Ny milstolpe för League of Legends

Medlem
Skrivet av Furrnox:

Vänta så THQ gav ut League of Legends? Men vad hände när THQ gick i konkurs då?

Riot Games äger de. De sålde väll de eller fick de i julklapp eller nått?

Medlem
Skrivet av Furrnox:

Vänta så THQ gav ut League of Legends? Men vad hände när THQ gick i konkurs då?

EA ger ut Valves spel men EA äger inga av Valves IP (såvitt jag vet). Anledningen till att en hel del spel ägs av utgivarna är för att de har bekostat spelen och gett en utvecklare i uppdrag att utveckla det, Syndicate gjordes ju av Starbreeze men EA äger inte det bolaget.

I det här fallet låter det som att THQ bara gav ut spelet och inte finansierade det.

Medlem
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av Furrnox:

Vänta så THQ gav ut League of Legends? Men vad hände när THQ gick i konkurs då?

Riot Games äger de. De sålde väll de eller fick de i julklapp eller nått?

THQ distribuerade de boxade kopiorna av LoL när det släpptes om jag inte minns fel och möjligtvis game cards.
Tencent äger Riot sen en bra bit tillbaka. Med andra ord, Riot badar i pengar

Medlem
Skrivet av markuswaldow:

En turnering med några problem? Ja.
Skandal? Enligt aftonbladet ja, om dem hade kommenterat.

Några problem? typ 6 timmar försening, fusk, sol i ansiktet, om inte det är en skandalturnering så vet jag inte vad du klassar som skandal?

Var inte det samma turnering som två lag blev diskade för att ha kommit överens om att splitta vinstpengarna om det andra laget bara gav upp typ? de körde alla mitten 'for the lulz'

Skrivet av markuswaldow:

Lägre skilltak?

Fler saker att hålla reda på = svårare = högre skilltak.
Exempelvis denies i DotA

En annan sak i exempelvis BF vs CoD, att i Battlefield måste du alltid ha i åtanke att skottet har en viss travel-distance innan den träffar, att skottet sjunker m.m, ett till hinder från att göra poäng gör att spelet får högre skilltak än vad CoD har med hit-scan.

CS vs CoD, CS har betydligt högre rekyl, vilket du då också måste ha i åtanke, därav högre skilltak..

en sammanfattning, ju mer saker du måste hålla reda på när du spelar så krävs det mer av dig som spelare, därav blir spelet svårare att bemästra och inlärningskurvan blir mycket större.

Jag tycker inte att LoL är ett skitspel, jag tycker personligen att DotA tilltalar mig betydligt mer än vad LoL gör just pga att jag gillar spel som är svårare att bemästra.

Medlem

Imponerade siffror från RIOTGames.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av nilfisk:

undra hur många hat medelanden/timme det blir

Fortfarande mindre än i HoN eller DotA 2

Medlem

Det finns tydligen jättejättejättejättejättejättejättejättejättejättejättejättejättejättejättejättemånga korkade personer.

Skämt åsido, roligt att det går bra för riot!


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:

Sämsta videon någonsin. Han hade ju fan 0 koll på vad han snackade om. Det mesta han sa om LoL stämmer inte, och en del han sa om DOTA2 stämmer inte.
Vilket skämt

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PcGamer:

Spel ska ju vara lätta att lära svåra att bemästra, ta till exempel Schack, ett ganska så lätt spel att lära sig men nog ett av de svåraste spelen att bemästra. Spel ska ha en inlärningskurva, de ska börja enkelt och sedan bli svårare och svårare.

det SKA det inte alls, det får varje individ själv stå för..

Mhm men du däremot har en väldigt taskig attityd. Bara för att just DU inte gillar/uppskattar ett visst spel, så behöver du ju dock inte klanka ner på det så som du gör? Man kan ju faktiskt respektfullt diskutera saker utan att behöva bete sig som ett ruttet äpple. Eller?

