Voddler - speldödaren

Medlem
Voddler - speldödaren

Jag vet inte om det är lika dant fär andra men fick avinstallera Voddler för att kunna spela krävande spel. Tog bort det från autostart men programmet verkar lägga sig även som tjänst och lagga ner spelen. Och när programmet uppdateras sitter man där igen och får stänga av allt som har med Voddler att göra.

Fler som tycker att antingen har man endast Voddler på datorn eller så inte, och använder datorn till spel?

PS - Voddler är som Spotify men för film.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:

PS - Voddler är som Spotify men för film.

Japp, och precis som spotify så fungerar det som bittorrent.

Skillnaden med Voddler är att du streamar ut film till alla hela tiden även när du har voddler avstängt, vilket suger.


signatur
Medlem

Omöjligt, alltså, att då ha programmet på samma dator man spelar med?


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av cammo:

Skillnaden med Voddler är att du streamar ut film till alla hela tiden även när du har voddler avstängt, vilket suger.

Det gör väl inte det om man har stoppat VoddlerNet?

Inaktiv

Hörde att det var ganska svårt att stoppa en tjänst...

Du bör till och med ha en ikon i aktivitetsfältet för VoddlerNet som du kan högerklicka på och ta "Stop". Tycker inte det är så jätteavancerat att göra det när du startar datorn om du inte ska se på film.

Medlem

Borde ju gå att stänga av tjänsten?
Högerklicka på "Den här datorn", välj "Hantera".
Gå sedan till "Tjänster" och leta upp Voddler-någonting. Välj sedan att starta den manuellt, alternativt stäng av den helt.

PS. Har själv inte Voddler, men det är så man stänger av "autostart" av program som är så jävla retarderade att de gör massa saker man själv inte vill.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jo, har gjort det och även stängt av autostart i msconfig men när programmet uppdateras är man där igen så jag avråder att installera Vodler på datorn man spelar med. Är ganska "tjötigt" att trixa med tjänster och autostart.

Jag avinstallerade programmet.


signatur

Det var detta...

Medlem

Då är det väl ett bra tillfälle att använda sig av Windowsbrandväggen alternativt sitt virusprogram och sätta tjänsten/programmet i karantän! Hehe.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Deamon:

Hörde att det var ganska svårt att stoppa en tjänst...

Du bör till och med ha en ikon i aktivitetsfältet för VoddlerNet som du kan högerklicka på och ta "Stop". Tycker inte det är så jätteavancerat att göra det när du startar datorn om du inte ska se på film.

Precis min tanke :).

Medlem

för en gång skull får man nytta av sin brandvägg


signatur

Google is your friend!!!

1
Skriv svar