Medlem
Köpa PS3

Hej ni orakel på FZ!

Jag har ett playstation 3 som jag har haft länge nu. Funkar utmärkt, men det är inte det som den här tråden handlar om.
Det är nämligen så att min ynkliga lillebror har använt det som satan till att spela NHL 13 online. Nu är det så att det börjar närma sig en flytt hemifrån för mig, och han vill ju fortfarande ha ett ps3. Så det jag undrar är först och främst, om han köper sig ett eget ps3, kommer det på något sätt gå att fortsätta med den karriär han har gjort på NHL på ett annat ps3? Och fråga nummer två, är det värt att köpa en 12gb? Såg på pricerunner att de fanns för ca 1700, medans en större kostar >2000. Ge mig råd, kära visdomskälla!

Medlem

Du kan kopiera sparade filer till ett usb-minne och föra över till den nya konsolen. 12gb är för lite, försök hitta en deal på 320gb-versionen (alternativt en väldigt billig 2,5"-disk).

Medlem

Notera att vissa spel har "låst" savefilerna efter konsollen, dvs att du kan kopiera över de men att de inte funkar ladda när spelet känner av att de är från en annan konsol från början.
HUr det är det med NHL vete fan, vet bara att det var något spel som var så i forntiden nån gång när en kompis köpte sin första ps3a.

Medlem

Här är en rätt schysst deal som gäller bara nu i helgen.

PS3 500GB + God of War Ascension för 2300kr (fraktfritt). Nästan samma pris som utan spelet, är du intresserad av det så är det ju inte så dumt.

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/PS3...

Medlem

FZ kan man alltid lita på, nu vet vi vilka möjligheter som finns. Tack tack tack

1
Skriv svar