Gears of War: Judgment

Robot
Gears of War: Judgment

Epic lämnar över Gears of Wars blodiga stafettpinne till People Can Fly. Men polackerna lyckas inte gjuta nytt liv i den trötta serien – de är inte ens nära.

#people-can-fly, #gears-of-war-judgment, #epic-games


Medlem
Gears of War: Judgment

Det anmärktes att även de första spelen präglades av sin bruna "estetik". Känns inte som det är något som längre kan hållas emot GoW, då det är deras egna stil?

Moderator | Testpilot

Har kollat många recensioner och det här är en av de få som vair "så här negativ".

Notera att 2/5 i vanlig FZ-standard betyder att spelet är OKEJ. No rage please.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Det anmärktes att även de första spelen präglades av sin bruna "estetik". Känns inte som det är något som längre kan hållas emot GoW, då det är deras egna stil?

Fast en tråkig estestik blir ju inte roligare för att den återanvänds


signatur

Videomupp

Medlem

håller dom fortfarande på med gears, aja där ser man

Medlem

Judgment eller Bioshock infinite nästa vecka, thats the question?:O


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

PCF skulle gjort ett PK2 i stället när det hade chansen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Äntligen en vettig recension på ett Gearsspel. Hur fan kunde ni sätta en femma på trean!?

Inaktiv
Skrivet av boneless:

Äntligen en vettig recension på ett Gearsspel. Hur fan kunde ni sätta en femma på trean!?

Varför inte? Trean var riktigt bra tyckte jag och folk tycker ju olika!

Medlem

Detta var nog lätt den tråkigaste recension jag läst!!! Bläää!!!

Medlem

Ja jag hade höga förhoppningar på detta men saknas det innovation så vet ej fan om jag orkar spela en till jävla shooter. Får bli bioshock infinite istället, där kan man i alla fall få se lite snygga vyer, plockar upp detta i någon reahög i framtiden.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har kollat många recensioner och det här är en av de få som vair "så här negativ".

Notera att 2/5 i vanlig FZ-standard betyder att spelet är OKEJ. No rage please.

Om 2/5 är Ok, så känns det definitivt som om FZ skall gå över till skalan 0-10. Nu står det iofs "Tveksamt" vilket är lite sämre än "Ok", så är väl en bättre benämning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Judgment eller Bioshock infinite nästa vecka, thats the question?:O

Skulle sätta alla mina slantar på Bioshock

Medlem

Nu har jag inte spelat Judgment så jag ska inte tala för det. Men orginal-triologin av Gears of War tycker jag har skön estetik med bra variation, har inte förstått den där kritiken den brukar få. Grottor med lysande svampar, laboratorier i åskväder, i magen på en jättemask, i en ökenbas med zeppelinar-torn etc. etc.

Visst finns det en viss repetition i dess estetik men det hittar man ju i kreativa och kritikerrosade spel som Riddick, Half-Life och Arkham-serien. En bättre kritik är väl att man inte tycker om den där "viktorianska eran möter steampunk-känslan" som man försöker prägla spelet med.

Tråkigt att jag nästan inte läst någon recension som talar gott om storyn. Det känns som en prequel hade möjligheten att lägga tyngden i storyn och ta ut svängarna med karaktärsbyggandet.

Får väl bli att låna spelet av någon innan man köper det tror jag.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av boneless:

Äntligen en vettig recension på ett Gearsspel. Hur fan kunde ni sätta en femma på trean!?

Varför inte? Trean var riktigt bra tyckte jag och folk tycker ju olika!

Olika är bra! puss!

Medlem

Tröttnade efter första spelet. Söndermjölkat nu som mycket annat.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Det anmärktes att även de första spelen präglades av sin bruna "estetik". Känns inte som det är något som längre kan hållas emot GoW, då det är deras egna stil?

GoW är God of War, Gears of War förkortas oftast av Gears eftersom GoW redan är uptagen. Bara det jag ville säga.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av boneless:

Äntligen en vettig recension på ett Gearsspel. Hur fan kunde ni sätta en femma på trean!?

