Robot
Arma III

FZ provspelar Arma III-alfan och anar att Bohemia har något riktigt stort på gång. Även om det ger oss dödsångest.

#bohemia-interactive, #operation-flashpoint-cold-war-crisis, #arma-armed-assault, #codemasters, #arma-2


Medlem
Arma III

Jag ser fram emot att testa hur de har gjort med kontrollerna. Har aldrig fastnat för spelen för kan inte leva mig in i det när jag behöver klicka upp en meny och välja ett alternativ ur en lista när jag ska öppna en dörr eller dylikt...

Medlem

mums


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Tack. Mats. Du gjorde precis min plånbok fattigare!

Inaktiv

Körde själv "limited alpha" eller vad det heter i helgen o gillar det skarpt. Däremot är det ju alpha så man kan ju inte kritisera så mycket redan nu.

Tror stort på detta och är väl så man önskade att BF3 hade varit ungefär. Ett plus redan nu är ju att AIns radiosnack är mycket bättre än i tvåan, tvåan hade stelt i stil med GO left RIGHT aim TARGET skrikande, skitstörande, som gamla microsoft sam ungefär. Nu är voicen mer len och riktig.

Höga förväntningar, som kan bli sanna

Medlem

ARMA III + OCULUS RIFT = BALLS-TO-THE-WALL AWESOME!

Medlem

Har bara kört deras första spel (OF) men gillade det då spelet fokuserade på realism. Arma 2 äger jag men har fortfarande inte spelat det, Arma 3 verkar kunna bli hur bra som helst. Mer realistiska shooters åt folket=).

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Jag ser fram emot att testa hur de har gjort med kontrollerna. Har aldrig fastnat för spelen för kan inte leva mig in i det när jag behöver klicka upp en meny och välja ett alternativ ur en lista när jag ska öppna en dörr eller dylikt...

När man är nära en dörr får man nu upp en dörr-ikon som indikerar att ett musklick öppnar dörren. Smidigt.

Håller annars med skribenten ovan till 100%!

Youtuber
Skrivet av Ap@n:

Jag ser fram emot att testa hur de har gjort med kontrollerna. Har aldrig fastnat för spelen för kan inte leva mig in i det när jag behöver klicka upp en meny och välja ett alternativ ur en lista när jag ska öppna en dörr eller dylikt...

Har spelat sen OPF (mest singleplayer fram till ArmaII:OA), men kontrollerna är smidigare nu, känns enklare att manuvrera både inom- och utom- hus.

Det som kommer göra Arma3 extra episkt är när någon form av ACE samt ACRE kommer.

Och sedan alla moddar... *dreglar*


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Gillar spelet oerhört mycket redan, har ett antal spelade på alphan och har hunnit testa en del. Nya combat stance är riktigt bra, lite buggigt är det dock, men gör en stor skillnad i combat än på 2an.

Har även flygit en del och visst är det riktigt nice att flyga, mycket lättare än föregångaren, men är alldeles för arcad-aktigt, som BF3 vilket jag inte alls gillar.
Du kan t.ex flyga upp och ner, och med little birden flyger man som en flygande gris på tjack.

AIn är märkbart ändrad, skjuter aldrig mer skott än vad som behövs och har aimkey, så känns smått orealistikt men vilket gör att man får tänka mer strategiskt.

Men tror det kommer bli otroligt bra och välgjort till releasen.

Medlem
Skrivet av Moonbus:
Skrivet av Ap@n:

Jag ser fram emot att testa hur de har gjort med kontrollerna. Har aldrig fastnat för spelen för kan inte leva mig in i det när jag behöver klicka upp en meny och välja ett alternativ ur en lista när jag ska öppna en dörr eller dylikt...

När man är nära en dörr får man nu upp en dörr-ikon som indikerar att ett musklick öppnar dörren. Smidigt.

Håller annars med skribenten ovan till 100%!

Så är det väl även i 2:an?

oavsett så krävs det den typen av menyer i ett spel som arma som är så pass komplext.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Jag ser fram emot att testa hur de har gjort med kontrollerna. Har aldrig fastnat för spelen för kan inte leva mig in i det när jag behöver klicka upp en meny och välja ett alternativ ur en lista när jag ska öppna en dörr eller dylikt...

Vad man gör är shortcuts till de vanligaste kommandona. Jag brukar lägga över en till musen också (knapp 3 och 4).


