Robot
Penumbear

Där mörkret möter ljuset hittar vi Penumbear, en skugglik resa genom ett mardrömsslott som hade mått bra av tänka på att "less" faktiskt är "more".

#taco-graveyard, #penumbear


ZF
Medlem
Penumbear

en inte särskilt oblyg blink till ett annat spel i titeln antar jag.

Skrivet av ZF:

en inte särskilt oblyg blink till ett annat spel i titeln antar jag.

Kanske kan få användning för min Novint Falcon.
De som inte har prövat Penumbra borde göra det.

Intressant spel i alla fall


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

k3m
Medlem

Kan någon annan än Alex recensera spelet?

Varför? Kerstin gör ett superbt jobb.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ser faktiskt roligt ut för att vara ett mobilspel, kanske blir ett köp! Tack för recensionen.

Medlem

"k3m i går, 19:35
Kan någon annan än Alex recensera spelet?"

Använder hon för svåra ord...?
.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag såg inget fel med denna recensionen, kort och koncist samt bra bedömning på det hon har spelat.

Tack för recensionen Kerstin!

Medlem
Skrivet av k3m:

Kan någon annan än Alex recensera spelet?

Gud vilken förolämpning, vad är problemet?

Medlem
Skrivet av ZF:

en inte särskilt oblyg blink till ett annat spel i titeln antar jag.

Penumbra är ett riktigt ord som syftar på gränsen mellan ljus och skugga och fanns långt innan spelet med samma namn, eftersom det här spelet ju verkar gå ut på att gå/hoppa på just penumbran så känns det som ett passande namn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Umbra

k3m
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

"k3m i går, 19:35
Kan någon annan än Alex recensera spelet?"

Använder hon för svåra ord...?
.

Nä, jag tycker hon är en värdelös recensent bara.

k3m
Medlem
Skrivet av Ninja Goat:
Skrivet av k3m:

Kan någon annan än Alex recensera spelet?

Gud vilken förolämpning, vad är problemet?

Vadå förolämpning? Jag tycker bara hon är en dålig recensent. Vadå, måste man tycka alla recensenter är bra?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Ninja Goat:
Skrivet av k3m:

Kan någon annan än Alex recensera spelet?

Gud vilken förolämpning, vad är problemet?

Vadå förolämpning? Jag tycker bara hon är en dålig recensent. Vadå, måste man tycka alla recensenter är bra?

Såklart man inte måste, hade själv en diskussion med en recensent och andra användare nyligen om personens bedömning, skillnaden är väl att om du nu tycker att Kerstin gjorde en dålig recension, kom med lite konstruktiv kritik till varför istället för att bara säga "kan någon annan än Alex recensera spelet"

Medlem

Orkar inte svara på det där.

Vill bara tillägga att det i texten låter som att jag inte spelade klart det, utan bara första delen. Vilket inte stämmer.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Är det bara jag som tycker "Testplattform: Mobil " är lite missvisande? I alla andra fall står det alla plattformar spelet kommer till och sedan i fotnoten vilken som recensionen är baserad på. Mobil säger ingenting för mig, utan det som är intressant är om det är till iOS, Android eller något annat. Bara ordet "testplattform" är kanske dessutom fel ord, men mitt huvudsakliga önskemål är att ni på FZ kan byta ut Mobil till den mobila plattform spelet faktiskt finns till. Det blir (i mina ögon) som att sätta "Testplattform: Konsol" på ett spel som är exklusivt till PS3.

Kanske kan tyckas vara en bagatell, men vill gärna kunna se direkt när jag kommer in på recensionsidan om spelet ens finns till en plattform jag är intrresserad av. Är medveten om att det nämns i botten av recensionen, men det är lite opraktiskt i min mening att behöva scrolla ner till botten för att kolla plattformen och sen upp igen för att läsa om det var till Android (har bara en telefon). Dessutom är det svårt att undvika att se betyget om jag scrollar ner till botten, vilket jag helst inte vill se förrän efter jag läst själva recensionen. Det blir lite bakvänt helt enkelt.

Borde vara enkelt fixat eftersom det redan är så till konsolerna och pc

Och om ni undrar varför jag inte kommenterar spelet, så är det för att jag inte vill läsa en recension av ett spel till en plattform jag inte har eller kommer skaffa inom snar framtid. Har hänt allför många gånger att jag väldigt gärna velat skaffa ett spel efter att jag läst en recension och sedan i efterhand upptäckt att det var till "fel" plattform (speciellt mobilspel - Year Walk bland annat).