Håller med , ett mediokert spel helt klart

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Jelen:

Det anmärktes att även de första spelen präglades av sin bruna "estetik". Känns inte som det är något som längre kan hållas emot GoW, då det är deras egna stil?

GoW är God of War, Gears of War förkortas oftast av Gears eftersom GoW redan är uptagen. Bara det jag ville säga.

I en kommentarstråd om Gears Of War så är GoW med störst sannolikhet Gears Of War. Om båda spelen diskuterades samtidigt så hade man nog skiljt deras förkortningar åt som du har gjort.

Annars är ju GoW = Garden of War, en legendarisk RTS-bana från Warcraft 2 som man finner i nästan alla strategispel från Blizzard.

Medlem

Gears har fan alltid saknat färger...


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Jelen:

Det anmärktes att även de första spelen präglades av sin bruna "estetik". Känns inte som det är något som längre kan hållas emot GoW, då det är deras egna stil?

Fast en tråkig estestik blir ju inte roligare för att den återanvänds

Ungefär som DICEBAJS och deras blåa. Men där hyllas skiten för att det visar hur mörkt och kallt krig är och sån bullshit..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Trean var ett bra avslut på serien, varför inte sluta "on top"? Ska jämt släppa sånt här skit, bara förstör goda namnet.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Lirat campangen och det känns som horde mode mer än något annat. Uppdragen är väl mellan 10-20min stora vardera, helt klar har GOW serien sedan 2an gått nerför..

Medlem

För mig personligen är färger viktigt både i mitt privata liv och spelliv. När det blir för grått blir det deprimerande, t.ex därför jag i Skyrim knappt drar till Windhelm, eller till Whitehold. Det är därför jag saknar t.ex Oblivion. Färg och estetik är viktigt så jag förstår dig Mats!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv

Ett demo finns ju ute, kom tydligen idag, så det är bara att prova själva.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har kollat många recensioner och det här är en av de få som vair "så här negativ".

Notera att 2/5 i vanlig FZ-standard betyder att spelet är OKEJ. No rage please.

Blir ändå ganska missvisande då det här spelet är mycket bättre än tex. Aliens Colonial Marines.
Känns dumt att stirra sig blind på ett betyg då betyget isig inte innehåller någon information om spelet.

Ärligt talat så orkar jag inte med mer Gears. Jag har gått vidare.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Jelen:

Det anmärktes att även de första spelen präglades av sin bruna "estetik". Känns inte som det är något som längre kan hållas emot GoW, då det är deras egna stil?

GoW är God of War, Gears of War förkortas oftast av Gears eftersom GoW redan är uptagen. Bara det jag ville säga.

I en kommentarstråd om Gears Of War så är GoW med störst sannolikhet Gears Of War. Om båda spelen diskuterades samtidigt så hade man nog skiljt deras förkortningar åt som du har gjort.

Annars är ju GoW = Garden of War, en legendarisk RTS-bana från Warcraft 2 som man finner i nästan alla strategispel från Blizzard.

Det är faktiskt en riktigt bra RTS bana, är den med i Starcraft 2 också, när du säger sådär? 0.o


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Inaktiv

Ska bli riktigt trevligt med lite GoW Judgement, gearsserien är grymt bra Coop lir och mp med för den delen. Denna recension vart ynklig. Gör om gör rätt.

Inaktiv

Skulle gärna se nya Tom Clancy spel,
det är först nu man upptäckt graw 1 och 2 men speciellt Rainbow six vegas 1 och 2 som man av nån anledning aldrig givit nån chans.

Upptäckte hur bra dom är först nu pågrund av games on demand rean som var på xbox nyligen,

graw spelen kostade bara 29 kronor styck och rainbow six vegas 1 och 2 kostade 49 kr styck, en rea man inte kunde låta bli.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

12
Skriv svar