Datorn stängs inte av

Medlem
Datorn stängs inte av

Hej,

Det här problemet har jag haft ett bra tag, men nu vill jag verkligen veta vad problemet kan vara.

Ibland, när jag stänger av datorn (via Start > Stäng av), så brukar fläktarna i datorn (och kanske komponenterna) fortsätta vara på. Min externa hårddisk och monitorn slocknar, men fläktarna fortsätter att surra. Jag blir alltså tvungen att hålla ned ON/OFF knappen på datorn.

När allting går som det skall så brukar jag höra ett pip och datorn stängs av automatiskt efter att jag har stängt av den. Men det är bara ibland som den fortsätter att vara på.

Vad kan det bero på?

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag skulle leta efter fel i systemfilerna till att börja med, annars kanske det kan vara något mystiskt hårdvarufel.

Det finns säkert de med betydligt bättre kompetens för att svara på din fråga, jag är verkligen ingen expert.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

kan vara USB eller nätverkortet som har energisparfunktioner på. så här gör man -Den här datorn-höger kilcka-hanterare-enhets hanterar-väjl usb eller nätverk- och leta efter tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström.... tomas31

1
Skriv svar