Få inte tunnelseende av nya trailern för Metro: Last Light

Robot
Få inte tunnelseende av nya trailern för Metro: Last Light

Deep Silver har släppt en ny trailer för spelet som tar med dig ner i det ryska tunnelbanesystemet.

#metro-last-light, #deep-silver


Medlem
Få inte tunnelseende av nya trailern för Metro: Last Light

Vill spela detta nuuuuuu!

Boken metro:2033 är läst och skitbra, spelet var riktigt bra med.

Edit: Gordon Freeman är med i trailern på 1:24!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Haha Artjom!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Gillar inte idén med krig i metron.

Medlem

Det där var ju.....muntert O.o

Men seriöst, ser bra ut, kommer spela utan tvivel!

Medlem

Nice, Metro 2033 var härligt dystert boken rätt OK med

Medlem

Spelet var hur bra som helst , metro 2033 brutallt bra stämning, grafik och story. Ska verkligen bli kul att lira uppföljaren.

Medlem

"Deep Silver meddelade idag att spelet kommer släppas till PC, Xbox 360 och Playstation 3 den 17 maj i år. Detta betyder att vi både får fira Norges nationaldag och grotta ner oss i ryska tunnelbanesystem på samma dag."

Är det något du har på CTRL + V?

Samma text i denna artikel som denna:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130301/vi-har-ett-datum-f...

Det är uppenbart att USA inte längre huserar de bästa spelstudiosarna längre, Crysis, Metro, The Witcher m.fl. Underbart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

k3m
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är uppenbart att USA inte längre huserar de bästa spelstudiosarna längre, Crysis, Metro, The Witcher m.fl. Underbart.

Absolut

k3m
Medlem
Skrivet av Milky_81:

Vill spela detta nuuuuuu!

Boken metro:2033 är läst och skitbra, spelet var riktigt bra med.

Edit: Gordon Freeman är med i trailern på 1:24!

Boken glänste fram till de sista femtio sidorna eller så, där de började stinka.

Medlem
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Bort med dinosaurierna...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Haha Artjom!

Den lille killen kanske var Artjom


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Bort med dinosaurierna...

Vi kan ta bort vapnen, då slipper han kriget under backen!

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Vill spela detta nuuuuuu!

Boken metro:2033 är läst och skitbra, spelet var riktigt bra med.

Edit: Gordon Freeman är med i trailern på 1:24!

Håller med, jag kan tipsa dig om att läsa "uppföljaren" på Metro:2033! Metro:2034, mycket bra!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Tycker de ska hålla sig till böckerna där det inte är något krig.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Tycker de ska hålla sig till böckerna där det inte är något krig.

Finns säkerligen något i böckerna som innehåller skottlossning, men hur roligt skulle spelet vara ifall inget hände? Så du har inget att gnälla över

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Tycker de ska hålla sig till böckerna där det inte är något krig.

Finns säkerligen något i böckerna som innehåller skottlossning, men hur roligt skulle spelet vara ifall inget hände? Så du har inget att gnälla över

Så om någon skjuter en person är det krig?

Jag skulle hellre se ett Metro-spel där jag bara går runt i metron än ett där jag skjuter en person varje minut.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Tycker de ska hålla sig till böckerna där det inte är något krig.

Finns säkerligen något i böckerna som innehåller skottlossning, men hur roligt skulle spelet vara ifall inget hände? Så du har inget att gnälla över

Nej, det är ju sant hur roligt är Amnesia liksom?
Allting handlar om stämning, det finns massor av exempel där det inte behöver vara krig eller skottlosning för att resultatet ska bli roligt och intressant! Läs böckerna så kommer du förstå att det som gör dem bra är helt andra saker än skottlossning!


signatur

Nämen!

k3m
Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Tycker de ska hålla sig till böckerna där det inte är något krig.

Finns säkerligen något i böckerna som innehåller skottlossning, men hur roligt skulle spelet vara ifall inget hände? Så du har inget att gnälla över

Så om någon skjuter en person är det krig?

Jag skulle hellre se ett Metro-spel där jag bara går runt i metron än ett där jag skjuter en person varje minut.

Samma här! Spelet -vad jag läst, är inte i samma anda som boken :/

Klart det ska finnas fiender, men inte så mycket i metron. Men däremot ovan mark ska det finnas mycket att skjuta på.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Tycker de ska hålla sig till böckerna där det inte är något krig.

Finns säkerligen något i böckerna som innehåller skottlossning, men hur roligt skulle spelet vara ifall inget hände? Så du har inget att gnälla över

Så om någon skjuter en person är det krig?

Jag skulle hellre se ett Metro-spel där jag bara går runt i metron än ett där jag skjuter en person varje minut.