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har bara kört deras första spel (OF) men gillade det då spelet fokuserade på realism. Arma 2 äger jag men har fortfarande inte spelat det, Arma 3 verkar kunna bli hur bra som helst. Mer realistiska shooters åt folket=).

I runda slängar är ARMA 2 till OFP som Mass Effect till Commander Keen. Editorn är i princip den samma så du kommer att känna igen dig men hela miljön går inte att jämföra. Och då har vi inte ens nämnd ARMA 3.

Det som slår mig med ARMA 3 är hur smidigt allting är trots att jag har det mesta på high eller max. Vi får ju dessutom förutsätta att de har en del optimering kvar.

Realtidsmoddning av vapen, mer realistisk siktning med vapen, picture in picture (för tex tv skärmar), dykare.. ja listan kan göras lång. Jag kommer säkert att spendera ett otal timmar i editorn.

Kommer DayZ att vara i närheten av detta så kommer det att bli GOTY.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

För en gångs skull kan jag hålla med dej mats!!

Medlem

Har lite svårt för krigsspel men detta ser rätt roligt ut speciellt dykar-klassen

Medlem

Köpte arma 3, fattar noll dock! Provade att flyga helikopter, tänkte att det skulle vara lika simpelt som i BF3... men icke! Men men practise makes perfect :]

Köpte mitt via steam.
Fick 3 st Arma 3 Lite gifts, har 2 kvar. Först till kvarn.

PM! Tills 12:45 har ni på er!

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Jag ser fram emot att testa hur de har gjort med kontrollerna. Har aldrig fastnat för spelen för kan inte leva mig in i det när jag behöver klicka upp en meny och välja ett alternativ ur en lista när jag ska öppna en dörr eller dylikt...

Jag kan avslöja att de inte har gjort så himla mycket (byta mellan småspringa och gå görs nu med ett tryck på framåt-bakåt samtidigt och lite andra sådana småsaker). Däremot flyter det lite bättre, de är en jämnare övergång mellan olika handlingar, helt enkelt. Plus att de nya combat-lägena (där du går redo med vapnet uppe, utan att sikta) känns riktigt bra i strid.

Att köra bil känns dock fortfarande sladdrigt och jävligt. Helikoptrarna är enligt uppgift inte alls klara i alphan, men känns redan helt okej, lite som i ARMA2 ungefär. Förhoppinngen är välj att de ska få samma fysik som i Take on Helicopters, men det får vi väl se.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har även flygit en del och visst är det riktigt nice att flyga, mycket lättare än föregångaren, men är alldeles för arcad-aktigt, som BF3 vilket jag inte alls gillar.
Du kan t.ex flyga upp och ner, och med little birden flyger man som en flygande gris på tjack.

AIn är märkbart ändrad, skjuter aldrig mer skott än vad som behövs och har aimkey, så känns smått orealistikt men vilket gör att man får tänka mer strategiskt.

Flygandet är lättare för att helikoptrarna inte är färdiga, tror jag. Hoppas själv att det blir lite svårare och mer realistiskt innan release. Fast en Little Bird lär ju enligt uppgift flyga ungefär som en gris på tjack, fast på ett bra sätt :). Kan dock inte flyga uppochner så länge, även om det går att rolla och loopa utan problem.

Jag tycker nog att AI:n är lite orealistiskt bra med detault-inställningar. Eller rättare sagt, lite för bra för att det ska vara kul. Men det går ju att justera som man vill ha det.

Geeks Gaming

Gillar de verkligen... Enda är att min dator faller lite bakom just nu... I singelplayer på normal settings så får jag 40 fps... i multiplayer ligger jag på 20
Med de sagt det är en alpha version så kommer ju så klart bli bättre.

BTW har nog någon Alpha lite nyckel kvar

Medlem

Vet inte om jag törs köpa det nu eller om jag ska vänta tills det kommer ut. Risken finns ju att jag tröttnar då det är ett tag kvar och alla buggar blir för störande.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Vet inte om jag törs köpa det nu eller om jag ska vänta tills det kommer ut. Risken finns ju att jag tröttnar då det är ett tag kvar och alla buggar blir för störande.

Om du skall köpa det kan du köpa det billigt nu, Du behöver ju inte vara med och leta buggar eller ge feedback. Det blir ju dyrare när det kommer in i Betan.

Medlem

Som många andra har jag vart ett fan enda sedan OFP demot, men mitt intresse har avsvalnat efter arma2. För dålig dator, för buggigt spel och för lite tid.

Inser nu att jag måste köpa en ny dator, sett lite klipp från arma3 och det ser ju helt underbart ut! Och de största irritationsmomenten (förrutom buggar) verkar vara bortstädade!

