Voddler, problem och omdöme

Medlem
Voddler, problem och omdöme

Fick en invite till Voddler idag, och blev till en början riktigt glad, då det har pratats så mycket om, och jag är en flitig användare av Spotify.

Efter en smärtfri installation och registrering startar jag programmet och väntar. Det var just det ja.. Väntar, väntar... Och väntar. Det uppkopplings-test man ska köra går i all evighet, säger varken bu eller bä.

Startar jag själva applikationen så står det "controlling connection to Voddler" etc. Tills den påstår att jag har en brandvägg, och att jag MÅSTE stänga av den. Efter att ha gjort det, hör och häpna, samma sak. Jag lägger då även till VNetManager, och inte bara Voddler som undantag i Windows brandvägg, men ingen förändring.

Jag tänkte då att man kanske kan kika lite på deras support, jag lär ju inte vara ensam om problem i en beta liksom. Efter att ha försökt navigera Voddlers hemsida i ca 10 minuter, men misslyckats pga att den laddar som om jag satt på ett 56k-modem, så googlar jag istället "Voddler support" och blir direkt hänvisad till ett tredje-partsforum (GetSatisfaction) som de tydligen använder sig av. Då visar det sig att jag måste registrera mig igen, alltså att min Voddler.com-registrering inte gäller där, men att jag kan logga in med allt ifrån GetSatisfaction till Twitter på forumet, men återigen, inte med min Voddler-användare. (???) Efter att ha konstaterat att alla inloggningsalternativ bara leder till en trasig länk och ett felmeddelande sitter jag då nu här, utan tillgång till en interaktiv support på något vis, med ett uppkopplingstest som går i all oändlighet utan att göra nånting alls, och med det taskigaste dual-screen-stödet jag någonsin sett i ett program. (Värre än Alone in The Dark, och DET säger mycket!)

Mitt omdöme? Voddler har potential, om man får igång programmet...

Någon som kan hjälpa mig med detta måntro?

Det jag har testat hittills är;

Brandvägg av/på
Undantag i brandvägg på båder voddler och VNetManager
UPNP

EDIT: Nu har jag även läst på sagda forum att det inte längre finns något sätt att titta på film gratis i Voddler på, ens med reklam?! Att alla titlar kostar 37 kronor. Stämmer detta?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har du router? testat att starta om den isåfall/ kolla så att alla inställningar i den är korrekta (forwarda portar o sånt)

Fick också en invite idag, men för mig funkar det klockrent.
Det du läst om att det inte finns några gratis filmer stämmer inte alls, merparten av filmerna är gratis att se på.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag fick igång mitt efter att ha installerat om programmet en gång, samt startat om routern.

Ser jag också att många filmer är gratis, men alldeles för många är hyrfilm för att detta ska räknas som en spotify-motsvarighet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar