Aliens: Colonial Marines får massiv uppdatering

Medlem
Aliens: Colonial Marines får massiv uppdatering

Spelet vi alla väntade på tycks ha blivit mer av det vi faktiskt väntade på. Förbättrad grafik som nu är mer jämförbart med den som visades upp på E3, samt en väldigt förbättrad AI. Uppdateringen väger in på 4 GB och laddas ner automatiskt genom Steam.

Demonstration av den uppdaterade grafiken

Medlem

Nice! FIck hem mitt collectors edition till PC igår. Även om det fick riktigt kassa betyg så var jag tvungen att köpa skiten som den Aliens nerd jag är.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Skämtar ngn med mej..är det där EFTER patchen? Hur illa var det inte då före?.Spelet ser ju ut som ngt från 2005 ,skrämmande dåligt!


signatur

More COOP for the masses

Medlem

En riktig trevlig uppdatering. Många bra fixar de har gjort.

http://www.escapistmagazine.com/news/view/122774-4gb-Patch-Fo...

Men...

1) Checkpoints: Hoppas man kan få möjligheten att ta bort dessa i efterhand och använda saveslots. Är så trött på spel där man måste spela om ett helt moment bara för att jag inte kan spara när jag vill. Tycker checkpoints hör hemma i ett bilspel, inte i ett fps.

2) Linjäriteten: Låt mig få utforska mer. Lägg inte fram ammolådor överallt. Det förstör upplevelsen och fördummar spelet.

3) Spelet är på tok för kort.

4) Bra med en till svårighetsgrad. Men gör den verkligen svår igenom att inte ha hp som autofylls och begränsad ammo.

5) Cutscenes gör mig ingenting så länge det inte fördummar spelet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

En riktig trevlig uppdatering. Många bra fixar de har gjort.

http://www.escapistmagazine.com/news/view/122774-4gb-Patch-Fo...

Men...

1) Checkpoints: Hoppas man kan få möjligheten att ta bort dessa i efterhand och använda saveslots. Är så trött på spel där man måste spela om ett helt moment bara för att jag inte kan spara när jag vill. Tycker checkpoints hör hemma i ett bilspel, inte i ett fps.

2) Linjäriteten: Låt mig få utforska mer. Lägg inte fram ammolådor överallt. Det förstör upplevelsen och fördummar spelet.

3) Spelet är på tok för kort.

4) Bra med en till svårighetsgrad. Men gör den verkligen svår igenom att inte ha hp som autofylls och begränsad ammo.

5) Cutscenes gör mig ingenting så länge det inte fördummar spelet.

1) Checkpoints gör spelet svårare, tillåt en person att spara vartsomhelst och spelet blir helt plötsligt miljontals gånger lättare och kortare
2) Ammolådor i stridsskepp och andra stridsmiljöer.. är det verkligen konstigt?
3) Du vill att man ska kunna spara vartsomhelst. Detta gör spelet betydligare kortare än vad det redan är..
4) Herregud.. Du tycker att spelet inte bör ha checkpoints så att du kan spara vartsomhelst efter att du dött/stängt av spelet utan anledning, sedan säger du att spelet inte är svårt nog? Wtf?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av magma:

En riktig trevlig uppdatering. Många bra fixar de har gjort.

http://www.escapistmagazine.com/news/view/122774-4gb-Patch-Fo...

Men...

1) Checkpoints: Hoppas man kan få möjligheten att ta bort dessa i efterhand och använda saveslots. Är så trött på spel där man måste spela om ett helt moment bara för att jag inte kan spara när jag vill. Tycker checkpoints hör hemma i ett bilspel, inte i ett fps.

2) Linjäriteten: Låt mig få utforska mer. Lägg inte fram ammolådor överallt. Det förstör upplevelsen och fördummar spelet.

3) Spelet är på tok för kort.

4) Bra med en till svårighetsgrad. Men gör den verkligen svår igenom att inte ha hp som autofylls och begränsad ammo.