Project reality eller helt enkelt gamla goa CTI vore nått o se fram emot!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag hoppas personligen att dem åtgärdar sin spelmotor, då den för det mesta har svårt för att använda flerkärniga processorer och dess trådar, då majoriteten av beräkningar som faktiskt hamnar på core #0 resulterar i låg uppdateringsfrekvens eller fps, då resterande kärnor/trådar förblir mer eller mindre orörda, vilket Bohemia Interactive förstås varit medvetna om sedan 2008 inför ARMA 2s release.

Källor:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?147533-Low-CPU-util...
http://feedback.arma3.com/view.php?id=716

Årets bästa spel? Tveksamt.

Medlem

Jag är så grymt sugen på att testa Arma 3 nu ,då jag aldrig fått tummen ur och testat 2an.

Det jag bara funderar över är att;
När man har tittat på videoklipp från Arma 2 (på t.ex. youtube) så får man känslan av att det är väldigt realistiskt med ordentlig rekyl, ljud och framförallt scenarion med gameplay osv. där man som grupp gör taktiska framryckningar understödda av fordon/flyg osv.

När man ser nya klipp på Arma3 så känns det lite mer arkadaktigt/som att det drar mot vanliga FPS (med risk för att göra ngn förbannad ) med mindre taktiskt gameplay och realistiska händelser.

Jag förmodar att scenarion / "taktiskt spelande" med grupper osv. förekommer mindre nu i början då det fortfarande är så nytt, men hur är själva känslan i spelet gentemot Arma2?

Edit: Dåligt inlägg, men det är svårt att sätta ord på en känsla man fått av att titta på videoklipp och vad man är ute efter av en uppföljare där man inte testat föregångaren.. :S


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Coop Missions är ju svinroligt! Vart lite jobbigt då Multiplayer döda FPS:en för mig när jag spelade senast så väntar på att det ska få ut lite uppdateringar! Men helt underbart redan!


signatur

Nämen!

k3m
Medlem
Skrivet av Raklödder:

Jag hoppas personligen att dem åtgärdar sin spelmotor, då den för det mesta har svårt för att använda flerkärniga processorer eller flertalet kärnor, då majoriteten av beräkningar som faktiskt hamnar på core #0 resulterar i låga bildrutor i sekunden, då resterande kärnor/trådar förblir mer eller mindre orörda, vilket Bohemia Interactive förstås varit medvetna om sedan 2008 inför ARMA 2s release.

Källor:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?147533-Low-CPU-util...
http://feedback.arma3.com/view.php?id=716

Årets bästa spel? Tveksamt.

Ett av årets bästa spel står det och det är skillnad.

Ser fram mot detta och DayZ riktigt mycket.

Medlem

Det är ju bra att de inte tar upp att det fortfarande är client-side, som i arma 2, vilket medför en mängd problem i multiplayer som iallafall jag och många andra lägger stor vikt på.. Titta bara på alphan, hade varit ute någon dag sen var hackarna igång som vanligt.

Det är skrattretande att Bohemia inte verkar bry sig.. hur kul är det när hackers kan manipulera hela servern? Man tycker ju de borde ha lärt sig av Dayz, som nu ska få MMO-baserat serversystem för att få bukt med detta problem (i standalone).

Kräver en hel del optimering, för just nu är det inte mycket bättre än arma 2. Med tanke på att de inte lyckats fixat till det med patcher så tvivlar iallafall jag på att de kommer kunna få till det denna gång, men vad vet jag, folk kanske gillar att sitta med instabil fps som pendlar mellan 20-60 oavsett settings när man sitter på överklockad värstingprolle och sli 680 eller liknande.

Ni måste skojja, ett av årets bästa spel? Hur kan man se förbi dessa enorma brister..

Medlem
Skrivet av FL3JM:

ARMA III + OCULUS RIFT = BALLS-TO-THE-WALL AWESOME!

Yes box, pengar ligger redan undanstoppade för brillorna

Medlem
Skrivet av FL3JM:

ARMA III + OCULUS RIFT = BALLS-TO-THE-WALL AWESOME!

Du glömde ACRE!


signatur
Medlem

"Fool me once, shame on you,
fool me twice, shame on me."

Jag tänker inte låta mig bli lurad en tredje gång av den här spelserien. Maken till usla kontroller har jag sällan skådat i dylika spel, det blir inget köp för min del av Arma 3.

12
Skriv svar