Medlem
Skrivet av Frux:

Å andra sidan avgår han ju för att han dragit in för lite pengar till EA. Dvs de kommer ta in någon ny som ska skruva upp pengakranen ytterligare, vad det nu leder till.

Precis vad jag tänker, han blir ju troligtvis kickad för att de svettiga gubbarna som vill multiplicera sina investerade pengar inte är nöjd. Nästa VD's jobb kommer ju gå ut på att ta ÄNNU mer betalt för ännu mindre arbete.

Medlem
Skrivet av chopper:

För att uppnå de ekonomiska kraven/önskemålen måste säljare och köpare vara överens. Man kan inte ha aktie ägare som bara vill tjäna pengar det måste finnas något som kunderna vill köpa först.

Att önska konkurs är ju knappast någon lösning. Om micro pay gör så att det aktiveras via en knapp så du väljer själv när var hur.
Utvecklarna fick mer frihet men det är knappast de som önskar mer micro pay in game.

Så om de tillsätter en räknenisse så blir det inte vad kunderna vill ha. Det har ju visat sig att om EA fokuserar på förtjänst och inte nöjda kunder så tjänas inga pengar. Ekonomin har ju varit svår globalt om de då sätter för höga penga mål blir inget bra.
Jag handlar gärna på EA då service och suport alltid funkat för mig.
Så när EA frågar kunderna vad de vill ha och gör spel som de vill köpa då kan de tjäna pengar och alla blir nöjda.
EA behöver fixa till det interna så funkar det nog men ta bort vinstnissarna de bara sabbar EA.

Det är det om andra bolag följer EA´s korkade beslut, ser hellre att ett bolag går i konkurs om det kan rädda andra bolag än att samtliga bolag blir som EA.

Naiv som jag är fortsätter jag att ha en tro på att de en dag inser att det finns ett sätt att göra spel där båda parter bli nöjda. Gång på gång väcker dock EA upp mig ur denna utopi och visar mig verkligheten.

Medlem

John Riccitiello Har valt att hoppa av för att ta jobbet som vd i helvetet. Sounds reasonable

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Klistrar in text från en annan tråd, och för er som skrker TLDR
: EAs VD säger att "When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you are really not very price sensitive at that point in time"

Skrivet av Buio:

Nedan är ett ljudklipp från EAs aktieägarmöte där John pratar om mikrotransaktioner. Lite skrämmande faktiskt.
http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Citat:

When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you're really not very price sensitive at that point in time.

Skrämmande, det här kände jag inte till. Nu blir man ju riktigt förbannad och det är bra att han avgår, men dom har redan öppnat dörren till sån här skit..
Och alla som köper spel från dom bara uppmuntrar till mer, o då tänker jag främst på de idioter som betalar för mikrotransaktioner i Tapped out och Dead Space, samt alla dom som köpte SimCity. För ja visst fan är det riktigt korkat, nu med facit i hand? Även om man till 95% kunde räknat ut det innan.

Jag måste missat den shitstorm som kom då, så varför köper någon spel från EA överhuvudtaget? Hoppas att det kommer en ny VD med en annan vision, det eller att dom fortsätter att tappa pengar så att dom får säljas eller gå i konkurs.

Det har verkligen gått för långt, och att dom fortfarande har fans och folk som försvarar dom är konstigt, som sent som igår läste man om fans som försvarade honom på Kotaku, som att han vore någon visionär för gaming, när allt handlar om att suga ut pengar från sina "kunder".
Och deras försvar bygger mycket på "det är populärt med EA hat"? Finns ju så mycket mer.

EA tackar alla sponsorer som köpt SimCity och därigenom legitimerad denna framtidsvision. Men är någon förvånad över detta e.g? Einsteins definition på idioti var ju att göra samma sak upprepade gånger och förvänta sig olika resultat. Det finns tydligen mycket folk som antingen är underbegåvade eller inte bryr sig om branschens framtid. Glöm för all del att inte förköpa vid nästa bondfångeri.

Medlem

Underbart nu kanske vi kan få bra spel som faktiskt är klara från launch!

Medlem

Ni som klagar på att EA pumpar ut McSpel med DLC kom ihåg att EA är börsnoterade och gör bara det som investerarna kräver. Börsen är bra för många företag men när ett företag växer och drar till sig fler investerare avstannar oftast innovationen. I stället handlar allt om nästa kvartalsrapport och om att hålla investerarna nöjda. Vissa företag håller sig av denna anledning borta från börsen, t e x Valve och SpaceX. En börsnotering skulle troligtvis leda till ökad omsättning fast mindre kontroll över sina egna produkter. Storinvesterare gillar inte risker.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Jag måste missat den shitstorm som kom då, så varför köper någon spel från EA överhuvudtaget?

För att de typ äger väldigt många spelfranchises på marknaden? Det är väldigt svårt idag att köpa något som inte är utgivet av EA. Sen har vi ju det faktumet att de äger både FIFA och Sims, två saker som alltid kommer sälja oavsett vad.

