SimCity – största lanseringen i seriens historia
Fyfan alltså, vi behöver lagar som tvingar företag att även ta tillbaks defekta digitala produkter.
Helt jävla otroligt ju, skeppa skit, hypa up skiten och det säljer som fan, därefter ignorerar man sina kunder. Och sen skryter man om sina försäljningssiffror...
Saknar ord
1.1 miljoner såld, och nästan hälften till överpris i Origin...
Kanske det man borde livnära sig på istället, begå bedrägeri via internet, så länge som man kallar det för "spel" eller "kultur" så kommer man ju undan.
Något som har börjat förvåna mig ännu mer är just 1.1 miljoner spelare.. Diablo 3, Starcraft 2 som exempel, de klarade av ett servertryck på x3 (minst?)
medan SimCity föll pladask på mage, de hävdade väl att de hade sett över hur Blizzard hade gjort och förberett sig?
vilken ren lögn. och sedan så måste de ju förstå att de som förhandsbokar på origin kanske bara är en 1/3 eller 1/4 av alla som köper spelet, varför inte då fixa x2-x3 serverkapacitet ? Känns så konstigt bara.
Detta är anledningen till varför företagen inte lär sig, de behöver inte. Säkert mer ekonomiskt att ge bort spel också och då får dessutom fler folk att "fastna" i origins.
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
Verkar som att dom flesta på fz tror att ALLA hatar simcity... -.-
Oavsett vad någon tycker om spelet borde du se hur dåligt EA betett sig? Dessutom har spelet för tillfället många game breaking buggar som du borde stött på om du spelat nog mycket. Bruten pathfinding, där invånare kan fastna i rörelsemönster, för att nämna en.
Många andra mindre optimala designval, varav några man löst på ett bra sätt i SC4 men nu "förstört", har också gjorts. Här sammanfattas några: http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/1ajyxk/the_lessmenti...
(lite väl mycket för att klistra copypasta)
Något som har börjat förvåna mig ännu mer är just 1.1 miljoner spelare.. Diablo 3, Starcraft 2 som exempel, de klarade av ett servertryck på x3 (minst?)
medan SimCity föll pladask på mage, de hävdade väl att de hade sett över hur Blizzard hade gjort och förberett sig?
vilken ren lögn. och sedan så måste de ju förstå att de som förhandsbokar på origin kanske bara är en 1/3 eller 1/4 av alla som köper spelet, varför inte då fixa x2-x3 serverkapacitet ? Känns så konstigt bara.
Ehh, försökte du spela Diablo 3 när det kom?
Säger ingenting, spelet sålde på grund av namnet. Det intressanta är att se hur bra det säljer på längre sikt men framför allt hur mycket pengar spelet kommer dra in till EA. EA borde verkligen ta åt sig av all kritik och inse att allting är inte guld som glimmar bara för att det på ytan kan verka som det är det.
Sedan ska ni som spelar nog ta alla siffror om invånare med en nypa salt då det verkar som det som presenteras för spelaren inte överensstämmer med det som datorn räknar på. Att tidigare spel kan ha använt samma beräkning är en sak men den här gången har de marknadsfört spelet som att varje individ har ett eget liv.
Något som har börjat förvåna mig ännu mer är just 1.1 miljoner spelare.. Diablo 3, Starcraft 2 som exempel, de klarade av ett servertryck på x3 (minst?)
medan SimCity föll pladask på mage, de hävdade väl att de hade sett över hur Blizzard hade gjort och förberett sig?
vilken ren lögn. och sedan så måste de ju förstå att de som förhandsbokar på origin kanske bara är en 1/3 eller 1/4 av alla som köper spelet, varför inte då fixa x2-x3 serverkapacitet ? Känns så konstigt bara.
Ehh, försökte du spela Diablo 3 när det kom?
yupp.. och det var ungefär lika som SimCity, men skillnaden var att Diablo 3 hade bra många fler spelare som satt och tröck än vad SimCity hade.
Diablo 3 slog blizzardrekord för antal förhandsbokningar, och med tanke på hur populärt WoW är så är det nog en bra bit över 3-4 miljoner.
Fyfan alltså, vi behöver lagar som tvingar företag att även ta tillbaks defekta digitala produkter.
Helt jävla otroligt ju, skeppa skit, hypa up skiten och det säljer som fan, därefter ignorerar man sina kunder. Och sen skryter man om sina försäljningssiffror...
Saknar ord
1.1 miljoner såld, och nästan hälften till överpris i Origin...
Kanske det man borde livnära sig på istället, begå bedrägeri via internet, så länge som man kallar det för "spel" eller "kultur" så kommer man ju undan.
håller med där, fast dom ignorerar ju inte sina kunder, då dom gav gratis spel för besvären, men tycker odm skulle ha erbjudit att man kundde få en återbetalning också.
Spela spel är kul ibland.
Fyfan alltså, vi behöver lagar som tvingar företag att även ta tillbaks defekta digitala produkter.
