Medlem
Gaming Mus

Hej! Det är så att jag har suttit på en Logitech MX518 sen 2005 och min flickvän tycker att jag förtjänar en ny mus (födelsedags present) så hon kollade runt lite grann och tänkte ge mig en Roccat Kone XTD som present.

Jag har kollat in lite reviews på den m.m. och tycker att den verkar rätt bra faktiskt. Tänkte kolla om någon har andra förslag på möss som liknar MX518 i designen (vilket Roccat Kone gör) då jag har en rätt så stora händer eller om någon vet om roccaten är bra och kanske för och nackdelar?

Jag är lite orolig över att shift+ knappen inte går att sätta på vilken knapp som helst på musen (om inte de patchat in det i efterhand?). Någon som vet mer om detta / har förslag på andra möss i ungefär samma priskategori? Alla färslag är välkomna men har testat en razer deathaddler förut och den låg inte alls bra i handen och Cyber mössen ser väldigt osköna ut (och jag har inget större förtroende från madcatz då jag haft produkter från dom som gått sönder på väldigt kort tid)

Mvh koleny

Roccat Kone är en grym mus men de har alltid haft problem med mushjulen, gav upp efter Roccat Kone[+]... Haft tre totalt varav alla har gått sönder (två av den allra första och en av [+]-versionen). Har de äntligen löst det med XTD så byter jag nog ut min Qpad 5K LE till nästa variant med bättre laser, om det kommer en sådan.

När det gäller möss så brukar jag alltid ge rådet att åka till media markt/elgiganten och klämma runt lite för att se vilka du gillar. Logitech G500 är ju inte fy skam heller, har en sådan som reservmus.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Ska nog åka iväg och pilla lite på mössen innan jag köper, men ville få folks åsikter utöver design liksom. De säger sjävla att scrollen ska vara förbättrad nu och många recensenter säger att den är förbättrad men väldigt stel i början... Det verkar luta mot en Roccat just nu i alla fall, de verkar vara trevliga men ska nog kolla in en G500!

Medlem

Jag lånar denna tråden. Jag är också inne på att införskaffa en ny mus och har också haft MX518 sedan 2005. de som jag har kollat på är Corsair vengeance m65 och steelseries sensei. jag spelar bara FPS och har tack vare det kommit fram till de två alternativen. en fråga jag har är om någon vet hur mycket mindre eller större dessa möss är om man jämför dom med MX518. Det känns som om ergonomin kommer att vara bättre i corsairs och att den kommer att kännas mer som min nuvarande. Det enda jag tycker är negativt med Steelseries mus är att den påminner om microsft 3.0 vilket jag inte gillar då den inte var lika skön i handen.

Medlem

det blev en m65. jag är riktigt nöjd!

1
Skriv svar