Medlem
Skrivet av pelorat:

Ni som klagar på att EA pumpar ut McSpel med DLC kom ihåg att EA är börsnoterade och gör bara det som investerarna kräver. Börsen är bra för många företag men när ett företag växer och drar till sig fler investerare avstannar oftast innovationen. I stället handlar allt om nästa kvartalsrapport och om att hålla investerarna nöjda. Vissa företag håller sig av denna anledning borta från börsen, t e x Valve och SpaceX. En börsnotering skulle troligtvis leda till ökad omsättning fast mindre kontroll över sina egna produkter. Storinvesterare gillar inte risker.

Förra gången var Nintendo det bolag som räddade konsolspelen och kanske blir det återigen Nintendo som räddar den ännu en gång. Jag ser väldigt mycket likheter mellan Atari förr och EA idag.

Här har ni en liten video om historien bakom vad som kunde ha blivit slutet för konsolspel.

All Your History : The Video Game Crash of 1983, rekommenderar er som inte ser vad som är på väg att hända att se den. Anledningen till att detta aldrig skedde berodde på konsumenter som sade ifrån med sina plånböcker. Och nu är vi här igen, nästan 30 år senare och samma sak är på väg att ske igen.

Utgivare är snart något som inte behövs, idag går det att utveckla spel utan någon som helst inblandning av en utgivare och kanske är detta räddningen för hela spelindustrin. Att återigen fokusera på spelen och inte vad som går att tjäna på dessa. EA´s aktiägare bör vara väldigt oroliga för framtiden för det bolag de investerat i, hade jag haft aktier i EA hade jag nog sålt dessa nu för de lär nog dala ännu mer i framtiden.

Medlem

Det var väl på tiden, nu kanske det kan komma in nytt blod.

Medlem

Tycker dom kör för mycket fegande och bara pumpar ut uppföljare efter uppföljare bara för att spela save och få in pengar.

Vill se nytt

Inaktiv

Peter Moore tar över? JA! Då kanske samarbetet "Exlusivt EA till NextBox" stämmer


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Bättre att backa Kickstarter projekt än att ge pengar till EA.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Klistrar in text från en annan tråd, och för er som skrker TLDR
: EAs VD säger att "When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you are really not very price sensitive at that point in time"

Skrivet av Buio:

Nedan är ett ljudklipp från EAs aktieägarmöte där John pratar om mikrotransaktioner. Lite skrämmande faktiskt.
http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Citat:

When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you're really not very price sensitive at that point in time.

Skrämmande, det här kände jag inte till. Nu blir man ju riktigt förbannad och det är bra att han avgår, men dom har redan öppnat dörren till sån här skit..
Och alla som köper spel från dom bara uppmuntrar till mer, o då tänker jag främst på de idioter som betalar för mikrotransaktioner i Tapped out och Dead Space, samt alla dom som köpte SimCity. För ja visst fan är det riktigt korkat, nu med facit i hand? Även om man till 95% kunde räknat ut det innan.

Jag måste missat den shitstorm som kom då, så varför köper någon spel från EA överhuvudtaget? Hoppas att det kommer en ny VD med en annan vision, det eller att dom fortsätter att tappa pengar så att dom får säljas eller gå i konkurs.

Det har verkligen gått för långt, och att dom fortfarande har fans och folk som försvarar dom är konstigt, som sent som igår läste man om fans som försvarade honom på Kotaku, som att han vore någon visionär för gaming, när allt handlar om att suga ut pengar från sina "kunder".
Och deras försvar bygger mycket på "det är populärt med EA hat"? Finns ju så mycket mer.

Man stödjer microstransaktioner om man använder sig av dem, inte om man endast köper spelet.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag skulle vilja se hur det skulle gå om EA gick i konkurs och VALVE tog över om det var ekonomiskt möjligt ^^

Medlem

Vem hatar vi inte?

Medlem

Hoppas att alla stora spelföretag dör så vi endast får RPGmaker spel som inte har något vidare gameplay, musik, röstskådespelare osv. Tycker att det vore bäst så!

Hata EA !!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

MT
Medlem

den största failen var ju ändå Dragon Age 2.

Medlem

Kan inte EA ansöka om konkurs istället..

Medlem
Skrivet av Nightportier:

EA ville betala han med microtransaktioner, därför han avgick tror jag.

Skämtar du? Det är ju han som föreslagit att vi ska i framtiden betala 1 dollar per magasin för vapen i Battlefield!

Medlem

Hej då! du kommer inte att bli saknad!....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Nightportier:

EA ville betala han med microtransaktioner, därför han avgick tror jag.

Skämtar du? Det är ju han som föreslagit att vi ska i framtiden betala 1 dollar per magasin för vapen i Battlefield!

Ja, och eftersom han vet att det är djävulens påfund så drog han när han själv blev drabbad... Fast det var ju mest menat som ett skämt från min sida då. Ville bara påvisa att jag HATAR microtransaktioner som bidrar till pay-to-win.


signatur

äldre än dig!

12
Skriv svar