Bekräftat – Battlefield 4 visas nästa vecka

Robot
Bekräftat – Battlefield 4 visas nästa vecka

EA och Dice bekräftar att Battlefield 4 kommer att presenteras på GDC den 26 mars.

#battlefield-4, #ea


Medlem
Bekräftat – Battlefield 4 visas nästa vecka

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Medlem

Följande förhoppningar om PC versionen av BF4:

- Riktigt stora kartor, med riktigt stora spelbara ytor
- Fokus på teamwork, belöna för team-arbete
- Kommand-struktur (Hej, Commander!)
- Ingen konsoll-portning
- 64-128 players
- Ingame menyer, VOIP m.fl
- Ingen Origin
- Sten, sax, påse balans (inf, tanks, flyg)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Gör mig fan inte besviken nu DICE.

Medlem

Kommer ni få berätta vad ni sett?

Medlem

Jag har fortfarande inte skaffat en dator än för att maxa inställningarna i Battlefield 3....

Kan gärna vänta 2-3 år till på fyran.

Medlem

Håller med och hoppas på precis samma som dig darkthunder,
Ska det vara nutid så får dom slänga in allt dom "sparat" annars känns det löjligt. Jag har i alla fall fått uppfattningen om att det är en stor och betydande skara som ville ha mer än som erbjöds i bf3?

Medlem
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Följande förhoppningar om PC versionen av BF4:

- Riktigt stora kartor, med riktigt stora spelbara ytor
- Fokus på teamwork, belöna för team-arbete
- Kommand-struktur (Hej, Commander!)
- Ingen konsoll-portning
- 64-128 players
- Ingame menyer, VOIP m.fl
- Ingen Origin
- Sten, sax, påse balans (inf, tanks, flyg)

Skulle EA/ DICE läsa din önskning som många andra vill ha med så skulle dom bara skratta sedan släppa bf4 precis som hur bf3 är. Vilket dom kommer göra med kan jag slå vad om

Medlem

Men hallå soldierboy! Ingen hjälm? Det är det ig på.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av TexN:

Kommer ni få berätta vad ni sett?

Vi har ingen embargoinformation än så länge, men jag gissar att det kommer att vara öppna spjäll. Vi kommer också att vara där och filma för Fragzone så räkna med ett episkt finalavsnitt av säsong 1!


signatur
Medlem
Skrivet av Zlither:

Skulle EA/ DICE läsa din önskning som många andra vill ha med så skulle dom bara skratta sedan släppa bf4 precis som hur bf3 är. Vilket dom kommer göra med kan jag slå vad om

Jag har absolut inga tvivel, att EA/DICE kommer släppa spelet precis så som dom själva vill ha det (skit i vad communityn vill). Men har dom inte flera av ovanstående förslag i BF4, så lär inte jag vara en av deras kunder.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Zlither:

Skulle EA/ DICE läsa din önskning som många andra vill ha med så skulle dom bara skratta sedan släppa bf4 precis som hur bf3 är. Vilket dom kommer göra med kan jag slå vad om

Jag har absolut inga tvivel, att EA/DICE kommer släppa spelet precis så som dom själva vill ha det (skit i vad communityn vill). Men har dom inte flera av ovanstående förslag i BF4, så lär inte jag vara en av deras kunder.

Lika bra att bojkotta dom redan nu då, eftersom det lär aldrig ske. Skulle dom känna sig snälla skulle man som högtst få en liten smilie gubbe som skin på något vapen bara för dom vill känna sig lite givmild mot alla oss bf spelare.

Själv orkade jag aldrig köpa bf3, jag lirar det till och från på brorsan mins origin account. Spelar mest bad company 2 då jag finner det trevligare på alla sätt och vis.

Medlem

Battlerecorder och spectatormode vill jag se!

