Webcam blir svart

Medlem
Webcam blir svart

Hej.

Har ett väldigt jobbigt problem med webcamen. Problemet är när man använder den i msn, så blir den svart efter 2-3 sekunder. Man måste röra på sig, eller vinka med handen framför för att den skall visa något igen. Så man måste röra sig överdrivet mycket hela tiden, för att den inte ska "slockna". Någon som vet om man kan stänga av detta? Verkar som det är något med att den inte "visar" om man inte rör på sig.

Medlem

Vad är det för webcam? Kan hända att det är någon inställning i programmet till webcamen om du har nått sådant. Annars kan du ju alltid prova med att installera om drivrutinerna om du inte har nått speciellt program till den.

Medlem

Det är inbyggd kamera på eee pcn. Har installerat all möjlig skit, men inget tycks funka. Det är i MSN den blir mörk. Samm problem som här, låter det som

http://korturl.se/jpya

Kör man istället igång kameran i skype, så blir den inte mörk. Där hackar den istället. Bilderna hoppar fram å tillbaka mellan nutid och 5 sekunder sen. Jag fattar ingeting. Har googlat som en galning, det enda jag hittar är att man ska ställa in rätt upplösning och hertz i kamerainställningarna. Men jag hittar inte hur man gör detta.

edit: skapade korturl

1
Skriv svar