelbara.

Någon som vet vad som är fel?


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem

Har du ställt in att Xboxen ska köras i 1080p?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Har du ställt in att Xboxen ska köras i 1080p?

Ja självklart.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Har dom ens AA på Xbox360? Kolla inställningarna på monitorn, kanske något som du kan ändra där som gör det bättre.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det jag menar med dålig kantutjämning är att bilden ser ihoptryckt ut. Tro mig jag har också kollat varenda inställning som finns.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Aha, Widescreen. Är det så att det blir svarta ränder på sidorna? Annars så finns det ju en inställning på Xboxen där man kan välja Wide/Standard. Jag gissar på att du redan valt Wide där...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Då gissar du rätt... Jag börjar nästan fundera på att lämna tillbaka skiten.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem

Om man köper en HDMI Till DVI adapter. Skulle det göra någon skillnad? Så kopplar man inte Xboxet i DVI uttaget istället.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem

Om det är proportionerna i bilden som är problemet, att du får svarta kanter på sidorna, så bör du kolla inställningarna på skärmen en extra gång. På skärmmenyn så går du in på SIZE&POSITION - Image Size - Ändra från AUTO till WIDE. Detta tvingar skärmen till att visa bilden på hela ytan, oavsätt vilket bildformat det är.

Funkar inte detta så har jag ingen aning om vad som kan vara problemet.

Medlem

Jag har inte problem med svarta kanter.... Jag ska returnera skärmen till Webhallen inom kort.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

1
Skriv svar