Medlem
Nvidia vs Ati!

Jag tänker uppgradera datorn med följande...

Bra moderkort tex asus delux.
minst 12 gb minne
Intel CPU (Sandy Bridge )

Bra kylare till processorn tex noctua eller Corsair H50 Hydro Series CPU Kylare
Nya generationens Snabbaste grafikkort ( amd Northern Islands ) Eller Nvidia

blue ray spelare eller Holographic Disc
SSD-disk (Crucial RealSSD C300 )
Microsoft Windows 7 Home Premium (Fullversion)

Detta ska köpas vår/sommar 2011 ca.

Tycker ni att jag ska satsa på nvidia eller ati? Vilket är bäst, kanske physx ger mer grafik för pengarna än ati?

Medlem

Meeeen, vad du tjatar om en uppgradering du ska göra om mer än ett år. Det här är väl femte tråden eller nåt?

Vänta och se för bövelen!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Idioti, det är allt jag har att säga om dina planer.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Idioti, det är allt jag har att säga om dina planer.

Vad är det som är idioti då? Jag brukar alltid vara ute ca 1 år före uppgraderingen med planer om vad jag ska ha.

Medlem

Vänta på nästa generation grafikkort och recensioner så får du se.

Skrivet av landahl:
Skrivet av master_chrille:

Idioti, det är allt jag har att säga om dina planer.

Vad är det som är idioti då? Jag brukar alltid vara ute ca 1 år före uppgraderingen med planer om vad jag ska ha.

Ja, men varför skriver du då allt det här "Jag ska uppgradera till detta ... Vilket grafikkort om 1 år?"
Det är 1 år kvar, allting kan hända på marknaden. Som exempel: nVidia kanske har något extremt hemligt projekt så dom kommer ta över prestanda tronen men samtidigt då också vara billigare än ATI.

Ifall vi säger såhär: Bra, det är kul att du vill uppgradera din dator, men börja komma med såna här frågor några veckor innan du uppgraderar och inte 1 år!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Varför planera ett år framåt när du verkar har så specifika kvalifikationer? Det kommer ju komma en hel del smått och gott under den perioden, det är inte så att hårdvaruutvecklingen står still.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jo det är klart att det kommer nytt hela tiden men Sandy Bridge (ny gen från Intel) kommer 2011 så då ska jag uppgradera. Sandy bridge kommer använda en ny processorsockel också.
Jag tycker det är kul att planera.

Skrivet av landahl:

Jag tycker det är kul att planera.

Börja skriva en blogg.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Min spåkula säger att större delen jorden kommer slås ut av meteorer och att du gör en smart investering att köpa en stenbit och rista in Crysis med maxinställningar på en stenvägg, invänta regnet och det kommer flyta på fint, alla kommer bli avis på dig då.

1
Skriv svar