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Kom på nu att detta även gäller spelets egna "sida" här på FZ. Söker jag på Year Walk eller Penumbear till exempel, så står det endast "Mobil" på den sidan. Väldigt förvirrande


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av qweex2:

Kom på nu att detta även gäller spelets egna "sida" här på FZ. Söker jag på Year Walk eller Penumbear till exempel, så står det endast "Mobil" på den sidan. Väldigt förvirrande

Förstår vad du menar med att det vore praktiskt att redan i infon skriva om det är till Ios eller android. Vet hur det är att bli sugen och sen inse att det inte finns tillgängligt (hade android i 2 år). Just nu verkar det som att du helt enkelt får göra som du gjort hittills. Ska kika om det går att göra någon slags ändring i det. Kan dock inte garantera något.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av Ninja Goat:
Skrivet av k3m:

Kan någon annan än Alex recensera spelet?

Gud vilken förolämpning, vad är problemet?

Problemet är att "k3m" inte klarar av att det är en tjej som recenserar. Jag kan t.o.m våga påstå att snubben inte har läst recensionen utan enbart går in för att klaga på Kerstin. Inte p.g.a recensionen utan p.g.a att det är en kvinna och inte en man som recenserar. Det är faktiskt så tragiskt att "k3m" antagligen inte ens kan uppskatta en kvinnlig spelrecensent oavsett hur duktig hon är på sitt yrke. Det är också därför han inte kan komma med något bättre än "buhu dålig recensent buhu" och helt strunta i att peka ut vad som var dåligt. Istället pekar han ut hela personen för det är egentligen att det är en kvinna som skriver han tycker är hemskt och skrämmande.

Detta är tyvärr inte ovanligt och visst tycker man det är knepigt samtidigt som man blir trött och arg. Men det är mycket värre för dom som blir utsatta för denna typ av trakasserier. I det här fallet Kerstin Alex.

k3m
Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Ninja Goat:
Skrivet av k3m:

Kan någon annan än Alex recensera spelet?

Gud vilken förolämpning, vad är problemet?

Problemet är att "k3m" inte klarar av att det är en tjej som recenserar. Jag kan t.o.m våga påstå att snubben inte har läst recensionen utan enbart går in för att klaga på Kerstin. Inte p.g.a recensionen utan p.g.a att det är en kvinna och inte en man som recenserar. Det är faktiskt så tragiskt att "k3m" antagligen inte ens kan uppskatta en kvinnlig spelrecensent oavsett hur duktig hon är på sitt yrke. Det är också därför han inte kan komma med något bättre än "buhu dålig recensent buhu" och helt strunta i att peka ut vad som var dåligt. Istället pekar han ut hela personen för det är egentligen att det är en kvinna som skriver han tycker är hemskt och skrämmande.

Detta är tyvärr inte ovanligt och visst tycker man det är knepigt samtidigt som man blir trött och arg. Men det är mycket värre för dom som blir utsatta för denna typ av trakasserier. I det här fallet Kerstin Alex.

Oj, vad mycket bättre du är då. Och nästa gång du klankar ner på människor så håll dig till ett par rader, ist för att skriva en hel novell.

Medlem
Skrivet av k3m:

Oj, vad mycket bättre du är då.

OM man har något emot någon så ser jag hellre att man förklarar varför mer utförligt än att bara skriva okonstruktiv kritik i en mening. Skulle inte förvåna mig det minsta om du fullständigt skiter i att jag faktiskt är en levande människa som läser det du skriver om mig. Och att det inte direkt gör min dag att få respektlösa kommentarer som de du skriver.

Jag lägger alltid ner mycket tanke, kärlek, research och tid i mina texter. Jag är fullständigt medveten om att min stil inte tilltallar alla och strävar inte efter det heller utan lägger stor vikt vid att vara mig själv. Så om du inte gillar mina åsikter, hur jag skriver eller de vinklar jag har säg det istället och säg varför. Eller sök dig till till andra recensenter istället för att bara slänga ur dig någon kort mening som sårar.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

k3m
Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:
Skrivet av k3m:

Oj, vad mycket bättre du är då.

