Ny expansion till Civilization 5

Robot
Ny expansion till Civilization 5

Andra stora expansionen till Civilization 5 har utannonserats.

#nyhetstips, #firaxis-games, #civilization-5


Medlem
Ny expansion till Civilization 5

Gott!!!

Medlem

Expansionen innehåller ju nästan lika mycket innehåll som somliga uppföljare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Fantastiskt, ser fram emot att bråka med Polen inpå småtimmarna

Medlem

Just when I thought I was out....They pull me back in!

Medlem

Yey, slaveri!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Schysst med lite bättre diplomati!

Skribent

Polen! <3

Minns när jag spelade ett WW2-scenario i Civ 2 med några kompisar och valde "neutrala" (Sverige och Polen). Det gick inget vidare när tyskarna kom med tanks!

Ser fram emot mer handel och diplomati också. Har alltid tyckt att Civ-seriens akilleshäl varit alla regelrätta invasionskrig och världskrig som ständigt råder även i modern era.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

gött med Polen, då känns det bra när jag kommer med mina stolta svenska Karoliner och krossar de virtuella små asen!!

Medlem

Är det bara jag som tröttnar på Civilization i längden då spelet alltid blir så segt ju längre man kommer och man får vänta i evigheter på att AI har gjort sina drag?
Brukar oftast bli att man startar nya omgångar hela tiden istället för att spela klart dem för att slippa vänta så jäkla länge mellan rundorna.

Medlem
Skrivet av Lofvenhaft:

gött med Polen, då känns det bra när jag kommer med mina stolta svenska Karoliner och krossar de virtuella små asen!!

nej nej du har fel ,det är danmark som ska krossas. danmark!

Skrivet av McNord:

Är det bara jag som tröttnar på Civilization i längden då spelet alltid blir så segt ju längre man kommer och man får vänta i evigheter på att AI har gjort sina drag?
Brukar oftast bli att man startar nya omgångar hela tiden istället för att spela klart dem för att slippa vänta så jäkla länge mellan rundorna.

har du inte vunnit vid runda 320 har du gjort nåt fel

dvs om du inte kör med TES yet (not) another mappack på giant earth med 20 ai och försöker dig på en military victory

Medlem

Efter denna expansion så kan femma faktiskt mäta sig med fyran. Gott.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Polen låter som ett riktigt skönt tillägg.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Medlem
Skrivet av rubbiten:

har du inte vunnit vid runda 320 har du gjort nåt fel

dvs om du inte kör med TES yet (not) another mappack på giant earth med 20 ai och försöker dig på en military victory

Nu kommer jag inte ihåg hur många rundor det är, men jag brukar alltid köra på en stor karta med många AI då jag tycker det blir mycket roligare. Men spelet får tillräckligt långa laddningstider längre in i spelet så det blir tillräckligt drygt för att starta en helt ny omgång istället för att spela klart den pågående.

Medlem

Fan, måste lira Gods and Kings först innan denna!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Fan, måste lira Gods and Kings först innan denna!

Är ju ingen exklusiv expansion, bara skaffa båda!

Medlem

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:

Efter denna expansion så kan femma faktiskt mäta sig med fyran. Gott.

Med eller utan expansioner?

Medlem

Sjukt nice!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gött, fler sömnlösa nätter att vänta!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Det som står under new policies and ideologies har ju funnits förut? Jag ser inget nytt där?

Gött med mer skit dock!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Red_warning:

Efter denna expansion så kan femma faktiskt mäta sig med fyran. Gott.

Med eller utan expansioner?

Med så klart. Jag tror du överskattar hur mycket extrainnehåll som kom med fyrans expansioner.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:

Med så klart. Jag tror du överskattar hur mycket extrainnehåll som kom med fyrans expansioner.

Så 5:ans expansioner är överlägsna 4:ans, som i efterhand alltså framstår som högst medelmåttiga? Bra att de gjorde något rätt med 5:an i alla fall.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Red_warning:

Efter denna expansion så kan femma faktiskt mäta sig med fyran. Gott.

Med eller utan expansioner?

Med så klart. Jag tror du överskattar hur mycket extrainnehåll som kom med fyrans expansioner.

Både Corporations och Espionage var stora förändringar i Beyond the Sword förutom övriga "fler nationer" som ju inte gör någon egentlig skillnad. Tycker det känns lite löjligt med så många nationer som finns i femman nu. Det är knappast så att alla dessa haft en storhetstid värd att nämna längre. Polen liksom.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
1
Skriv svar