Ny milstolpe för League of Legends

Robot
Ny milstolpe för League of Legends

Håll hårt i hatten, katten och latten. Riot Games superpopulära moba-titel har nu uppnått hela fem miljoner simultana spelare. Schesus!

#valve, #dota-2, #riot-games


Medlem
Ny milstolpe för League of Legends

Jag vill bara säga GRATTIS!!! Riot Games <3


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Kul spel! Det är e-sport i LoL på MLGs hemsida och på Twitch ikväll om någon är intresserad :P!

Medlem

Fem miljoner... Det är ju helt galet många.

Nästan 1% av Tellus befolkning som var inne och spelade... SAMTIDIGT! Man kan ju verkligen påstå att datorspel gått och blivit mainstream på riktigt.

Medlem

Undrar om Dota2 någonsin kommer bli så stort som legends är... borde inte marknaden vara mättad? Eller tillkommer det verkligen så mycket nytt folk?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av MurMel:

Fem miljoner... Det är ju helt galet många.

Nästan 1% av Tellus befolkning som var inne och spelade... SAMTIDIGT! Man kan ju verkligen påstå att datorspel gått och blivit mainstream på riktigt.

Nästan 0.1%

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar om Dota2 någonsin kommer bli så stort som legends är... borde inte marknaden vara mättad? Eller tillkommer det verkligen så mycket nytt folk?

Det tror jag inte spelar mässigt. E-spotsmässigt absolut.
Men Dota 2 drar in nya spelare hela tiden. Vissa stannar vissa stannar inte


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av MurMel:

Fem miljoner... Det är ju helt galet många.

Nästan 1% av Tellus befolkning som var inne och spelade... SAMTIDIGT! Man kan ju verkligen påstå att datorspel gått och blivit mainstream på riktigt.

Fast det här spelet verkar lyckats väldigt bra med att tilltala de som är nybörjare och de som vill ha en utmaning. Få spel lyckas med den här bedriften och deras F2P modell verkar vara en av de bättre.

Medlem

Ett av de bästa spelen jag lira på multiplayer fronten. Beroendeframkallande som satan.

Jag var skeptisk först, helt allvarligt, men en kompis tjata och tjata "fan du borde spela med mig, du borde lira med mig, kom igen nu för fan!" så sagt och gjort. Jag installerade det. Sen var jag fast.

Kompisen har inte varit online på över tre veckor....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nice.
Jag spelar LoL mer än DotA 2 främst pågrundav att 20+ av mina irl vänner kör det.

Personligen gillar jag DotA 2 mer även fast jag inte spelat det lika mycket. Drow Ranger <3


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av MurMel:

Fem miljoner... Det är ju helt galet många.

Nästan 1% av Tellus befolkning som var inne och spelade... SAMTIDIGT! Man kan ju verkligen påstå att datorspel gått och blivit mainstream på riktigt.

JAg tippar att du måste läsa om grundskolematte.
Eller är vi bara 500 miljoner på jorden ? ...
Well, de andra 5 miljarderna kanske är en konspiration ?

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av MurMel:

Fem miljoner... Det är ju helt galet många.

Nästan 1% av Tellus befolkning som var inne och spelade... SAMTIDIGT! Man kan ju verkligen påstå att datorspel gått och blivit mainstream på riktigt.

JAg tippar att du måste läsa om grundskolematte.
Eller är vi bara 500 miljoner på jorden ? ...
Well, de andra 5 miljarderna kanske är en konspiration ?

Lugna ner dig alla kan göra ett litet decimalfel ibland. Dessutom är jordens befolkning snarare 7 miljarder.

Medlem

Trots detta så failade ju deras senaste stora turnering enormt?
Solen i ansiktet, problem med LAN-klienten och spelare som fuskade och blev diskade.

För övrigt så är det bra att se att PC fortfarande växer, men jag skulle aldrig i mitt liv sätta mig med LoL, lågt skilltak och lättare att lära sig, min typ av spel är att spelet ska vara konstant jättesvårt.

DotA2 ftw!

Medlem

Av dem är 4 miljoner ryssar! Eeeek!

Medlem

Större, bättre.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Trots detta så failade ju deras senaste stora turnering enormt?
Solen i ansiktet, problem med LAN-klienten och spelare som fuskade och blev diskade.

För övrigt så är det bra att se att PC fortfarande växer, men jag skulle aldrig i mitt liv sätta mig med LoL, lågt skilltak och lättare att lära sig, min typ av spel är att spelet ska vara konstant jättesvårt.

DotA2 ftw!

LCS NA kan ju ha varit det bästa dem har gjort på länge. Skulle vilja se Dota2's turneringar, exakt.