Jag lägger alltid ner mycket tanke, kärlek, research och tid i mina texter. Jag är fullständigt medveten om att min stil inte tilltallar alla och strävar inte efter det heller utan lägger stor vikt vid att vara mig själv. Så om du inte gillar mina åsikter, hur jag skriver eller de vinklar jag har säg det istället och säg varför. Eller sök dig till till andra recensenter istället för att bara slänga ur dig någon kort mening som sårar.

Om så lite sårar dig så borde du ha ett mindre offentligt yrke.

I dina senaste recensioner så drar du in andra spel för ofta samt för mycket. I din recension om Sonic & all-stars racing transformed så läste jag mer Mario än Sonic.

Vilket påminner mig, att recensenter som låter sig påverkas så mycket som du av sina favoritspel proffesionellt, inte är så himla proffesionella. Bara en vanlig fangirl/fanboy som haft turen att få jobb som spelrecensent.

Medlem
Skrivet av k3m:

Oj, vad mycket bättre du är då. Och nästa gång du klankar ner på människor så håll dig till ett par rader, ist för att skriva en hel novell.

Jepp, jag är mycket bättre. Så försök ta åt dig när du får kritik som pekar ut eventuella fel och brister. Jag ska sammanfatta längst ner i inlägget så du slipper min "novell".

Skrivet av k3m:

Han måste ju jävlas med dig eller så är han sinnessvag.
edit: Eller så är Mytacism en kvinna vilket skulle förklara en hel del.

Inlägg som det här kan man i det mildaste beskriva som att "klanka ner på människor". I kontrast till det du skriver så kan man inte säga att jag "klankar" ner på dig. Det är mer rättvis kritik som är ett resultat av dina hjärndöda inlägg. Ordet sinnessvag var vanligt förekommande för hundra år sedan i prästernas folkräkningar. Det kanske faller sig rätt naturligt att även ditt synsätt är något förlegat?

Skrivet av k3m:

I dina senaste recensioner så drar du in andra spel för ofta samt för mycket. I din recension om Sonic & Sega; all-stars racing transformed så läste jag mer Mario än Sonic.

Jag har läst de flesta av Kerstins recensioner, då jag i princip läser alla FZ-recensioner, men känner inte alls igen att hon skulle referera till andra spel i större utsträckning än någon annan recensent på FZ. Du verkar inte ha problem med det hos andra skribenter som refererar vitt och brett där du t.o.m i en hårdvarurecension skriver "Jag tycker det är en suverän recension".

Sen i fallet S & s: a-srt så måste man vara blind eller helt enkelt aldrig spelat mario kart för att förstå att det är en regelrätt kopia av framförallt de senare spelen i mario kart serien.
Största skillnaderna är naturligtvis att man har slängt in andra figurer och vapen samt att man kan flyga/åka båt/köra bil på vissa banor under samma lopp. Annars är det plagiat där man plockat godbitar från 20 år av mario kart ända från bandesign ner till detaljer som hur drafting fungerar.
Att inte referera till mario kart är i detta exemplet omöjligt om man vill skriva en informativ och sanningsenlig recension. Orden "sonic" och "sega" förekommer mer än dubbelt så många gånger som "mario kart" så att säga att man mest läste mario är ren och skär lögn.

Skrivet av k3m:

Vilket påminner mig, att recensenter som låter sig påverkas så mycket som du av sina favoritspel proffesionellt, inte är så himla proffesionella. Bara en vanlig fangirl/fanboy som haft turen att få jobb som spelrecensent.

Det här är bara löjligt. Inte nog med att du inte kommer med exempel, förutom påhitt, så redogör du inte överhuvudtaget för vad/hur/varför. Anar jag en stor avundsjuka i den sista meningen också?

SAMMANFATTNING:
* Lär dig ta kritik och lär dig ge kritik
* Förstå att man inte kan dra alla över en kam
* Alla människor är olika oavsett kön
* Om du måste hitta på saker för att det ska stämma överens med din världsbild så bör du se över din världsbild
*Jobbar du hårt och är tillräckligt duktig så kanske du också en vacker dag får bli skribent på FZ precis som Kerstin. Dock är det en bra bit kvar men det är aldrig försent att bättra sig!

k3m
Medlem

Du verkar känna rätt mycket för att inte känna nåt - enligt ditt anv.namn!

1
Skriv svar