Duke Nukem återvänder i april

Medlem
Duke Nukem återvänder i april

Minns hur jag spelade det här i mellanstadiet

Skribent
Skrivet av Draug:

Minns hur jag spelade det här i mellanstadiet

Detta och Commander Keen!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Ooh, Commander Keen :heart:

Var lite mer åt LOOM hållet själv.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Blir kanske att ta en titt på detta, satt och spelade Duke Nukem 3D på iPhonen i våras.
Lite jobbiga kontroller, men detta är ju trots allt en plattformare


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Fortfarande bättre än Duke Nukem Forever. Enough said

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Fortfarande bättre än Duke Nukem Forever. Enough said

Var det bara jag som tyckte DNF var helt okej?

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Eddz0r:

Fortfarande bättre än Duke Nukem Forever. Enough said

Var det bara jag som tyckte DNF var helt okej?

Helt annorlunda spel sen Duke Nukem 3d, som är 100gånger bättre ^^

Medlem

Always bet on the duke!

Medlem

Hahaha, shit va ful han är!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

ELF
Medlem

Duke Nukem 1+2 finns att köpa på GoG.com


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Your face, your ass, what's the difference?

Medlem

Låt Duke dö nu, snälla, låt han dö.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Yeej! Eller vänta nu... (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Duke min dator har inte förlåtit dig. Håll dig borta företaget får hitta något annat att mjölka..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Eddz0r:

Fortfarande bättre än Duke Nukem Forever. Enough said

Var det bara jag som tyckte DNF var helt okej?

Du är inte ensam, jag älskar DNF. Tyckte det var helt ok, enda nackdelen var att att man fick vänsta i på tok för många år innan man skulle få spela det men väntan var ändå värd. Spelade ut det samt expanssionen där man får döda dr.proton.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Låt Duke dö nu, snälla, låt han dö.

aldrig att min barndomshjälte ska få dö, låt dessa gamla klassiker få leva vidare inom mobil m.m. Dom behöver inte göra något nytt duke från scratch men låt dessa saker leva vidare. Varför vara så negativ?

Medlem
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Eddz0r:

Fortfarande bättre än Duke Nukem Forever. Enough said

Var det bara jag som tyckte DNF var helt okej?

Helt annorlunda spel sen Duke Nukem 3d, som är 100gånger bättre ^^

Nja alltså jag tycker varken DNF eller DN 3D är bättre än varandra, båda har sin charm och båda är riktigt bra. Det jag gillar med DN 3D är att du an modda runt med det nu och skapa nya spelupplevelser som du inte kan med DNF.

DNF är jäkligt roligt för du göra lite andra saker i det nu än vad man gjorde i DN 3D och expanssionen gör allt roligare med. Synd bara att det inte är så många som lirar det på internet som det var i början, då jag anser att MP läget i dnf är riktigt skoj särskilt nu när man skaffat tilläggspacketet för ett tag sedan som har en hel del roliga inslag från olika spel som t.e.x TF2, cod, halo och tror något från serious sam.
Där dom gör lite narr av spelen m.m och bara tagit inspiration.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Eddz0r:

Fortfarande bättre än Duke Nukem Forever. Enough said

Var det bara jag som tyckte DNF var helt okej?

Helt annorlunda spel sen Duke Nukem 3d, som är 100gånger bättre ^^

Nja alltså jag tycker varken DNF eller DN 3D är bättre än varandra, båda har sin charm och båda är riktigt bra. Det jag gillar med DN 3D är att du an modda runt med det nu och skapa nya spelupplevelser som du inte kan med DNF.

DNF är jäkligt roligt för du göra lite andra saker i det nu än vad man gjorde i DN 3D och expanssionen gör allt roligare med. Synd bara att det inte är så många som lirar det på internet som det var i början, då jag anser att MP läget i dnf är riktigt skoj särskilt nu när man skaffat tilläggspacketet för ett tag sedan som har en hel del roliga inslag från olika spel som t.e.x TF2, cod, halo och tror något från serious sam.
Där dom gör lite narr av spelen m.m och bara tagit inspiration.

