Medlem
ATI Powerplay

Så, jag kör ju med ATI 4870 (Två stycken faktiskt). Riktigt bra grejer, så länge man inte ska köra något i windowed mode. Då får nämligen grafikkorten något spratt och slår över till 2D-applikations inställningarna vilket ganska uppenbarligen INTE är bra. Har provat det mesta för att bli av med problemet, inom överklockning och lite lattjande med xml-filer (i CCC). Inget av dessa gav ett speciellt bra resultat, för av någon anledning så dör grafikkortet om jag tvingar det att köra sin standardhastighet - tydligen så bestämmer den själv när det duger. Vad jag egentligen behöver är väl något sätt att lura den att det krävs 3D-inställningarna och det enda jag kan komma på så här är att köra ett annat spel igång (minimerat), men det känns inte så effektivt.

Jag vet egentligen inte vad jag förväntar för svar i tråden, men kanske något vettigt kommer upp. HJALP MAJ!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Jag har också problem med att den vägrar byta till 3D-settings. Har suttit ett tag nu och jag kan fortfarande inte få den att köra på 3D-settings hela tiden, så att den inte klockar ner sig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar