Ökengameplay från Wildstar

Robot
Ökengameplay från Wildstar

Onlinerollspelet från mmo-veteranerna på Carbine Studios har dykt upp på en ny gameplayfilm från Deradune-området. Titta, titta, om du gillar mmo:s.

#carbine-studios, #wildstar, #ncsoft


Medlem
Ökengameplay från Wildstar

Inte riktigt säker på om jag ska skratta lr gråta >_<

Medlem
Skrivet av ince:

Inte riktigt säker på om jag ska skratta lr gråta &gt;_&lt;

Kör på båda...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ince:

Inte riktigt säker på om jag ska skratta lr gråta &gt;_&lt;

?? tycker det ser niiice ut

Medlem

Tycker att det ser otroligt charmigt ut. Önskar bara att det inte var samma gamla vanliga mmo-gameplay som man har vant sig vid de senaste 10 åren.

Medlem

Ser ut att ha potential, får hålla tummarna


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jäla tec tecknat barn spel


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Garanterat den fulaste svansen jag någonsin sett! Större än hela gubben och dessutom en annan färg

Medlem

Ser ju sjukt charmigt ut, kommer självklart att pröva detta när det släppts


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Ser helt underbart ut! Kan bli ett "måste"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Detta är #1 på min mmo radar iaf, många säger "samma gamla gameplay" och det må så hända, men ser hellre något som funkat tidigare men som förbättrats samt nya funktioner och det har Wildstar en hel del av om man läser.

Personligen så har jag haft tråkigt med nya mmo's som släppts som ska vara så banbrytande. Finns dock en del saker jag whinat på med Wildstar, får se hur det blir då det är färdigt.

Medlem

Ser riktigt intressant ut, väldigt charmigt och coolt osv.
Dock ser fysiken och stridssystemet extremt föråldrat ut. :/

Medlem
Skrivet av Shinjed:

Garanterat den fulaste svansen jag någonsin sett! Större än hela gubben och dessutom en annan färg

Det kanske för att gubben har kläder på sig men svansen är hudfärgad?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Ända MMO:t som jag är intresserad av i dagsläget, ser jäkligt mysigt ut!

Medlem

sci-fi wow, with guns?

Skribent

Ser ut att vara myspys.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Droppz:

Detta är #1 på min mmo radar iaf, många säger "samma gamla gameplay" och det må så hända, men ser hellre något som funkat tidigare men som förbättrats samt nya funktioner och det har Wildstar en hel del av om man läser.

Personligen så har jag haft tråkigt med nya mmo&#039;s som släppts som ska vara så banbrytande. Finns dock en del saker jag whinat på med Wildstar, får se hur det blir då det är färdigt.

Precis min uppfattning.

Medlem

När kommer nästa MMO som saknar denna jädrans pastell palett.
Sorry men det börjar bli lika tradigt som Zombies och nutidskonflikter i fps.

Medlem
Skrivet av Deltaquebec:

wow-klon?

jag tänkte samma sak, klassen man fick se påminde om rouge rejält mycket och vissa fiender påminde om många av dom som finns i wow även landskaper. Jag kommer absolut testa detta då det verkade riktigt charmigt.

Gissar detta blir ett f2p med eller? För tänkte NCsoft har väl mestadels bara f2p titlar eller? Rätta mig om jag har fel nu någon om man bortser från guild wars 2 menar jag ju självklart.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Gissar detta blir ett f2p med eller? För tänkte NCsoft har väl mestadels bara f2p titlar eller? Rätta mig om jag har fel nu någon om man bortser från guild wars 2 menar jag ju självklart.

GW2 är ju också f2p.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Hmm vet inte varför men detta ser ut som ännu en tråkig wow-expansion....

Medlem

Jasså, redan en till expansion till WoW ?.....

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av ince:

Inte riktigt säker på om jag ska skratta lr gråta &amp;gt;_&amp;lt;

Kör på båda...

Om man dessutom kör en kombination av orden kan man ju "Skråta" eller möjligen "Gratta". Gratta låter kanske positivast och trevligast då! Det skulle jag rekommendera

Angående spelet ser det ju onekligen väldigt "WOW"-likt ut i den grafiska stilen, men det är ju inte nödvändigtvis en negativ sak.

Själv skulle jag dock gärna se lite mer "tekniskt avancerad" grafik i ett MMORPG innan jag hoppar på det igen. ( samtidigt förstår jag att dom vill nå ut till så många kunder så möjligt och inte begränsa sin försäljning pga spelares hårdvara. )

Lågupplösta texturer är dock inte så värst upphetsande i dagens läge - oavsett hur mycket "estetik" man anses ha. ( estetiken går ju förlorad för många om allt skalas ned till minsta gemensamma nämnaren dessutom, som om alla spelar "mobil"-versionen typ. )

Men sen är det viktigaste med ett MMORPG förstås spelarna man umgås med och att storyn i spelet i sig är något man har kul tillsammans med andra med. Jag skulle tro att ett "uselt" MMORPG kan upplevas som bättre än det teoretiskt "optimala MMORPG- spelet", om du spelar tillsammans med rätt människor.

Så rent subjektivt kan detta vara det bästa MMORPGt någonsin, trots mina klagomål.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Zlither:

Gissar detta blir ett f2p med eller? För tänkte NCsoft har väl mestadels bara f2p titlar eller? Rätta mig om jag har fel nu någon om man bortser från guild wars 2 menar jag ju självklart.

GW2 är ju också f2p.

att köpa ett spel sen spela bäst man vill är inte free 2 play, nu syftar jag på som t.e.x tribes:acscend är .t.ex det är f2p.
Därför jag frågade om det var det.

Medlem

Man får väl tipsa till folk också, att ni bör skriva upp er för beta testa om ni är intresserade! Jag tycker det verkar tok skoj och mysigt!

http://www.wildstar-online.com/en/beta/


signatur

Nämen!

Moderator | Testpilot

Trodde det var WoW först när jag såg det här. Wops.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Quid:
Skrivet av Zlither:

Gissar detta blir ett f2p med eller? För tänkte NCsoft har väl mestadels bara f2p titlar eller? Rätta mig om jag har fel nu någon om man bortser från guild wars 2 menar jag ju självklart.

GW2 är ju också f2p.

Det är skillnad på F2P, B2P, P2P och P2W.

GW2 är B2P.

Jag hoppas man kan kranka upp grafiken om man vill, att köra denna simpla grafik är smärtsamt med dagen datorer.

Medlem

Ett förlegat mmo som rakt av lånar wow's hela estetik, men försöker sticka ut genom att strössla in flum-sci fi till synes hämtad ur 90-talet, säg Earthworm Jim.

2/10

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Ett förlegat mmo som rakt av lånar wow&#039;s hela estetik, men försöker sticka ut genom att strössla in flum-sci fi till synes hämtad ur 90-talet, säg Earthworm Jim.

2/10

Det är tillräckligt "unikt" för att kunna stå sig som ett eget spel med raser, paths, klasser, sidor.

Med tanke på hur många spel som gjorts kommer nya spel alltid vara snarlika andra.

Grafiken kan vara av samma strategi som wow.

12
Skriv svar