Du beter dig lite elitistiskt när du sitter och säger att dota 2 enbart är bättre för att det är svårare och på så vis skulle detta vara anledningen till att LoL har fler spelare. Du påstår mer eller mindre i dina argument att det är just därför LoL har fler användare och att de skulle vara sämre på grund av ett lägre så kallat "skill-tak" som du påstår dig veta vart det ligger.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Mhm men du däremot har en väldigt taskig attityd. Bara för att just DU inte gillar/uppskattar ett visst spel, så behöver du ju dock inte klanka ner på det så som du gör? Man kan ju faktiskt respektfullt diskutera saker utan att behöva bete sig som ett ruttet äpple. Eller?

Du beter dig lite elitistiskt när du sitter och säger att dota 2 enbart är bättre för att det är svårare och på så vis skulle detta vara anledningen till att LoL har fler spelare. Du påstår mer eller mindre i dina argument att det är just därför LoL har fler användare och att de skulle vara sämre på grund av ett lägre så kallat "skill-tak" som du påstår dig veta vart det ligger.

Jag klankar inte ner på folk som gillar LoL, om du har läst vad jag har skrivit så tycker jag att LoL är riktigt bra för PC gaming, att de finns så pass många spelare till PC.
Jag har full respekt för folk som gillar LoL, har inte heller sagt att LoL är ett dåligt spel som 12åringar spelar eller liknande, jag har bara sagt att jag personligen gillar DotA bättre då spelet är svårare att lära sig och att det finns mer saker att lära sig.

ett gott exempel.. om du ser en mur som är 3 meter hög, och en mur som är 5 meter hög, vilken försöker du klättra över?
de flesta människor skulle välja den på 3 meter då den är lättare att komma över eller hur? LoL är lättare att lära sig än DotA, men LoL kan mycket väl vara roligt för människor ändå. Jag säger inte att ett spel MÅSTE vara svårt för att vara roligt för alla, jag säger bara att JAG personligen tycker att spel ska vara svåra för att JAG ska ha roligt med dem.

CoD har större spelarbas än exempelvis CS.
Folk säger hela tiden att CoD är ett spel för 'tolvåringar, och småbarn'
varför? jo för att spelet är betydligt lättare att ta sig in i och kunna göra hyggligt ifrån sig.

är CoD ett dåligt spel för det? absolut inte. spelet har otroligt tighta kontroller och det är roligt att skjuta folk..
CoD4 är ett av de bättre modern FPS spelen som finns där ute.

Likaså LoL, är det dåligt? absolut inte, men personligen så tilltalar det mig inte alls.
Jag förstår varför folk gillar LoL, jag tycker inte illa om folk som spelar LoL.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av abflex:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av MurMel:

Fem miljoner... Det är ju helt galet många.

Nästan 1% av Tellus befolkning som var inne och spelade... SAMTIDIGT! Man kan ju verkligen påstå att datorspel gått och blivit mainstream på riktigt.

JAg tippar att du måste läsa om grundskolematte.
Eller är vi bara 500 miljoner på jorden ? ...
Well, de andra 5 miljarderna kanske är en konspiration ?

Lugna ner dig alla kan göra ett litet decimalfel ibland. Dessutom är jordens befolkning snarare 7 miljarder.

6 miljarder för att vara exakt. Det föds inte en miljard människor på ca ett år.

http://www.worldometers.info/world-population/

sluta kommentera saker bakis

Och du tror på den där sidan? Jag tror på det när jag får höra eller läsa på en mer trovärdig sida. Det är precis som att man länka wikipedia för att motbevis även fast den sidan är känd för att man inte ska lita på. Denna sida litar jag inte heller på just för att det granterat inte är någon kunnig person so gjort denna, utan bara någon som gissat sig fram.

Och sluta vara ett otrevligt litet svin, jag var inte otrevlig men du var. Vaknat på fel sida i morse? Eller är du bara sådär skev dagligen?