Större, bättre.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Ztreek:

Trots detta så failade ju deras senaste stora turnering enormt?
Solen i ansiktet, problem med LAN-klienten och spelare som fuskade och blev diskade.

För övrigt så är det bra att se att PC fortfarande växer, men jag skulle aldrig i mitt liv sätta mig med LoL, lågt skilltak och lättare att lära sig, min typ av spel är att spelet ska vara konstant jättesvårt.

DotA2 ftw!

LCS NA kan ju ha varit det bästa dem har gjort på länge. Skulle vilja se Dota2&#039;s turneringar, exakt.

Större, bättre.

Tja.. DotA's International's har i alla fall inte fusk, problem med LAN-klienten då den redan finns i själva spelet.. samt att de täcker för alla fönster så folk inte får solen i ögonen.

Tror det blev en försening på typ 6 timmar för att de inte fick igång klienten? patetiskt.

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Av dem är 4 miljoner ryssar! Eeeek!

Därför spelar man på de amerikanska servrarna.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Trots detta så failade ju deras senaste stora turnering enormt?
Solen i ansiktet, problem med LAN-klienten och spelare som fuskade och blev diskade.

För övrigt så är det bra att se att PC fortfarande växer, men jag skulle aldrig i mitt liv sätta mig med LoL, lågt skilltak och lättare att lära sig, min typ av spel är att spelet ska vara konstant jättesvårt.

DotA2 ftw!

Spel ska ju vara lätta att lära svåra att bemästra, ta till exempel Schack, ett ganska så lätt spel att lära sig men nog ett av de svåraste spelen att bemästra. Spel ska ha en inlärningskurva, de ska börja enkelt och sedan bli svårare och svårare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Spel ska ju vara lätta att lära svåra att bemästra, ta till exempel Schack, ett ganska så lätt spel att lära sig men nog ett av de svåraste spelen att bemästra. Spel ska ha en inlärningskurva, de ska börja enkelt och sedan bli svårare och svårare.

det SKA det inte alls, det får varje individ själv stå för..

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar om Dota2 någonsin kommer bli så stort som legends är... borde inte marknaden vara mättad? Eller tillkommer det verkligen så mycket nytt folk?

Kanske, är en hel del LoL spelare som byter till dota2, men tror att LoLs spelarbas växer betydligt snabbare så det spelar ju ingen roll.

Kineserna är väl dom som är viktigast för dota. När Riot skröt med att de hade nått 1 miljard spelade matcher efter 3 år, så kontrade en av Dota1 klienterna i kina med att de hade 5 miljader matcher på 1 år.

Sedan så verkar Dota ha en mycket mer utspridd spelarbas än LoL. Om Dota2 kommer gå om LoL vet jag inte, LoL är mycket mer mainstream vänligt så där har dom en enorm fördel.

Medlem
Skrivet av Keza:

Större, bättre.

Can't Agree


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Inte så imponerande med tanke på att det är free2play. Och dessutom är communityt värre än CoD.

Medlem

Tycker den här nyhetsartikeln ger ett väldigt oprofessionellt intryck. Varför ska nyheten styra läsarna vad de ska (eller inte ska) diskutera. Det är väl upp till läsarna?

Kan hålla med om att diskussionen är infekterad och tröttsam. Smaken är som baken. Vissa gillar LoL, andra gillar Dota2. Men tycker inte att en nyhetsartikel ska förmedla vad som ska diskuteras.

Medlem

Kul för e-sport, spelana och företaget!

Har själv försökt tycka om spelet, och provat titta på streams / turneringar. Tycker det är helt hysteriskt tråkigt och känner att håret blir grått under minuten. Tacka vet jag starcraft2

Medlem

Visste att LoL var stort, men inte så här stort
Har inte spelat det själv, tröttnade på hela DOTA konceptet när det fortf. var en custom map till WC3


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av MurMel:

Fem miljoner... Det är ju helt galet många.

Nästan 1% av Tellus befolkning som var inne och spelade... SAMTIDIGT! Man kan ju verkligen påstå att datorspel gått och blivit mainstream på riktigt.

JAg tippar att du måste läsa om grundskolematte.
Eller är vi bara 500 miljoner på jorden ? ...
Well, de andra 5 miljarderna kanske är en konspiration ?

Vet inte hur gamla folk är här, men det var c.a 25 år sedan vi bara var 5 miljarder människor på jorden.
Vi är över 7 nu:)

Medlem

Grattis!
Riktigt underhållande spel

Medlem

Holy mother of god.. Det är ju som att hälften av hela Sverige spelar LoL samtidigt!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

undra hur många hat medelanden/timme det blir

123
Skriv svar