5) Cutscenes gör mig ingenting så länge det inte fördummar spelet.

1) Checkpoints gör spelet svårare, tillåt en person att spara vartsomhelst och spelet blir helt plötsligt miljontals gånger lättare och kortare
2) Ammolådor i stridsskepp och andra stridsmiljöer.. är det verkligen konstigt?
3) Du vill att man ska kunna spara vartsomhelst. Detta gör spelet betydligare kortare än vad det redan är..
4) Herregud.. Du tycker att spelet inte bör ha checkpoints så att du kan spara vartsomhelst efter att du dött/stängt av spelet utan anledning, sedan säger du att spelet inte är svårt nog? Wtf?

Jag vet inte om du har spelat doom eller något äldre fps någon gång, men då var det survival som gällde. Då var det t.o.m svårt med saveslots. Hittar du inga healthpacks och har låt säga 10 % hp kvar, minst 2 rum kvar och massor av fiender. Skillnaden var att spelen var genuint svåra då. Här är du forcerad att börja om för att utvecklarna har valt att det är så.

Men i doom hade jag åtminstone möjligheten att få spara. Många gånger fick man leta efter hemliga dörrar för att hitta ammo och dylikt. Det du förespråkar är ett spel där man måste spela om samma sak flera gånger om, se cutscenes i dussintal bara för att man inte kommer förbi ett visst skriptat event som kanske tar max 10 minuter att ta sig igenom. Det min vän, är sadistisk programmering.

Det är min uppfattning iaf.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av magma:

En riktig trevlig uppdatering. Många bra fixar de har gjort.

http://www.escapistmagazine.com/news/view/122774-4gb-Patch-Fo...

Men...

1) Checkpoints: Hoppas man kan få möjligheten att ta bort dessa i efterhand och använda saveslots. Är så trött på spel där man måste spela om ett helt moment bara för att jag inte kan spara när jag vill. Tycker checkpoints hör hemma i ett bilspel, inte i ett fps.

2) Linjäriteten: Låt mig få utforska mer. Lägg inte fram ammolådor överallt. Det förstör upplevelsen och fördummar spelet.

3) Spelet är på tok för kort.

4) Bra med en till svårighetsgrad. Men gör den verkligen svår igenom att inte ha hp som autofylls och begränsad ammo.

5) Cutscenes gör mig ingenting så länge det inte fördummar spelet.

1) Checkpoints gör spelet svårare, tillåt en person att spara vartsomhelst och spelet blir helt plötsligt miljontals gånger lättare och kortare
2) Ammolådor i stridsskepp och andra stridsmiljöer.. är det verkligen konstigt?
3) Du vill att man ska kunna spara vartsomhelst. Detta gör spelet betydligare kortare än vad det redan är..
4) Herregud.. Du tycker att spelet inte bör ha checkpoints så att du kan spara vartsomhelst efter att du dött/stängt av spelet utan anledning, sedan säger du att spelet inte är svårt nog? Wtf?

Jag anser iaf att man inte skall förvänta sig att spelets längd är uppmätt med uppsåt att spela om långa partier.
Tycker dom kan göra ett spel som är tillräckligt långt även om du inte skulle dö en ända gång.

Att kunna spara när man vill får en ju att tänka utanför boxen, testa nya saker och om det går åt helvete så kan man loada, sånt testar man generellt inte om man är tvungena tt spela om 20 min pga av det.
Då är det ju klart bättre att justera svårigheten utifrån det perspektivet.

Funkar ju i alla andra FPS med savefunktion, så vad är skillnaden här?

Medlem

Allt snack om Alien: Colonial Marines gjorde mig sugen på Alien vs. Predator från 2010. Började lira efter att knappt ha rört det då det kom med mitt grafikkort, och måste säga att jag tyckte det var riktigt coolt. Kan varmt rekommendera det i väntan på nästa Alien-spel.

1
Skriv svar