6 miljarder passerade vi ju redan när jag gick på högstadiet vilket är 11 år sen och jag tror inte de var i 9an dom sa de precis utan tror de var typ 7an lr 8an. Så är nog mycket troligt att vi är förbi 7 miljarder.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag klankar inte ner på folk som gillar LoL, om du har läst vad jag har skrivit så tycker jag att LoL är riktigt bra för PC gaming, att de finns så pass många spelare till PC.
Jag har full respekt för folk som gillar LoL, har inte heller sagt att LoL är ett dåligt spel som 12åringar spelar eller liknande, jag har bara sagt att jag personligen gillar DotA bättre då spelet är svårare att lära sig och att det finns mer saker att lära sig.

ett gott exempel.. om du ser en mur som är 3 meter hög, och en mur som är 5 meter hög, vilken försöker du klättra över?
de flesta människor skulle välja den på 3 meter då den är lättare att komma över eller hur? LoL är lättare att lära sig än DotA, men LoL kan mycket väl vara roligt för människor ändå. Jag säger inte att ett spel MÅSTE vara svårt för att vara roligt för alla, jag säger bara att JAG personligen tycker att spel ska vara svåra för att JAG ska ha roligt med dem.

CoD har större spelarbas än exempelvis CS.
Folk säger hela tiden att CoD är ett spel för 'tolvåringar, och småbarn'
varför? jo för att spelet är betydligt lättare att ta sig in i och kunna göra hyggligt ifrån sig.

är CoD ett dåligt spel för det? absolut inte. spelet har otroligt tighta kontroller och det är roligt att skjuta folk..
CoD4 är ett av de bättre modern FPS spelen som finns där ute.

Likaså LoL, är det dåligt? absolut inte, men personligen så tilltalar det mig inte alls.
Jag förstår varför folk gillar LoL, jag tycker inte illa om folk som spelar LoL.

Och andra skulle säga mer eller mindre samma sak om CS. När de pratar om CoD tvivlar jag på att de menar de första spelen utan pratar om spelen efter del 4. Sedan skulle jag knappast kalla CS för ett svårt spel att lära sig och hur utmanande det är beror på vem man spelar mot på samma sätt som med LoL.

Jag är också en person som föredrar svåra spel, dagens spel är i mitt tycke för enkla men jag ser inte direkt ett samband mellan spel som är svåra att lära sig alltid resulterar i svårare spel än de som inte är det. Starcraft är inte speciellt svårt att lära sig men det är inget lätt spel om man spelar mot en duktig spelare. Tror inte många spel slår det spelet när det kommer till "skilltak".

Medlem

Jag trodde jag skulle få läsa mycket underhållande "diskussioner" (läs: påhopp) i den här nyheten på grund av den rivalitet som många verkar känna mellan de olika MOBA-spelen. Men inte trodde jag att det skulle ske över "hur många människor finns det på jorden?". Underhållande är det likväl!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag ursäktar min felskrivning och den dispyt mitt inlägg gett upphov till.

Moderator | Testpilot

Tycka vad man tycka vill så är det ganska svårt att säga att Dota INTE är svårare att komma in i än LoL. LoL har mycket mindre du måste hålla reda på. Gällande items, skills.

Allt i LoL är lätt att förstå, dock kan jag tycka att LoL är mycket svårare att SPELA. Dota har jag aldrig haft problem att spela och äga folk, där har det bara tagit tid för mig att förstå vad alla items, stats och allting innebär och gör. På den delen är LoL ganska straightforward.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycka vad man tycka vill så är det ganska svårt att säga att Dota INTE är svårare att komma in i än LoL. LoL har mycket mindre du måste hålla reda på. Gällande items, skills.

Allt i LoL är lätt att förstå, dock kan jag tycka att LoL är mycket svårare att SPELA. Dota har jag aldrig haft problem att spela och äga folk, där har det bara tagit tid för mig att förstå vad alla items, stats och allting innebär och gör. På den delen är LoL ganska straightforward.

Du kanske ligger på ett lågt skilltak Vänta tills du kommer upp i brackets.. det blir jobbigt när folk vet vad dom gör och comboar.


signatur

The spiders won,t find us here.

123
Skriv svar