Inaktiv
Fläktar?

Tjenare allesammans!

Jag hade tänkt att köpa ett nytt chassi (Fractal Design Define R2). Till det hade jag också tänkt att uppgradera alla fläktarna. Jag vet att det är svårt att svara på, men kan någon tipsa om billiga, tysta men samtidigt effektiva chassifläktar?

Har hört att Fractal Designs egna fläktar är väldigt tysta men att dom dock inte flyttar så mycket luft. Kan det göra någon skillnad att proppa varenda ledig fläktplats med Fractal Designs fläktar? (finns ju en hel del lediga fläktplatser i chassit)

Medlem

Fractal Designs fläktar är rätt bra och tysta, men framförallt väldigt billiga. De bästa enligt mig och många andra är Noctuas fläktar, jäkligt tysta och jäkligt dyra. Noctua 80mm, Noctua 120mm.

Skillnad blir det förhoppningsvis om burken är varm. Är det redan rätt sval så blir det nog ingen större skillnad, men på just Fractal Design Define R2 kan det nog vara en bra idé, då den är lite varmare än de övriga, men tystare. Tror dock att du får med lite fläktar med chassit, inte säker.

Själv hade jag fyllt mitt Define R2 chassi med 120mm Fractal Design fläktar, helt klart bäst för priset!

Lycka till!

Edit: Kom över det här testet också där de provar fläktar. Be-Quiet Silent Wings verkar vara en riktig höjdare också.

Inaktiv

Nexus fläktar är omtyckta. Nu har jag iofs ingen koll på om det kommit några nya och bättre fläktar, men nog fungerar de alltid. Finns runt 80-100 kr.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Köpte mig fractal 120mm fläktar häromdan, är inte direkt nöjd, de ger ifrån sig knäppljud som stör ganska så mycket. Dom är dock billiga vilket kan vara bra ;PppPppPP


signatur

B lup

Inaktiv

Köpte ett Fractal Design chassi och fyllde det med totalt 3st. 120mm fläktar och 2st. 140mm. fläktar (också Fractal Design). Den är några grader svalare än min förra burk och ljudet är i princip obefintligt där den står i min ljudisolerade inspelningsstudio. All makt åt Fractal, vår befriare!

Medlem

Då låter det som en bra idé till mig också, har ett irriterande surr som stör när jag spelar in och mixar.

1
Skriv svar