Iphone och "remote desktop"

Medlem
Iphone och "remote desktop"

En enkel fråga från ett telefonmiffo:
Någon som har testat ett bra "remote desktop" program för Iphone?

Jag har testat någon gratisvariant med en demo-server i datorn men jag har inte lyckats få det att fungera trots att det är fritt fram i brandväggen. (enligt programmen själva)

Jag är sugen på detta men vill inte betala för en app i onödan.

Om du inte kan hjälpa mig men ändå vill prata Iphone så tar jag gärna emot tips på andra bra spel och program.

Själv kan jag rekommendera tower-defense-spelen GeoDefense och GD swarm - Sjukt underhållande och riktigt utmanande.
Fieldrunners är också ganska kul men inte lika utmanande...

Call of duty är nice men styrningen är lite muppig. Doom Resurrection är helt ok.

Jag förundras över hur bra telefonen är som spelmaskin, helt perfekt.
Jag brukar HATA mobiltelefoner.

//Iphone-beroende


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Har kört en del med "Mocha VNC", fungerar finfint.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

Har kört en del med "Mocha VNC", fungerar finfint.

Ballen... det är det jag har kört också.

Windows 7, BBB med modem med inbyggd router...

Du?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Windows 7 och telia med separat router.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

tänk på att win 7 också har en brandvägg och kan behöva öppnas.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag kör också Mocha VNC mot jobbets servrar, fungerar perfekt. Både med Wireless och 3G

Men mycket hänger ju på din uppkoppling också.

Och högre än 800x600 kan du glömma.


signatur
Medlem
Skrivet av huxflux:

tänk på att win 7 också har en brandvägg och kan behöva öppnas.

Det har jag tänkt på men en smula osäker på om jag gjort allt som krävs - jag har lagt till programmet (servern) som pålitligt program med fri lejd på alla portar...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av cammo:

Jag kör också Mocha VNC mot jobbets servrar, fungerar perfekt. Både med Wireless och 3G

Men mycket hänger ju på din uppkoppling också.

Och högre än 800x600 kan du glömma.

Fungerar tydligen för alla utan mig... jag har försökt i flera dagar nu och googlat mig blå men inget hjälper... VNC negotiation i några minuter sedan står det "host closed the session"... fungerar icke.

FISKBULLE!

Jag har knappast något intresse av upplösningar högre än 800x600 i telefonen så det är helt ok för mig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Har också kört Mocha VNC. Har något vagt vagt minne att jag också hade problem att ansluta till servern först, trotts att jag tyckte mig öppnat alla portar möjliga. Det löste sig dock med att jag ändrade vilken port programmet/servern skulle använda och vips så fungerade det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTomten:

Har också kört Mocha VNC. Har något vagt vagt minne att jag också hade problem att ansluta till servern först, trotts att jag tyckte mig öppnat alla portar möjliga. Det löste sig dock med att jag ändrade vilken port programmet/servern skulle använda och vips så fungerade det.

Jag har öppnat 5800 till 5900...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Har du stängt av brandväggen i routermodemet?


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Fungerar tydligen för alla utan mig... jag har försökt i flera dagar nu och googlat mig blå men inget hjälper... VNC negotiation i några minuter sedan står det "host closed the session"... fungerar icke.

Kan ju bero på vilken vnc du kör på datorn också.

Vissa kräver användar-id och lösenord och vissa har endast lösenord.


signatur
Medlem
Skrivet av Pliskin (Återuppstånden):

Har du stängt av brandväggen i routermodemet?

Nej, det kan jag inte göra men jag har lagt till programmet som "pålitligt" och enligt servern i datorn så är kommunikationen felfri...

Jag använder RealVNC Enterprise som server.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

VNC negotiation i några minuter sedan står det "host closed the session"

är det allt den säger? Finns det någon logg som kan ge en bättre beskrivning på vad som går fel?
Har du kollat tex http://www.ip-adress.com/ för att se vad din ip är utifrån?

Har inte använt programmet men rent nätverksmässigt kan program ibland vara så klumpigt byggda att de kan tycka att allt är frid och fröjd för att ta emot sessioner men program utifrån får inte access. Programmet kanske bara kollar det interna nätverket som är mer öppet tex.

Jag är lite intresserad av progget så ska se om jag får en stund över och testar själv, bbl


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av CastorFiber:

VNC negotiation i några minuter sedan står det "host closed the session"

är det allt den säger? Finns det någon logg som kan ge en bättre beskrivning på vad som går fel?
Har du kollat tex http://www.ip-adress.com/ för att se vad din ip är utifrån?

