Starcraft 2: Heart of the Swarm

Medlem

Jag hade jävligt kul med kampanjen.
Det var nog ingen som väntade sig en "fantastisk" story, för det finns inget blizzardspel som någonsin haft det helt enkelt.
Det är det klassiska hollywood stuket som gäller och det funkar för mig då jag tycker att det är fruktansvärt kul att spela.

Inte för att det heller är någon större utmaning om man inte provar sig på svårare acivements på högre svårighetsgrader utan för att det helt sonika är gammal hederlig spelglädje!

Bra recension btw.

Medlem

Bra recension.
Håller med, men skulle vilja ge spelet 3/5. Eller kanske till och med 2,5/5.
På tok för barnvänligt. Samma problem som i Wings, det känns som Disney har skapat det. Puttenuttigt, och inte en tillstymmelse till den mörka tonen som orginalet hade. Zerg framställs som nobla, istället för äckliga slemmiga monster. Har precis klarat ut det och känslan är just nu: "mjae, helt ok spel, men inte starcraft".

Visst, det är en expansion och inget "nytt" spel. Men det känns väldigt ofta som om detta är Wings, fast med Zerg-skin.
Många av uppdragen känns copy-paste.
Likaså mellan uppdragen, där man ska klicka 511 gånger på karaktärer som bara är jobbiga och (enligt mig) inte tillför något annat än onödigt babbel.
Många av de nya enheterna, iaf i singelplayer, känns helt onödiga. Zerglings, Brood mother och Mutalisks. Till 90% de enda enheterna jag byggde för att klara spelet.

Positivt: De snygga miljöerna, spot on! Grafik och effekter är riktigt bra. Även om vissa uppdrag känns copy-paste så är en del otroligt bra! Cinematic-filmerna; Blizzard måste göra en långfilm, ruskigt snyggt.

Medlem
Medlem
Skrivet av robedob:

Kommer aldrig köpa ett spel till från Blizzard sämsta skit företag som finns.

Då tycker jag du göra som Häxan Surtant (barnprogram), stå där bakom disken och tjura

Medlem

Spelade just klart kampanjen, och även om den var riktigt lätt (på normal) så njöt jag av den iallafall Gillar storyn också, även om den är "okomplicerad". Vill jag ha "komplicerade" relationsdraman så sätter jag på något gripande Franskt/Itallienskt drama. Dom brukar ofta lämna en som ett stort frågetecken, en djup känsla av illamående eller en vilja av att ha sönder något. Det här blir jätte bra för mig

Ser verkligen fram emot sista delen, men nu blir det MP

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av marcus8958:

Fördummat som alla andra blizzard spel och saknar stöd för 3 skärmar. Tror jag passar på det här spelet i väntan på Company of Heroes 2 eller ett nytt Dawn of War.

Varför är det fördummat? Och varför ska du spela spelet på 3 skärmar?

För blizzard gick bakåt med utvecklingen av RTS i SC2. Vi har haft spel som Total Annihilation, Supreme Commander, Dawn of War, Company of Heroes, Dawn of War 2 som alla fört in nya saker i RTS som vi länge saknat.
En otroligt stor grej var att lägga in hur terräng påverkar enheter samt olika träffområden. Vilket gjorde att man förde över fokus från micro och mer fokus på strategi.
Att just SC2 är enkelt gör spelet till det perfekta e-sport för att det är enkelt och repetitivt. RTS världens motsvarighet till Call of Duty.

Om du med "vi" menar "du" så är det svårt att argumentera emot dig. Själv tycker jag att SC-serien smiskar alla dina nämnda på stjärten vilken dag som helst då dynamiken mellan raserna är härlig och att svårigheten ligger i vem du möter, inte spelets utformning. Det är förresten RTS-genrens motsvarighet till Quake om jag får be, inget halvlalligt perkbaserat, kommer ut en gång per år spel.

Medlem

Men nu får dom väl ta och öka lite där borta på Blizzard.... 3 år för att göra en expansion?

Medlem

Överlag en bra recension med en ganska utförlig beskrivning av multiplayer. Lite nytt som gör stor skillnad och allmän försiktighet från Blizzard.

Dock var det lite väl lite skrivet om singelplayer som trots allt var den största delen av expansionen.

Och "tramshistoria" är väl lite väl starkt för kampanjen? Visst är det inte den bästa historian som världen skådat men knappast en av de sämre. Betydlig bättre än de flesta Hollywoodfilmer och personligen uppskattade jag kampanjen väldigt mycket. Storyberättande gör sig bättre i linjära uppdrag och Starcraft är som spel inte något som bjuder till massiva öppna slagfält. Det låter nästan som om att recensenten ville ha en singelplayer som var precis som multiplayer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Personligen så älskade jag singelplayer-kampanjen. Visst att storyn hade sina mindre bra delar. Men på det stora hela så älskade jag den med. Alla filmerna var ju fantastiskt gjorda och gjorde att jag iaf levde mig in i historien.

Medlem

Blizzard enda företaget som förstått att vi vill ha expansioner och inte DLC


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Fattar inte att detta kunde ta 3år att göra ,men fan så bra det var gillar grafiken som fan när man är på leviathan.

Medlem

Klarade precis kampanjen ( jag spelar ca 95% av tiden pvp, så förlåt för min slapphet

Tycker kampanjen var lätt mycket bättre en vanilla, kärlekshistorian var kanske lite väl overkill, men i slutändan så kändes le slut cinema, som den där tomheten som fortfarande existerar sedan Bioshoc, infinitiity! Härligt!!!! 5 hamburgare av 5!

12
Skriv svar