(Commander hade varit trevligt också)

Tyvärr har jag en läskig föraning om att det inte kommer att komma med och en ännu läskigare föraning att det kommer bli en COD-grejj där det bara egentligen är ett nytt stort DLC och inte så jättestora förändringar.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag spelade inte BF3. Inte för att det är dåligt utan för "Origin". Jag är inte emot att EA kör sitt egna system likt steam och blizzard, men att de har den där funktionen med avläsning av datorn. Vart är min integitet någonstans igentligen? Om de inte släpper BF4 till steam eller ändrar sitt system lär BF4 gå samma öde som BF3 på min köplista!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Hoppas innerligen att det är något jävla troll som gjort den bilden, annars. FUCK YOU DICE. :<

Medlem

Detta glädjer jag mig. Tycker trean var helt fantastiskt. Kan knappt vänta till att få tappa hakan i golvet en gång till.

Medlem

Modernt krig IGEN! Battlefield 3.5.

Blir inget köp. Fuck off. Kan vara hur snyggt som helst men kommer ändå vara ett Battlefield 3 med bättre grafik.

Lär väl tilltala alla tonåringar kanske.

Men inget köp för mig.

Jag kanske återkommer till Battlefield serien om det blir ett framtidsspel eller bakåt i tiden.

Men nu är det hej då! Hej då Dice & Battlefield!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

VoIP hade varit trevligt. Det är hopplöst att spela taktiskt i BF3.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Med tanke på att jag spelat BF3 totalt ca 10h då jag föll för hajpen blir det inget inköp denna gång.

Medlem

Vågar man drömma om att de struntar i singelplayer den här gången och bara satsar på multiplayer ist? Ingen vill ändå ha en värdelös kampanj med massa klyschor, det har vi COD för.

Medlem
Skrivet av floke:

Men hallå soldierboy! Ingen hjälm? Det är det ig på.

Han kanske är KJ?

Skrivet av KnäckeHäxan:

Vågar man drömma om att de struntar i singelplayer den här gången och bara satsar på multiplayer ist? Ingen vill ändå ha en värdelös kampanj med massa klyschor, det har vi COD för.

Knappast!
Jag är fan 100 på att det här kommer bli en mjölkning utan dess like.
BF4 i stort:
-osynliga kanter utan dess like
-samma trattiga jävla menyer, som man klickar sig galen i!
-samma dåliga voice
-inga mod tools
-en sjuk mängd innehållslösa DLC lockande med meningar som "HD Destruction"(WTF DICE?!)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Bara en svag gissning, men det känns som att dom med Battlefield 4 kanske vill göra en "seriösare" satsning på Singel Player.

Jag har svårt att se vad dom skulle kunna försöka göra med multiplayer som dom inte kan eller har gjort med Battlefield 3. Jag hoppas att dom chockar mig, och blåser mig av stolen. Men jag har svårt att känna någonting mer än att det känns som en expansion till Battlefield 3.


signatur

Nämen!

Medlem

Enda intressanta blir väll grafiken, allt annat blir ju mindre o mindre intressant känns dets som.

Undrar dock hur det blir med spelare, 128 kanske fungerar nu och consolerna kanske får 64? det är ju trotts allt "next gen"...

Inaktiv

Nu när man har släppt hela BF3 Premium.. kommer allt detta ingå i BF4 eller blir det BF4 Premium igen?

Flopp...

Medlem

Om detta nu är en ''lite upgraderad version'' av BF3 så skulle jag gärna vilja lösa/byta in BF3 mot BF4. Känns ju som man har köpt en sketen prototyp i stället. Mycket dåligt gjort av EA och Dice. Riktigt ruttet.

Medlem
Skrivet av Boomer:

VoIP hade varit trevligt. Det är hopplöst att spela taktiskt i BF3.

Du har ju röstchat om du skapar en grupp och bjuder in vänner


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Även om jag också råkar få lite mjölk-vibbar.

Varför är folk så oroliga över det? Än så länge har dom inte mjölkat. Kolla då hur tätt intill tidigare BF-spel har släppts, max ~2år.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Boomer:

VoIP hade varit trevligt. Det är hopplöst att spela taktiskt i BF3.

Du har ju röstchat om du skapar en grupp och bjuder in vänner

IRL-vänner + Teamspeak är guld.

Medlem

Kommer det visas på GDC med MS nya konsol?

Skriv svar