Helt jävla otroligt ju, skeppa skit, hypa up skiten och det säljer som fan, därefter ignorerar man sina kunder. Och sen skryter man om sina försäljningssiffror...
Saknar ord
1.1 miljoner såld, och nästan hälften till överpris i Origin...
Kanske det man borde livnära sig på istället, begå bedrägeri via internet, så länge som man kallar det för "spel" eller "kultur" så kommer man ju undan.
håller med där, fast dom ignorerar ju inte sina kunder, då dom gav gratis spel för besvären, men tycker odm skulle ha erbjudit att man kundde få en återbetalning också.
Tyvärr så ignorerar dom visst sina kunder fortfarande, spelet är ju bara en muta och ursäkt för en kass lansering. Till det har vi trasigt gameplay och trasiga features, samt lögner om hur spelet fungerar med simulering och DRM, för att nämna något.
Detta svarar dom inte på, eller ja jo Bradshaw skrev ju några rader om det på sin blogg, men undvek a la
politician att svara på något överhuvudtaget.
http://www.ea.com/news/simcity-update-straight-answers-from-l...
Kolla även de första kommentarerna efter bloggen
Tycker Simcity är ett riktigt bra spel, de behöver bara städa undan en del buggar så skulle det bli perfekt.
När jag första gången läste om spelet så sade de att det skulle bli en riktigt uppföljare som skulle tilltala de som spelat SimCity sedan det kom. Inget jag sett tyder på att de hållit det här löftet, allting jag sett tyder mer på att de gjort en "Syndicate" det vill säga använt fansen för att locka nya spelare. Visst det ser jätte snyggt ut men SimCity spelen har aldrig handlat om grafiken, vad de har handlat om är ett spel man kan lägga ner många timmar på en och samma stad och där det är en rejäl utmaning att få allting att gå runt. Simcity (5) verkar vara kul för någon timme men sedan när man gjort allt som går att göra så blir det till att börja om. Detta är garanterat något som veteranerna knappast kommer tilltalas av och jag tror att många mycket hellre vill ha sina pengar tillbaks. EA kommer nog bli väldigt förvånade över hur stor skada detta spel har orsakat.
Tycker Simcity är ett riktigt bra spel, de behöver bara städa undan en del buggar så skulle det bli perfekt.
När jag första gången läste om spelet så sade de att det skulle bli en riktigt uppföljare som skulle tilltala de som spelat SimCity sedan det kom. Inget jag sett tyder på att de hållit det här löftet, allting jag sett tyder mer på att de gjort en "Syndicate" det vill säga använt fansen för att locka nya spelare. Visst det ser jätte snyggt ut men SimCity spelen har aldrig handlat om grafiken, vad de har handlat om är ett spel man kan lägga ner många timmar på en och samma stad och där det är en rejäl utmaning att få allting att gå runt. Simcity (5) verkar vara kul för någon timme men sedan när man gjort allt som går att göra så blir det till att börja om. Detta är garanterat något som veteranerna knappast kommer tilltalas av och jag tror att många mycket hellre vill ha sina pengar tillbaks. EA kommer nog bli väldigt förvånade över hur stor skada detta spel har orsakat.
Skada? Tänkte du på pengar eller på "veteraner"? Inga spel behöver sina veteraner om de skaffar nya människor ur en ekonomisk synpunkt.
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
Tycker Simcity är ett riktigt bra spel, de behöver bara städa undan en del buggar så skulle det bli perfekt.
När jag första gången läste om spelet så sade de att det skulle bli en riktigt uppföljare som skulle tilltala de som spelat SimCity sedan det kom. Inget jag sett tyder på att de hållit det här löftet, allting jag sett tyder mer på att de gjort en "Syndicate" det vill säga använt fansen för att locka nya spelare. Visst det ser jätte snyggt ut men SimCity spelen har aldrig handlat om grafiken, vad de har handlat om är ett spel man kan lägga ner många timmar på en och samma stad och där det är en rejäl utmaning att få allting att gå runt. Simcity (5) verkar vara kul för någon timme men sedan när man gjort allt som går att göra så blir det till att börja om. Detta är garanterat något som veteranerna knappast kommer tilltalas av och jag tror att många mycket hellre vill ha sina pengar tillbaks. EA kommer nog bli väldigt förvånade över hur stor skada detta spel har orsakat.
Skada? Tänkte du på pengar eller på "veteraner"? Inga spel behöver sina veteraner om de skaffar nya människor ur en ekonomisk synpunkt.
Jag tänker på EA som utgivare, ja detta lär garanterat skadat hela EA. De har nog tappat många av sina tidigare SimCity köpare och dessa kommer inte vara lika lättköpta. Det har bara gått sämre och sämre för företaget sedan kraschen 2008, jag tror de kommer gå i konkurs inom 5-10 år om de inte ändrar sin attityd till köparna och slutar släppa ofärdiga spel.
All Your History : The Video Game Crash of 1983
Detta är på väg att ske igen, man säger att man ska lära sig av historien men komiskt nog upprepar historien sig gång på gång