Okej, men själv tyckte jag inte DNF va särskligt bra, kändes som ja tvingade migsjälv igenom det, klart de va väl kul me lite duke action och punchlines, men va saker som fattades tyckte jag, och bilkörandet tyckte jag inte alls om.

Medlem

Klart han är förlåten! Dock önskar jag att DNF blev som de första trailerna visade och inte något tecknat mjukisspel.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Draug:

Minns hur jag spelade det här i mellanstadiet

Detta och Commander Keen!

Och det bästa Shadow Warrior såklart!

Medlem
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Draug:

Minns hur jag spelade det här i mellanstadiet

Detta och Commander Keen!

Och det bästa Shadow Warrior såklart!

Shdow warrior finns ju för 50 kronor på GoG jag skaffade det och älskar det ännu

Medlem
Skrivet av Blazter:

Klart han är förlåten! Dock önskar jag att DNF blev som de första trailerna visade och inte något tecknat mjukisspel.

Menar du som trailer från 2001? Sure kan jag hålla med om men gillar hur det ser ut nu med.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av bjosarn:

Låt Duke dö nu, snälla, låt han dö.

aldrig att min barndomshjälte ska få dö, låt dessa gamla klassiker få leva vidare inom mobil m.m. Dom behöver inte göra något nytt duke från scratch men låt dessa saker leva vidare. Varför vara så negativ?

Mobilspel:

"Damn, The Duke is dead! Buy a lifepack for 1$?"
> No
"Your score was 195543. Post on Twitter?"
> No
"Refer a friend on Facebook and get the JETBOOTS! Do this now?"

Därför vara så negativ.

Medlem

Så, bara iOS? Lite smådåligt.

Medlem

En del spel gör sig bäst i minnet.

Bättre han fick vila i frid istället för att krämar-krama ut ett par dollar ur honom...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av bjosarn:

Låt Duke dö nu, snälla, låt han dö.

aldrig att min barndomshjälte ska få dö, låt dessa gamla klassiker få leva vidare inom mobil m.m. Dom behöver inte göra något nytt duke från scratch men låt dessa saker leva vidare. Varför vara så negativ?

Mobilspel:

"Damn, The Duke is dead! Buy a lifepack for 1$?"
> No
"Your score was 195543. Post on Twitter?"
> No
"Refer a friend on Facebook and get the JETBOOTS! Do this now?"

Därför vara så negativ.

Tror knappast det blir så, blir väl snarare bara att dom portar om det till mobilen. För duke nukem 3d till apple och android har inget sådant. Enda den hade om jag minns var att ska man köra dom andra två ställerna/ episoderna eller vad dom ska kallas fick man kanske betala 20 kronor vilket inte rör mig i ryggen så mycket.

Medlem

Tjohoo vad kul! Eller nä... vänta nu är.. iOS...

Move along, nothing (of value) to see here...

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Blazter:

Klart han är förlåten! Dock önskar jag att DNF blev som de första trailerna visade och inte något tecknat mjukisspel.

Menar du som trailer från 2001? Sure kan jag hålla med om men gillar hur det ser ut nu med.

Stämmer, tycker det var mer "realistiskt" och mer mörkt (precis som Duke Nukem 3D).


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Blazter:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Blazter:

Klart han är förlåten! Dock önskar jag att DNF blev som de första trailerna visade och inte något tecknat mjukisspel.

Menar du som trailer från 2001? Sure kan jag hålla med om men gillar hur det ser ut nu med.

Stämmer, tycker det var mer "realistiskt" och mer mörkt (precis som Duke Nukem 3D).

Dock är ju inte duke rent allmänt att mörkt spel om du menar att mörkt ska föreställa skräckacktigt. Duke är ju bara ett humoristiskt spel.

Men oavsett hur du menade så kan jag väl hålla med på ett sätt men tycker hur temat i det nu passar bra in också. Jag gillade det riktigt mycket.

12
Skriv svar