Sökes: Svenskt EVE Online-corp som vill ta emot en n00b

Medlem
Sökes: Svenskt EVE Online-corp som vill ta emot en n00b

Nu ska jag göra slag i saken och återuppliva mitt gamla EVE-konto för att spela igen. Det lär inte bli hardcore eftersom jag har heltidsarbete och småbarn, men jag har blivit lätt besatt i spelet så jag bara måste dra igång igen.

Alla säger att man MÅSTE spela med andra för att komma in i spelet så därför hade det varit kul att få kontakt med andra svenska EVE-spelare och kanske gå med i ett corp. Jag har en viss tröskel att ta mig över nu i början och jag ska förmodligen satsa på att bli "handelsman" eller "producent". Vi får se.

Inaktiv

Heltidsarbete + Småbarn är båda tidskrävande, Fast likadant är EVE.

En kombination av alla 3 är Stress Deluxe!

Personligen skulle jag dö av stress om jag skulle försöka få rullning på alla tre.
Jag skulle antagligen bli uppslukad av EVE och vara små mycket till farsa för mina barn.

Bättre att levla upp sina ungar istället imo!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Du är vettig Sipmo och jag vet att du har rätt innerst inne. Så EVE tar verkligen så jäkla mycket tid i anspråk? Går det inte att casualspela överhuvudtaget?

Medlem

Man kan ha tid med alla sakerna, EVE tar tid men inte så mycket tid alla verkar tro. Jag spelar någon timme per dag om inte mindre och klarar mig bra. Har inte spelat alls denna vecka förutom loggat in och ändrat min inlärning. Research here I come!

Men det behövs inte så mycket mer än så. Visst kan det vara lite tråkigt att inte ha miljarder med ISK man kan leka med, EVE kräver inte stora summor pengar för att ha kul eller njuta av spelet även om det hjälper.

Känner inte till något svenskt corp eller många svenska spelare för den delen. Men har för mig att det finns en skara med stora nybörjar corp som dedikerar sig till att ta emot nya spelare och lära upp dem. Vilket kan vara ett bra alternativ mot ett svenskt corp. Synd nog kommer jag inte på något på rak arm, men borde inte vara svårt att hitta på eve-online forumet.

Medlem

Så om jag spelar en eller två timmar efter att mina kära söner lagt sig vid 19 så borde det kunna funka rent spelmässigt? Vid den tiden landar jag ändå i soffan och min fru tittar på "sina program" och jag slösurfar och spelar flashspel på laptopen.

Medlem

Om du vill pvp så kör vi Mycket BS carrier saker. Men vi gör allt bara att vi gilar det temat. så om du gillar det så messa conva mig in game Gump forrest. ps vi e bara svenskar i corpen

Medlem

Gump, jag har messat dig ingame.

Medlem

Min inbox e tom desvärre

Medlem

Jag ser nu att jag skickade till fel person. Skickar på nytt när servrarna är uppe igen.

Medlem
Medlem

Hur går det för Er?


signatur

Niet.

Medlem

Jag har 21-dagars invite om någon är intresserad! Hoppas ni har skoj, jag har! Skicka ett PM om ni vill köra någon OP!


signatur

Niet.

Medlem

EVE tar inte alls så himla mycket tid som folk har fått för sig. Jag förstår inte riktigt varför det har sådant hardcore-rykte över sig.
Spelar i ett svenskt corp som ingår i Li3 alliansen som i sin tur ingår i Honey Badger Coalition(TEST och dyl) och är för närvarande i lite krig med Goonswarm (Som i övrigt får hejvilt med stryk!)
Jag vet att vi ska ha ett High-sec corp som står utanför alliansen, dessa tar säkert emot medlemmar.

Bara att dra ett PM så kan jag skicka både 21 dagars invite alt. kolla upp corps i eller utanför alliansen.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Dra ett PM till mig Xair Motsu, lirar i Militek Industries som är med i alliansen UOR. Vi hjälper gärna nya spelare med både tips och resurser!


signatur

Niet.

Medlem

Jag kör missions i Caldari. Har inte varit så intresserad av pvp än så länge. Har ca 22 miljoner SP, letar också efter ett svenskt corp. Gallente och Minmatar anfaller mig på plats, så gärna inte däromkring

Medlem

Vad kör du för LV på missions? Jag är ju ganska grön så jag lirar 2:or än så länge, snart dags för 3:or! Vad flyger du för något? Titta gärna in länken i min signatur, ett lovande ställe för svenska spelare!


signatur

Niet.

Medlem

Jag kör en Raven för lvl 4 missions och Drake för lvl 3. Kör med min Drake när jag lirar lite mer casual. Varje steg är ju rätt enormt vad det gäller krav på defense/offense i missions.

Medlem

För er som spelar EVE Online, har vi skapat ett svenskt commuity och dedikerat forum på www.eveonlinesweden.com.

Jag spelar själv EVE, och har gjort det sedan 2004 ungefär. Gjorde några års uppehåll mellan 2006-2011 då jag började igen med ett nytt konto. Just nu är jag utan Corp då jag tänker hoppa in på EVE University och köra där ett tag.

Jag kör mest missions och mining just nu, och annonserar mina mining-ops som event på Community't

phi
Medlem

Även jag har börjat spela nu igen efter några års uppehåll, fast på ett helt nytt konto. Hade runt 10 miljoner SP på min förra pilot men han är nu död och begraven.

Jobbar hemifrån och kan på så sätt sitta och köra ganska hårt på station trading i Jita och bygger på det viset upp ISK på ett snabbt och säkert sätt. Kommer även att köra på lite exploration på kvällar/helgar, missions och säkert en del pvp så småningom. Jag spelar väldigt casual idagsläget och tycker att det funkar faktiskt bra, det blir vad man gör det till helt enkelt.

Om någon är sugen på att lära sig station trading så skicka ett PM så kan vi säkert styra upp något när jag får tid över.

Medlem

Tjena phi! Jag vill lära mig allt som har med EVE att göra! Ska precis börja fördjupa mig i PI! Jag kör också väldigt casual, men det är också för att jag är ganska grön i gemet så att säga. Du får gärna lägga till mig in-game; Xair Motsu
Lirar du på egen hand eller är du med i ett Corp?


signatur

Niet.

Medlem

Välkommen tillbaka förresten! Lagom till 1.1!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Fentron:

Jag kör missions i Caldari. Har inte varit så intresserad av pvp än så länge. Har ca 22 miljoner SP, letar också efter ett svenskt corp. Gallente och Minmatar anfaller mig på plats, så gärna inte däromkring

Du kan alltid kolla in Legendary Umbrellas om du börjar intressera dig för lite mer PVP. Det finns mycket möjligheter att fajtas mot andra spelare samt att tjäna pengar i null.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Spelar i svenska corpet Svea Rike, vi kan ge dig möjligheterna att utvecklas fullt ut ,oavsett om det är pvp, bygg, planetmining eller annat.

Detta erbjuder Svea Rike
1: Fri tillgång till capital fuel när det gäller pvp eller flytt.
2: Tillgång till skepp å moduler för empire priser.
3: PVP i alla former från gangs till blobs.
4: Tillgång till bästa rått/majningrymden.
5: Stark gemenskap!
6: Över 8 års erfarenhet av 0.0.

Joina vår nya rekryt kanal "SR Rekryt"


signatur

En tallrik köttyoghurt om dagen är bra för magen!

Medlem

Hur går det för alla? Vad har ni för planer inför helgen, i New Eden?
Själv ska jag se till att lära mig flyga en Rokh, blir ful lärd på söndag! Det ska bli spännande! Sedan hoppas jag vi kör ett miningop, vore gött att få in lite isk!


signatur

Niet.

Medlem

Jag och några kompisar ska köra en massa lvl 4 missions i Gallenterymden. Sedan ska vi testköra våran sprillans nya Orca för mining ops. Vi håller på att samla ihop pengar till en egen station till vårat corp. Vi är newbievänliga och positionerade i high sec Gallente, om det är någon som skulle vilja joina vårt corp. Skicka pm till "Whindy" ingame.
Har uppgraderat ifrån en vanlig Raven till en Navy issue Scorpion, den känns mycket mer stabil att köra.

Medlem

Jag började precis spela EVE och jag fastnade direkt. Har dock bara spelat några uppdrag...
Är det något corp som kan tänkas att ta sig an en nybörjare? Är i nuläget främst ute efter lite mänsklig närhet i spelet ;D

Medlem
Skrivet av Deltaquebec:

Jag började precis spela EVE och jag fastnade direkt. Har dock bara spelat några uppdrag...
Är det något corp som kan tänkas att ta sig an en nybörjare? Är i nuläget främst ute efter lite mänsklig närhet i spelet ;D

Här är några nybörjarcorps:

EVE University
Hjälper dig att komma igång, du får utbildning om allt möjligt va du vill göra vare sig de är mining, missions, pvp eler production

RvB - RED Federation
RvB - BLUE Republic

Två corps som ständigt ligger i krig mot varandra. Till för nybörjare så de får testa på hur PVP funkar. De kör t1 frigs och cruisers och försöker undvika dyra skepp så perfekt början på PVP för nybörjare.

Coquilles
Svenskt lowsec pvp corp som tar in nybörjare.

Vill du har hjälp ingame så ryck tag i mig ingame, character name trollerii, välkommen till världens bästa MMO!


signatur

En tallrik köttyoghurt om dagen är bra för magen!

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:

EVE tar inte alls så himla mycket tid som folk har fått för sig. Jag förstår inte riktigt varför det har sådant hardcore-rykte över sig.
Spelar i ett svenskt corp som ingår i Li3 alliansen som i sin tur ingår i Honey Badger Coalition(TEST och dyl) och är för närvarande i lite krig med Goonswarm (Som i övrigt får hejvilt med stryk!)
Jag vet att vi ska ha ett High-sec corp som står utanför alliansen, dessa tar säkert emot medlemmar.

Bara att dra ett PM så kan jag skicka både 21 dagars invite alt. kolla upp corps i eller utanför alliansen.

Ser att detta är en lite äldre tråd men och har en fråga som inte riktigt gagnar OP men ställer ändå frågan.

Då jag själv är med i Li3 och vi nu krigar för Goons så betyder det att Li3 bytt sida, eller?

Och om det är någon som blöder nu så är det TEST B)

http://dl.eve-files.com/media/corp/verite/influence.png
http://themittani.com/news/breaking-s2n-citizens-nulli-legio-...

BTW var du med i steamrollningen av Test i dagarna?


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

1
Skriv svar