Man skjuter ju inte varje minut, t.e.x när man träffar på karln som leder en genom tunnlarna som varken människor eller mutanter vistas i så dödar man bara en sak, sedan går man runt mestadels tills slutet där innan man träffar på nå folk som behöver hjälp och just före det så får man vara stilla för att inte bli dödad av något sken sen kommer några få mutanter man dödar sen så blir dom slaktad av skenet sen är det lugnt igen. Dålig förklaring men jag bryr mig inte det minsta om du inte förstå vad jag menar, för jag orkar inte heller ödsla tid att förklara på ett bättre sätt heller för din skull.
Finns många stunder i spelet där man inte behöver ödsla en endaste kula på en bra stund men du har väl glömt det?

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Thane:

Gillar inte idén med krig i metron.

Tycker du dom skulle ändrat om istället eller?

Tycker de ska hålla sig till böckerna där det inte är något krig.

Finns säkerligen något i böckerna som innehåller skottlossning, men hur roligt skulle spelet vara ifall inget hände? Så du har inget att gnälla över

Nej, det är ju sant hur roligt är Amnesia liksom?
Allting handlar om stämning, det finns massor av exempel där det inte behöver vara krig eller skottlosning för att resultatet ska bli roligt och intressant! Läs böckerna så kommer du förstå att det som gör dem bra är helt andra saker än skottlossning!

Jag har böckerna och ska läsa dom, men du fattar vad jag menar. Böckerna är säkerligen skit bra vad jag hört och läst om dom, men jag tycker det inte är så mycket att gnälla om. Jag spelar spelet men ska spela om då jag tagit för många pauser i det, men när jag spelat så har jag då märkt att så mycket krig är det inte. Det kommer stunder dom man får plocka folk med vapen, men många stunder är det även jäkligt lugnt. Självklart ska det inte bara innehålla krig för ett spel ska bli roligt det säger jag inget om, jag vet att det sitter i stämningen mest.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Man skjuter ju inte varje minut, t.e.x när man träffar på karln som leder en genom tunnlarna som varken människor eller mutanter vistas i så dödar man bara en sak, sedan går man runt mestadels tills slutet där innan man träffar på nå folk som behöver hjälp och just före det så får man vara stilla för att inte bli dödad av något sken sen kommer några få mutanter man dödar sen så blir dom slaktad av skenet sen är det lugnt igen. Dålig förklaring men jag bryr mig inte det minsta om du inte förstå vad jag menar, för jag orkar inte heller ödsla tid att förklara på ett bättre sätt heller för din skull.
Finns många stunder i spelet där man inte behöver ödsla en endaste kula på en bra stund men du har väl glömt det?

Jag har inte glömt de stunderna man inte skjuter någon, rent av tvärt om. De stunderna där man inte skjuter någon utan bara går runt på en station är de bästa med Metro 2033. Vid de tillfällena har de lyckats fånga stämningen som finns i boken.

Skrivet av Zlither:

Jag har böckerna och ska läsa dom, men du fattar vad jag menar. Böckerna är säkerligen skit bra vad jag hört och läst om dom, men jag tycker det inte är så mycket att gnälla om. Jag spelar spelet men ska spela om då jag tagit för många pauser i det, men när jag spelat så har jag då märkt att så mycket krig är det inte. Det kommer stunder dom man får plocka folk med vapen, men många stunder är det även jäkligt lugnt. Självklart ska det inte bara innehålla krig för ett spel ska bli roligt det säger jag inget om, jag vet att det sitter i stämningen mest.

Vad jag kommer ihåg från boken så dödar Artiom bara en person, i alla fall under den första halvan. Artiom är ingen mördarmaskin som dödar allt och alla, Han är bara en pojke som är vilsen och rädd. Det är inte förens i slutet av boken som det lite mer action. Då är det bara i ett kapitel ungefär. Så förvänta dig inte en actionfäst med massa detaljer om hur de dödar folk.

Btw, Använd dig av satsradning så blir det enklare att läsa vad du skriver.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Zlither:

Man skjuter ju inte varje minut, t.e.x när man träffar på karln som leder en genom tunnlarna som varken människor eller mutanter vistas i så dödar man bara en sak, sedan går man runt mestadels tills slutet där innan man träffar på nå folk som behöver hjälp och just före det så får man vara stilla för att inte bli dödad av något sken sen kommer några få mutanter man dödar sen så blir dom slaktad av skenet sen är det lugnt igen. Dålig förklaring men jag bryr mig inte det minsta om du inte förstå vad jag menar, för jag orkar inte heller ödsla tid att förklara på ett bättre sätt heller för din skull.
Finns många stunder i spelet där man inte behöver ödsla en endaste kula på en bra stund men du har väl glömt det?

Jag har inte glömt de stunderna man inte skjuter någon, rent av tvärt om. De stunderna där man inte skjuter någon utan bara går runt på en station är de bästa med Metro 2033. Vid de tillfällena har de lyckats fånga stämningen som finns i boken.

Skrivet av Zlither:

Jag har böckerna och ska läsa dom, men du fattar vad jag menar. Böckerna är säkerligen skit bra vad jag hört och läst om dom, men jag tycker det inte är så mycket att gnälla om. Jag spelar spelet men ska spela om då jag tagit för många pauser i det, men när jag spelat så har jag då märkt att så mycket krig är det inte. Det kommer stunder dom man får plocka folk med vapen, men många stunder är det även jäkligt lugnt. Självklart ska det inte bara innehålla krig för ett spel ska bli roligt det säger jag inget om, jag vet att det sitter i stämningen mest.

Vad jag kommer ihåg från boken så dödar Artiom bara en person, i alla fall under den första halvan. Artiom är ingen mördarmaskin som dödar allt och alla, Han är bara en pojke som är vilsen och rädd. Det är inte förens i slutet av boken som det lite mer action. Då är det bara i ett kapitel ungefär. Så förvänta dig inte en actionfäst med massa detaljer om hur de dödar folk.

Btw, Använd dig av satsradning så blir det enklare att läsa vad du skriver.

Med tanke på att du skriver som du gör att jag inte ska förvänta mig en action fest i boken så har jag ingen anledning alls att göra det mer lättläst för din skull.
Jag skrev att det självklart inte måste vara massa krig för att det ska bli bra, utan det sitter i stämningen mest. Missade du det? Well lär dig läsa allt oavsett om det inte funkar för dina ögon att jag inte orkade göra så som möjligt för din skull.

Medlem

Jag tror dock att Thane´s poäng med krigsidén inte faller på just spelet Metro:2033 utan fokuset i Metro:Last Light. Det verkar som det är fullt krig i Metron, eftersom Trailern visar Fourth Reic som rustar upp med trupper och ett fåtal giriga personer som ledare. Det känns som att det som gjorde Metro:2033 så bra försvinner mer i och med att de verkar gå i en mer actionorienterad inriktning.

Jag vet inte vad för poäng du är ute efter Zlither, med argumentet att inte göra det du skriver mer behagligt för ögat, för att Thane talar om för dig att du ska nog inte förvänta dig en actionfest utav boken. Personligen anser jag att om du skulle förvänta dig det av boken Metro, blir du nog väldigt besviken. Det var nog inget illa menat med att "tipsa" om att stycke indela din text, utan mer ett vänskapligt råd.

Hur som haver, så har vi alla delade uppfattningar och vi får i slutändan hoppas att Last Light fyller alla våra´s nicher.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Milky_81:

Vill spela detta nuuuuuu!

Boken metro:2033 är läst och skitbra, spelet var riktigt bra med.

Edit: Gordon Freeman är med i trailern på 1:24!

Håller med, jag kan tipsa dig om att läsa "uppföljaren" på Metro:2033! Metro:2034, mycket bra!

Det låter bra, jag ska köpa hem den till min Kindle och läsa, just nu har jag dock fullt upp med simcity, tombraider och BF3


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag tror dock att Thane´s poäng med krigsidén inte faller på just spelet Metro:2033 utan fokuset i Metro:Last Light. Det verkar som det är fullt krig i Metron, eftersom Trailern visar Fourth Reic som rustar upp med trupper och ett fåtal giriga personer som ledare. Det känns som att det som gjorde Metro:2033 så bra försvinner mer i och med att de verkar gå i en mer actionorienterad inriktning.

Jag vet inte vad för poäng du är ute efter Zlither, med argumentet att inte göra det du skriver mer behagligt för ögat, för att Thane talar om för dig att du ska nog inte förvänta dig en actionfest utav boken. Personligen anser jag att om du skulle förvänta dig det av boken Metro, blir du nog väldigt besviken. Det var nog inget illa menat med att "tipsa" om att stycke indela din text, utan mer ett vänskapligt råd.

Hur som haver, så har vi alla delade uppfattningar och vi får i slutändan hoppas att Last Light fyller alla våra´s nicher.

Ännu en som inte läser vad man skriver, jag har aldrig sagt det måste vara världens jäkla krig. Och jag har heller aldrig sagt att jag hoppas det kommer vara så i boken/ böckerna. När ska ni lära er att läsa? Även om jag inte gör styckeindelning så innebär det inte att ni ska skita i att läsa allt.
Sen så vet jag hur man gör man jag orkar inte bry mig om det bara för att göra folk nöjda.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Struggle:

Jag tror dock att Thane´s poäng med krigsidén inte faller på just spelet Metro:2033 utan fokuset i Metro:Last Light. Det verkar som det är fullt krig i Metron, eftersom Trailern visar Fourth Reic som rustar upp med trupper och ett fåtal giriga personer som ledare. Det känns som att det som gjorde Metro:2033 så bra försvinner mer i och med att de verkar gå i en mer actionorienterad inriktning.

Jag vet inte vad för poäng du är ute efter Zlither, med argumentet att inte göra det du skriver mer behagligt för ögat, för att Thane talar om för dig att du ska nog inte förvänta dig en actionfest utav boken. Personligen anser jag att om du skulle förvänta dig det av boken Metro, blir du nog väldigt besviken. Det var nog inget illa menat med att "tipsa" om att stycke indela din text, utan mer ett vänskapligt råd.

Hur som haver, så har vi alla delade uppfattningar och vi får i slutändan hoppas att Last Light fyller alla våra´s nicher.

Ännu en som inte läser vad man skriver, jag har aldrig sagt det måste vara världens jäkla krig. Och jag har heller aldrig sagt att jag hoppas det kommer vara så i boken/ böckerna. När ska ni lära er att läsa? Även om jag inte gör styckeindelning så innebär det inte att ni ska skita i att läsa allt.
Sen så vet jag hur man gör man jag orkar inte bry mig om det bara för att göra folk nöjda.

Om vi går tillbaka så värkar det vara du som inte läser vad jag skriver. Jag sa att jag inte gillade idén med krig i metron. Då börjar du skriva om spelet inte skulle vara roligt om inget hände.
Det är klart att det får vara en och annan skottlossning här och där, det är bara det att jag inte vill ha ett fullskaligt krig mellan två fraktioner. Så sluta klaga på att vi inte fattar vad du menar när det var du inte förstod mig från allra första början.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Struggle:

Jag tror dock att Thane´s poäng med krigsidén inte faller på just spelet Metro:2033 utan fokuset i Metro:Last Light. Det verkar som det är fullt krig i Metron, eftersom Trailern visar Fourth Reic som rustar upp med trupper och ett fåtal giriga personer som ledare. Det känns som att det som gjorde Metro:2033 så bra försvinner mer i och med att de verkar gå i en mer actionorienterad inriktning.

Jag vet inte vad för poäng du är ute efter Zlither, med argumentet att inte göra det du skriver mer behagligt för ögat, för att Thane talar om för dig att du ska nog inte förvänta dig en actionfest utav boken. Personligen anser jag att om du skulle förvänta dig det av boken Metro, blir du nog väldigt besviken. Det var nog inget illa menat med att "tipsa" om att stycke indela din text, utan mer ett vänskapligt råd.

Hur som haver, så har vi alla delade uppfattningar och vi får i slutändan hoppas att Last Light fyller alla våra´s nicher.

Ännu en som inte läser vad man skriver, jag har aldrig sagt det måste vara världens jäkla krig. Och jag har heller aldrig sagt att jag hoppas det kommer vara så i boken/ böckerna. När ska ni lära er att läsa? Även om jag inte gör styckeindelning så innebär det inte att ni ska skita i att läsa allt.
Sen så vet jag hur man gör man jag orkar inte bry mig om det bara för att göra folk nöjda.

Ta ett djupt andetag, gå tillbaka och läs vad du skrev, ang Thane´s inlägg, läs sedan mina inlägg.

Du missar att varken jag eller Thane, har påstått något av det du skriver att vi har om dig. Vi har aldrig uttryckt att du sagt att du hoppas boken kommer vara krigsfokuserad. Vi har däremot sagt att om man förväntar sig det utav boken torde man bli besviken.

Det vi försvarade var att Thane, gillade inte krigsupplägget i Last Light, och du argumenterade emot hans åsikt genom att prata om att det finns säkert något i Metro böckerna som innehåller skottlossning så Thane hade inget att "gnälla" över. Det är rätt "felaktigt" att gå till attack mot en personlig smak, när man inte har mer kött på benen, utan man antar att "det förekommer säkert skottlossning". Thane har dessutom inte "gnällt", det är skillnad på att uttrycka en åsikt eller att gnälla. Det är ju nästan så att du gnäller om att det inte är så mycket krig i Metro:2033.

Vi skriver i en tråd ang. Last Light, därför är det ganska lätt att anta att Thane menade på det som skrevs i artikeln och visades i trailern.

Det är helt upp till dig om du vill använda dig av styckeindelning, det är ingen som säger att du måste göra det. Det var bara ett vänskapligt tips, inget att hänga upp sig på.

Det behöver inte bli otrevligt eller tjurigt för att man har delade åsikter, då blir oftast diskussionen enformig och svår att få en fredlig ände på. Så, låt oss komma överens om att vara oense?

Ha en fortsatt trevlig afton! (Kanske med ett gott glas konjak, och Metro:2033 i detta kyliga och råa väder?)


signatur

Nämen!

12
Skriv svar