aion na eller eu

Medlem
aion na eller eu

tänkte börja lira aion. Jag undrar om jag kan spela på NA servern även fast jag bor här i sverige? om jag har förstått det rätt så har man tillgång till hela spelet gratis på NA servern medans man måste betala i månaden för att få tillgång till allt i EU versionen?


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Om du har chansen ta NA utan att tveka, jag spelar just nu på EU och du måste ha nått som heter Gold Pack varje månad för att överhuvudtaget kunna spela spelet på ett "roligt" sätt. Du kan inte använda AH/broker , trada eller nått. Och dem kostar en hel del ingame valuta, eller om du köper dem via deras shop för riktig valuta.

Så NA tycker jag verkligen om du har chansen, dem har inget sådant.

Medlem
Skrivet av ince:

Om du har chansen ta NA utan att tveka, jag spelar just nu på EU och du måste ha nått som heter Gold Pack varje månad för att överhuvudtaget kunna spela spelet på ett "roligt" sätt. Du kan inte använda AH/broker , trada eller nått. Och dem kostar en hel del ingame valuta, eller om du köper dem via deras shop för riktig valuta.

Så NA tycker jag verkligen om du har chansen, dem har inget sådant.

jo det värkar ju vara mycket bättre på NA men jag vet inte om jag kommer kunna spela på den servern :/ jag provade förut men då står det bara id/password is incorrect även fast jag skrev rätt och gjorde säkert 4 olika användare.


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Du måste ha NA clienten och sätta regioner till NA för att det ska fungera, sen inte registrera dina konton på EU sidan utan Na.aiononline.com

Medlem
Skrivet av ince:

Du måste ha NA clienten och sätta regioner till NA för att det ska fungera, sen inte registrera dina konton på EU sidan utan Na.aiononline.com

jag har gjort allt det men det funkar forstfarande inte:( ska det funka i europa?


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

började lirar igår körde sedan starten 2009 till 2,5, lirar på perento som elyos =d spelet verkar ha blivit 10 gånger bättre sedan start!!!! skulle vara väldigt kul om vi kunde dra ihop ett team =DDDD

Medlem

Bara så du vet så är Perento den server med minst folk, jag lirade där med tills jag o fästmön rerollade till Anuhart

Medlem

spelar ni på NA?


signatur

Mannen myten legenden

Medlem
Medlem
Skrivet av ince:

Ne EU : /

jaha :/


signatur

Mannen myten legenden

Medlem
Skrivet av ince:

Bara så du vet så är Perento den server med minst folk, jag lirade där med tills jag o fästmön rerollade till Anuhart

hur byter man server då ? =D

Medlem

skapar en ny? Man kan inte flytta sina gubbar sen GameForge tog över -.-

Medlem

Aldrig ;P har grejer på min cleric för kanske 200 - 400 miljoner khina + lvl 55 legendery gear / vapen =D Blir nog en allt i såna fall ;P Argh var drygt -.-"

Medlem

det är väl väldigt mycket pay to win på EU?


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

nope, man köper stuff som i gw2 typ.
Skulle säga att Aion altid varit det bästa spelet när det kommer till pvp =D 100% skills
http://www.youtube.com/watch?v=joNDEAgoOOk classic =D

Medlem

Ne inte alls faktiskt, asså det som du kan handla i shoppen är mest Kläder och reset scrolls o sånt, inga vapen/armor etc.

Gold pack gör ju bara att du får mindre CD's på instancer, Privat shop, broker osv. så gearet eller vapnen får du allt skaffa själv ändå =P

Medlem

Och ja, Skills i spelet gör väldigt mkt, man får ju inget gratis om man säger så, denna satans AP farmning t.ex

Medlem

´tråkigaste med Aion är att perento är död -.-" + sytemkraven är fan instane för att vara från 2009 ;P lirar atm på min lap-top då jag precis flyttat och inte fått med mig stor burken, laggar as atm Ingen som lirar perento ??? :S

Medlem

Lycka till vuze

Medlem

meh ;/ orkar inte göra en ny char -.-" när jag drog upp min cleric i 1.5 var snittiden 5månader för att dra max lvl.

Hur ser det ut idag ?=D

Medlem

Beror ju på hur mycket du spelar, men är du veteran vilket du borde vara om du lirat såppas mkt tidigare så får man mkt Lodas osv, sen har dem en heldel exp/AP events med.

Vet inte om Mentor fanns när du spelade men du kan få hjälp av nån som är 10 lvlar högre änn dig och du förlorar ingen exp på det.

jag rerollade väll kanske för 1,5 månader sedan kanske och har inte lirat sååå överdrivet mycket och jag är snart 50

Medlem

så det är värt att ladda ner eu endå?


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Jag tycker iallfall det.

Det är inte ett spel som kräver att du ska sitta 24/7 för att kunna bli bra eller få helt överbäst gear.

Såg precis maintenance notsen som postades nu
***[Maintenance Content]
****Block list clean up
****Riftbuff will be activated on old server, Riftbuff will stay deactivated on new servers
****Activation of following boost event: +50% craft, +50% drop (until 27th March)
****Activation of following boost for one day to compensate the long maintenance and thank you for your patience: ****+50% Exp (only for 20th March!)

Sådanna events är det ganska ofta.

Medlem
Skrivet av ince:

Jag tycker iallfall det.

Det är inte ett spel som kräver att du ska sitta 24/7 för att kunna bli bra eller få helt överbäst gear.

Såg precis maintenance notsen som postades nu
***[Maintenance Content]
****Block list clean up
****Riftbuff will be activated on old server, Riftbuff will stay deactivated on new servers
****Activation of following boost event: +50% craft, +50% drop (until 27th March)
****Activation of following boost for one day to compensate the long maintenance and thank you for your patience: ****+50% Exp (only for 20th March!)

Sådanna events är det ganska ofta.

okej då gör jag väl det!


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

hur är pvp? måsta jag vara gold för att kunna klara av den bra eller kan jag klara pvp utan att behöva betala?


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

pvp'n har ingen effekt på gold pack eller inte pvpn e såååå satans skoj, men som sagt ska du börja spela så rekommenderar jag anuhart, då kan du Rifta med ( portaler till fiendeland ) dem funkar inte på dem "gammla" servrarna

Medlem
Skrivet av ince:

pvp'n har ingen effekt på gold pack eller inte pvpn e såååå satans skoj, men som sagt ska du börja spela så rekommenderar jag anuhart, då kan du Rifta med ( portaler till fiendeland ) dem funkar inte på dem "gammla" servrarna

okej då tar jag väl den servern då patchar just nu 66%


signatur

Mannen myten legenden

Inaktiv

Jag lirade på Perento, hade en 42 assassin ett legendarisk quest-svärd som var ett helvete att få tag på när spelet var nytt och alla skulle pvp:a. Satt i över 8 timmar för att fixa någon ring i ett grupp-quest som inte var gjort för att smygas igenom.. allt detta är säkerligen rena barnleken idag, men när man var top 200 på servern och spelet var nytt så kände man sig riktigt stolt över minsta sak!

Hotaru hette gubben.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

vadå för svärd?

Medlem

är nästan max veteran såg jag=D Var Army Governor förut ! =D bäst på serven YOLO ! ;P
Är typ 1 star officer atm, men lirat som sagt 1 timme typ, drog 56, är så stööööört sugen på o lira, men har tenta på onsdag nästa vecka -.-" hade en 6 timmars tenta idag, så får vänta tills i början på april =D

12
Skriv svar