Har inte använt programmet men rent nätverksmässigt kan program ibland vara så klumpigt byggda att de kan tycka att allt är frid och fröjd för att ta emot sessioner men program utifrån får inte access. Programmet kanske bara kollar det interna nätverket som är mer öppet tex.

Jag är lite intresserad av progget så ska se om jag får en stund över och testar själv, bbl

´Min router delar ut interna ipadresser och när servern "testar" om kontakt med omvärlden ser ut som den skall (inbyggd funktion) så rapporterar den att jag befinner mig bakom NAT och att jag måste ange min "externa" IP-adress 83.... så jag använder den ipadressen.

Jag är inte helt vilse på datorer och annat men just brandväggar och routrar och sånt är jag helt bäng på - jag har aldrig intresserat mig för det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jo det trodde jag inte heller, men i felsökningssyfte underlättar det att börja från scratch

Jag installerade den där Mocha på telefonen (och deletade tydligen alla applikationer från telefonen eftersom jag installerade itunes på en annan dator, jippii) och sen Real VNC Free.
Det var lite traggligt så öppnade upp för port 5900 i min router. Jag upptäckte snabbt att jag hade kontakt eftersom jag slagit fel lösen i telefonen och den gnällde på det först, men sen fick jag "could not connect to host" när jag satt rätt lösen. Pillade lite till VNC Service mode inställningarna men det funkade ändå inte. Så testade jag starta Run VNC Server (User mode) även om själva tjänsten var igång vilket jag trodde skulle räcka, Run VNC Server löste det för mig i alla fall.
Jag fick aldrig något med negotiate så vet inte om jag nuddade i ditt problem, men några felsökningstips kan vara att sätta fel lösenord med flit och se hur långt du kommer och kanske stänga av windows brandväggen en stund.

Sorry om texten är en salig röra, har lite brådis att se en film nu.


signatur

thank you, come again

Medlem

Har CastorFiber skaffat en iFån?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Inte vara en playahata, greger!

Huxey - Jag har testat att pilla med det mesta nu men det går bara inte.

Om jag byter till fel lösenord så gör det ingen skillnad, byter jag till mitt lokala ip gör det ingen skillnad. Det står "could not connect to host, ip, port"

...Tack för den informationen liksom...

Testade att stänga av brandväggen, det hjälpte inte.

Jag testade att köra viewern i datorn och den kunde koppla upp lokalt...

Det är ju så sjukt seg att vänta ut den också eftersom den kör i gott och väl 4-5 minuter innan den bestämmer sig för att det inte fungerar...:evil:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

I mina öron låter det som att Windows har lyckats igen. Heja Windows!:up:


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Här är mer utförligt vad jag gjort:
* Jag har i min router gjort en port forwarding (dvs 5900 från extern ip skickas vidare till vald intern ip)
* Jag har nu stoppat tjänsten Real VNC (service mode) (mindre bollar i luften)
* Jag har i Real VNC (user mode) applikationen valt porten 5900 och ett lösenord

Du har testat stänga windows brandväggen så då kan man till viss del anta att det inte är den som ställer till problem. Vet inte hur din modem/router funkar så det är svårt att säga men jag skulle satsa min 50-öring att problemet ligger där.

ps mig har det tagit max 1 minut när jag testat runt och även när port forwarding inte funkat. Jag har inte heller nån funktion där jag kan testa nätverksstatus, kör du med Real VNC?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

Här är mer utförligt vad jag gjort:
* Jag har i min router gjort en port forwarding (dvs 5900 från extern ip skickas vidare till vald intern ip)
* Jag har nu stoppat tjänsten Real VNC (service mode) (mindre bollar i luften)
* Jag har i Real VNC (user mode) applikationen valt porten 5900 och ett lösenord

Du har testat stänga windows brandväggen så då kan man till viss del anta att det inte är den som ställer till problem. Vet inte hur din modem/router funkar så det är svårt att säga men jag skulle satsa min 50-öring att problemet ligger där.

ps mig har det tagit max 1 minut när jag testat runt och även när port forwarding inte funkat. Jag har inte heller nån funktion där jag kan testa nätverksstatus, kör du med Real VNC?

Du har nog rätt men problemet med min BBB-router är att den inte ger mig speciellt mycket att pilla med... Jag kan lägga till spel och program under en rubrik som heter "spel och programtilldelning" och där kan jag speca vilka portar som skall öppnas för deras räkning men det finns ingenstan jag kan mappa ip-nummer...

Det är en thompson st780 om det hjälper.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

NU fick jag det äntligen att fungera.

Jag tror felet var en kombination av att jag inte fattade hur port forwarding fungerade i modemet (googlade lösningen) samt att jag förökte använda mitt windowslogin att logga in med.

Tack för all hjälp Huxey!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar