Teaser för Battlefield 4

Ni måste tänka på "kringprodukterna" med. Ingen 13-åring idag, eller äldre gamers, gillar gamla vapen. Det ska vara modern, gärna futuristiskt. Det finns ju en anledning till varför det finns så få nya WWII-FPS.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ni måste tänka på "kringprodukterna" med. Ingen 13-åring idag, eller äldre gamers, gillar gamla vapen. Det ska vara modern, gärna futuristiskt. Det finns ju en anledning till varför det finns så få nya WWII-FPS.

Det där köper jag inte riktigt. 13 åringar har samma distans/förhållande till andra världskriget som en annan som är 24 år. Hela 2000-2010 kryllade av WW2-titlar och då var jag mellan 11-21 år gammal och galen i gamla vapen/stridsvagnar och WW2-spel överhuvudtaget. Idag när en 13 åring sätter sig framför datorn så är det nutid eller framtid som gäller och är det stora dragplåstret pga att vi redan har matats med WW2-spel/filmer i ett helt decennium. 2013 och framåt kommer säkerligen innehålla mycket futurism, mech war, steam punk etc.

Medlem

Om BF4 blir i nutid, i mellanöstern.. då är det precis som BF3 fast 2.5.. typ.

Nej, jag tycker vi saknar ett riktigt bra WW2 spel, längesedan ett släpptes. MEN.. jag skulle hellre se att Dice vågar sig på något nytt.. oavsett vad dem gör så har dem miljontals följare. Jag hade gärna sett ett 1600-talet med riddare och grejer, stora öppna slagfält.. så jävla coolt med svärd, rustningar, hästar, pilbågar och sådana där katapulter och intagningstorn.. Vi har för lite sånt. War of the roses från Svenska Fat shark var ju ascoolt. Dice skulle göra något liknande.

Eller varför inte Amerikanska inbördeskriget?
Eller ett vilda western? hur coolt hade inte det varit?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Inte för att vara sådan, men det där är larvfötter från 2a världskriget. Säg T34. Jag sätter min hatt på ww2.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Ser ut som larvfötter, frågan är vilket århundrade.

Det är ju under vattnet i början ju? Ubåtar?!?!

Medlem

och så börjar FZ hypa BF igen ._.

Skrivet av Busko:

och så börjar FZ hypa BF igen ._.

Ja, det är ju inte så konstigt, sidan heter ju www.fz.se - det hade varit mer märkligt om det stod IGN.com i adressen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:
Skrivet av Morlizer:

Varför inte gå tillbaka till där allt började, Codename eagle!

eller varför inte ända till medeltiden ?? med svärd och båge ?? huh ??

så jävla trött på alla som klagar på EA och Dice varför dom inte släpper just Bad company 3, 2143 och WW2..

Tror inte att vi kommer se någon att dessa på ett bra tag.. Nästan säker på att de kommer att släppa Mirror Edge 2 efter BF4 ! Va glada alla ! För dice kommer att ge er den bästa FPS spelet ever! Så låt dom släppa vilket spel som helst.. annars kan ni ju alltid välja något annat ?? Typ som arma 2/3 Eller Black Ops 2..

Chivalry finns på steam. He ba åk.

Medlem

jag vill såååå gärna ha ett 2143.... så jä**a mycket


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

Medlem
Skrivet av Negeh:

jag vill såååå gärna ha ett 2143.... så jä**a mycket

Hmm, med tanke på allt jävla beepande med låsningar i BF3, kan du tänka dig hur det skulle bli med alla framtidsmedel i 2143?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag vill ha Battlefield: SPACE MARINE!!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Början av 1a världskriget, då krig var krig och män var män!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Börjar bli tveksam om det blir nutid. Vi blir kanske lurade av Dice!/EA
Ska vi liksom börja låsa upp alla sikten, ljuddämpare och benstöd för samma vapen igen ?
Bilden ovan är nog bara skärm för ett ww2 Battlefield.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Negeh:

jag vill såååå gärna ha ett 2143.... så jä**a mycket

Hmm, med tanke på allt jävla beepande med låsningar i BF3, kan du tänka dig hur det skulle bli med alla framtidsmedel i 2143?!

Epic......


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

Medlem

Nä, ett Battlefront 3 baserat på sequel trilogin (Ep 7-9 då) - DET vore något! : O )


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Luktar andra världskriget, andra delen i teasern ser ut som en lucka(?) under vattnet av att döma ljudet och det lite glimmande vattnet. Och ubåtar hade man ju i BF1942 Sedan ser larv fötterna ut som en tank från ww2 aswell, så luktar ny tappning av en BF klassiker.

Hade dock hoppats på ett BF2143 men ser onekligen mer ut som ett BF1943, hope am wrong!

Medlem

Nummer ett ser ut som en hylsa av något mindre slag, med en mutter i toppen. Ingen aning om vad det skulle kunna vara.

Nummer två skulle kunna vara botten av en torped eller hylsa som laddas in i ett vattenfyllt rum? Ubåt?

Den sista delen är utan tvekan larvfötter eller liknande. Det behöver dock inte innebära en tank, utan kan lika gärna vara ett band som t.ex vinklar en turret på ett krigsskepp.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av pelson:

Skulle vilja ha en WW2-comeback. Det har vart för mycket nutid och framtid på sista tiden.

Jo jag med, och lär inte bli något köp annars

Medlem

Känns som att jag skippar BF4 efter fiaskot med BF3

"prepare 4 battle"

Jag hatar när man lägger i spelets siffra i någon text.

Medlem

Varför inte göra nåt nytt? Fansen har gjort egna mods som överträffar DICE's egna kreativitet:
https://www.youtube.com/watch?v=IiWVu2Ju5oA

Eller varför inte Battlefield - Agincort? Battlefield Rome? Battlefield Sengoku Jidai (Komplett med ninjor)? Battlefield Civil war: North vs South? Battlefield LA - Crips vs Bloods? Battlefield South American Cocaine Wars? Battlefield Åland: Tour of Duty-free?

12
Skriv svar