Medlem
Ny speldator!

Har tänkt skaffa en speldator men är inte så jätte bra på datorer.

Jag har runt 8000-10000kr att lägga ut och jag vet att det är billigare att bygga ihop allt själv och då undrar jag om det är svårt att bygga ihop allt.

Sen vet jag inte vilka delar som passar ihop och fungerar bra och sånt så om ni skulle kunna komma med förslag så skulle det vara jättebra.

Och sen är detta nåt att satsa på?

[http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10180&utm_source=komplet...]

Tack på förhand!:)

Medlem

För samma peng får du mycket bättre dator om du vill plocka ihop den själv, till exemepl den här.

Förresten ska du ha bildskärm, keyboard och datormus och allt det där?

Medlem

Nej det behöver jag egentligen inte.
Men är det inte svårt att sätta ihop alla delar?

Medlem

Det är som att bygga lego! Gå in på SweClockers och kolla lite, eller googla bara! Men ställ gärna frågor om du fortfarande är osäker, det är ändå vissa saker man ska tänka på. Främst att alla delar ska passa varandra, men köper du ett sånt ihopsatt system från komplett är det bara att köra på.

Medlem
Medlem

Det står att inget operativ system följer men vad menas med det är det att man inte kan använda datorn förrän man köper det eller?

Medlem

Windows är ett vanligt exempel på ett operativsystem. Du måste ha ett operativsystem installerat på datorn för att den ska funka ordentligt, så det bör du beställa till din dator. Kan rekommendera Windows 7.

Angående det här med att sätta ihop datorn själv så tycker jag att det inte är någon bra idé att ge sig på det helt själv om man aldrig gjort det förr. För de som är något vana vid det så är det lite som att bygga lego, men för någon som aldrig gjort det förr kan det vara ganska krångligt och resultatet kan isåfall sluta illa. Jag rekommenderar att du tar hjälp av någon kunnig om du har möjlighet till det.

Medlem

Ok tack men jag känner inte så många datorkunniga.

Medlem

Om du inte känner dig manad att sätta dig in i det så är det kanske bäst att köpa en färdigmonterad dator:)

1
Skriv svar