Windows 7: Ctrl + alt + delete fungerar inte

Inaktiv
Windows 7: Ctrl + alt + delete fungerar inte

Hallå!

För ett par dar sedan fick jag ett medelande av mitt antivirus att datorn fått en trojan, antivirust tog bort det med det samma, men efter denna händelse så har jag fått ett problem...

Ctrl + alt + delete kommandot fungerar inte, finns det något sätt att åtgärda detta ?

Medlem

Är det den enda kombinationen som inte fungerar? Försök att gå in på aktivitetshanteraren genom program och se om du kan göra något därifrån:)

Medlem

Det ska gå att kolla i registret om "snabbkommandot" existerar. Dock så kommer jag inte riktigt ihåg hur man gör. Men googla på det så borde du hitta något, har hört att det inte är ett jätteovanligt fel?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kan vara så simpelt att en autostartad process ligger och blockerar kommandot. Vet att ett sånt script är väldigt, väldigt lätt att skriva. Ta en titt på kör rutan, skriv msconfig.exe och sedan autostart fliken och se ifall det finns något skumt där.


signatur
Medlem

Prova ctrl + shift + escape.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar