Medlem
Skrivet av meat4u:
Skrivet av FL3JM:

ARMA III + OCULUS RIFT = BALLS-TO-THE-WALL AWESOME!

Yes box, pengar ligger redan undanstoppade för brillorna

Crap har ett oöppnat rama 2 men 3'an har nog vad jag vill ha.
Tänker lägga en massa tid för detta spel i höst.
Och vem vill inte ha brillorna ingame

Men tänker köpa/bygga nyare dator (min dator klarar väl spelet i dag) men vill ha topgear att leka med. Ett vattenkylt evga titan står på önskelistan så det blir lite små dyrt.

PS. söker en klan som kan hjälpa igång en nybörjare
min nuvarande klan är lite för chill.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Blomman1337:

Vet inte om jag törs köpa det nu eller om jag ska vänta tills det kommer ut. Risken finns ju att jag tröttnar då det är ett tag kvar och alla buggar blir för störande.

Om du skall köpa det kan du köpa det billigt nu, Du behöver ju inte vara med och leta buggar eller ge feedback. Det blir ju dyrare när det kommer in i Betan.

Det är väl kanske så med priset ja, men risken är ju att jag tröttnar på spelet innan det blivit bra. I-landsproblem.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Inaktiv

ARMA3 har potential att kunna bli något. Förhoppningens lampa är tänd åtminstone. Gamla goda minnen väcks till liv när man återblickar till OFP. Man får nästa en tår i ögat. 12 år går undan. Det var den första och ännu oöverträffade soldatsimulatorn imho. Infanteristrid på grupp och plutonsnivå när det är som bäst. Det smäller, stridslarmet går, kaos utbryter och man fattar inte vad som händer tills allt är över 30 sekunder senare. Som i verkligheten. Skillnaden mot kalle-anka arkadspel som BF är milsvid.

Det som talar emot ARMA3 är som vanligt buggar och för höga ambitioner. Ju mer som ska simuleras desto längre blir bugglistan. Man förstår att de vill ha med en viss bredd genom att simulera allt från rödpunktssikten till ubåtar. Att bara fokusera på klockren infanteristrid hade kanske inte tilltalat gruppen som bara vill flyga runt och spränga upp saker. De har å andra sidan BF de kan leka med. Pathfinding har heller aldrig varit Bohemias starka sida. Att försöka genomföra en fordonsmarsh i ARMA2 kan få den starkaste att utbrista i gråt.

Jag är försiktigt positivt. Tacksam också att det fortfarande finns utvecklare som ser värdet av realism och är beredda investera i den här typen av spel.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"Fool me once, shame on you,
fool me twice, shame on me."

Jag tänker inte låta mig bli lurad en tredje gång av den här spelserien. Maken till usla kontroller har jag sällan skådat i dylika spel, det blir inget köp för min del av Arma 3.

Kontrollerna är en av sakerna som är så fruktansvärt mycket förbättrat i Arma 3!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"Fool me once, shame on you,
fool me twice, shame on me."

Jag tänker inte låta mig bli lurad en tredje gång av den här spelserien. Maken till usla kontroller har jag sällan skådat i dylika spel, det blir inget köp för min del av Arma 3.

En utav de stora lyften med A3 är för min del just kontroll-schemat. Det är sjukt mycket mer responsivt men har ändå behållt "hardcore"-feelingen med diverse stances och annat nödvändigt fluff. Det känns mer som tex. BF3 (på bästa möjliga sätt) och gunplayet har fått ett riktigt nice lyft utan att ha övriga bitar som var guld i A2 har blivit lidande.

Jag sitter på två stycken Alpha Lite nycklar som jag gärna delar ut till skeptiker så att deras tro i ArmA-serien blir återupprättad Ett mycket trevligt spel och det vore synd att förbise det bara för tidigare snedsteg från BI!

@Chopper slå en kik på www.ssg-clan.se
Vi spelar fortfarande de officiella operationerna i A2 men Modsen börjar rulla in till A3 Alphan (ACRE!) och det ströliras duktigt med A3 om inte annat.


signatur
Medlem

sålänge dom ej gjort realismen lika otroligt overklig så du känner dig som en pansionär så blir det nog ett köp

Medlem

Mats, du skriver att ön är påhittad, men så tycks inte vara fallet.

https://maps.google.com/maps?ll=39.516667,25&spn=0.1,0.1&t=m&...

Förutom flygfältet och lite bebyggelse så är det ruskigt väl återskapat.

AW8
Medlem

HERRRRRRRRRRRREGUD vad bra det ser ut!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av ForrestFox:

"Fool me once, shame on you,
fool me twice, shame on me."

Jag tänker inte låta mig bli lurad en tredje gång av den här spelserien. Maken till usla kontroller har jag sällan skådat i dylika spel, det blir inget köp för min del av Arma 3.

En utav de stora lyften med A3 är för min del just kontroll-schemat. Det är sjukt mycket mer responsivt men har ändå behållt "hardcore"-feelingen med diverse stances och annat nödvändigt fluff. Det känns mer som tex. BF3 (på bästa möjliga sätt) och gunplayet har fått ett riktigt nice lyft utan att ha övriga bitar som var guld i A2 har blivit lidande.

Jag sitter på två stycken Alpha Lite nycklar som jag gärna delar ut till skeptiker så att deras tro i ArmA-serien blir återupprättad Ett mycket trevligt spel och det vore synd att förbise det bara för tidigare snedsteg från BI!

@Chopper slå en kik på www.ssg-clan.se
Vi spelar fortfarande de officiella operationerna i A2 men Modsen börjar rulla in till A3 Alphan (ACRE!) och det ströliras duktigt med A3 om inte annat.

Tackar för länken. Ska när tiden tillåter kolla mer samt höra av mig.
Trevlig snygg site


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Bra förhandstitt men varför lägga in bilder från 2011 i den som inte representerar hur spelet ser ut idag?

*done picking nits

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Jag ser fram emot att testa hur de har gjort med kontrollerna. Har aldrig fastnat för spelen för kan inte leva mig in i det när jag behöver klicka upp en meny och välja ett alternativ ur en lista när jag ska öppna en dörr eller dylikt...

har man aldrig behöva gjort för öppna en dörr.. kanske arma 1 men i Arma 2 räckte det med att trycka ner scrollen när iconen kom up. i Arma 3 går det även trycka space för att öppna

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Mats, du skriver att ön är påhittad, men så tycks inte vara fallet.

https://maps.google.com/maps?ll=39.516667,25&spn=0.1,0.1&...

Förutom flygfältet och lite bebyggelse så är det ruskigt väl återskapat.

Ön finns på riktigt, men byggnader och sådant är distoppat av Bohemia. Precis som den stora ön, Altis, som kommer att vara med vid release. Jag tror f ö att det alltid har varit så, öarna i OFP gick att identifiera på världskartan, och till och med kusten i ARMA 2 är en riktig kuststräcka någonstans i öststaterna, bara lite omgjord.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Ap@n:

Jag ser fram emot att testa hur de har gjort med kontrollerna. Har aldrig fastnat för spelen för kan inte leva mig in i det när jag behöver klicka upp en meny och välja ett alternativ ur en lista när jag ska öppna en dörr eller dylikt...

har man aldrig behöva gjort för öppna en dörr.. kanske arma 1 men i Arma 2 räckte det med att trycka ner scrollen när iconen kom up. i Arma 3 går det även trycka space för att öppna

Det beror på var man är, iofs. Jag hade lite problem med det här i ett flygledartorn, där en stege var precis mittemot dörren. Kunde inte välja dörren utan att använda menyn, eftersom jag stod för nära stegen och började klättra automatiskt om jag tryckte på space. Men det är ju verkligen att klyva hår, oftast funkar det klockrent.

Medlem

tyckte inte de va så mycke bättre en Arma 2

Medlem

Ser fram emot Arma 3 riktigt mkt, av det jag spelat så fungerar det bra och spelar man Coop så är hackers inget större problem. Annars så kan man gå med i någon community och då blir hackers inget problem alls.

Lite tur i oturen som Arma 2 blev populärt i o m DayZ, drar med sig mkt puckon som gillar att förstöra för andra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Man behöver inte gå särskilt långt för att hitta ordentliga spel. Jag vet att www.anrop.se lirar för fullt och har några större lir i A3 på g redan nu.

PvP och TvT är grymt men man bör hålla sig undan public.


signatur
Medlem
Skrivet av Dumlen:

. Annars så kan man gå med i någon community och då blir hackers inget problem alls.
.

Fast nej.. jag och flera av mina vänner har varit med i gott som alla whitelistade servrar på dayz och de är tyvär inte mycket bättre.. Man tycker att de borde vara det men så är inte fallet.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Jag tror f ö att det alltid har varit så, öarna i OFP gick att identifiera på världskartan, och till och med kusten i ARMA 2 är en riktig kuststräcka någonstans i öststaterna, bara lite omgjord.

Det stämmer bra. Klassiska Everon från Operation Flashpoint är t.ex. den kroatiska ön Krk med lite annan bebyggelse och ändrade ortsnamn.

Jag förstår dem verkligen, det är väldigt mycket mindre jobb att ladda in topografidata från någon databas och göra lite justeringar än att modellera flera kvadratmil terräng som skall se naturlig ut för hand eller för hand kombinerat med slumpalgoritmer.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av Dumlen:

. Annars så kan man gå med i någon community och då blir hackers inget problem alls.
.

Fast nej.. jag och flera av mina vänner har varit med i gott som alla whitelistade servrar på dayz och de är tyvär inte mycket bättre.. Man tycker att de borde vara det men så är inte fallet.

Tja, kanske är så med DayZ, men vill man spela ArmA så är det att spela med polare/communities som gäller.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar