Gears of War: Judgment

Inaktiv

Gamereactors recension är betydligt grundligare än detta blask, blir köp för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har kollat många recensioner och det här är en av de få som vair "så här negativ".

Notera att 2/5 i vanlig FZ-standard betyder att spelet är OKEJ. No rage please.

Om 2/5 är Ok, så känns det definitivt som om FZ skall gå över till skalan 0-10. Nu står det iofs "Tveksamt" vilket är lite sämre än "Ok", så är väl en bättre benämning.

Varför kan inte 2/5 vara ett "okej spel" och inte mer?

0/5 = Värdelöst
1/5 = Dåligt
2/5 = Okej
3/5 = Bra
4/5 = Mycket bra
5/5 = Perfektion

Tycker den här funkar alldeles utmärkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Efter att ha lirat demot igårkväll så kan jag säga att recensentens 40% (2/5) är helt åt skogen även om sp delen skulle vara katastrof - något som ej har indikerats på annat håll i alla fall.

Fy skäms över sådana här försök att dra ner spels Metacritic score - ni är i klass med Sony Defense League!

Inaktiv

@Pålis Testat Ghost recon future Soldier? Coversystem som funkar super även i MP.

GRAW 1 och 2 är underbara spel, och även RB6 Vegas och tidigare Raven Shield (ej på 360 ).

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ärligt talat så orkar jag inte med mer Gears. Jag har gått vidare.

Vad har du gått vidare till? Vill gärna veta för svaret bör vara något spel som inte finns i delar ännu

Medlem

Vegas 2! Vill man spela co-opkampanj är det ett av de bästa någonsin.

Inaktiv
Skrivet av anon_81726:

@Pålis Testat Ghost recon future Soldier? Coversystem som funkar super även i MP.

GRAW 1 och 2 är underbara spel, och även RB6 Vegas och tidigare Raven Shield (ej på 360 ).

Får ta en koll på Ghost recon spelet , tack för tipset


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har kollat många recensioner och det här är en av de få som vair "så här negativ".

Notera att 2/5 i vanlig FZ-standard betyder att spelet är OKEJ. No rage please.

Skrivet av Spökbröd:

Gears har fan alltid saknat färger...

..vilket innebär att det alltid varit tråkigt.

Jag provade 1:an... Spray and pray i 3:e person.. fy fan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Traveller in time:

Ärligt talat så orkar jag inte med mer Gears. Jag har gått vidare.

Vad har du gått vidare till? Vill gärna veta för svaret bör vara något spel som inte finns i delar ännu

Tja, efter tre spel så är jag väldigt mätt på Gears estetik, och Mp har spelat ut sin roll. Jag har helt enkelt tröttnat på serien. Inte konstigare än så.
Det där med "...svaret bör vara något spel som inte finns i delar ännu" gör mig lite förvirrad. Men om du helt enkelt vill veta vad jag gått vidare till?
Hittade Serious Sam 2 på steam, riktigt roligt att lira med vänner, sen prövade jag äntligen Singularity, riktigt bra shooter.
Och sen har jag otroligt charmiga äventyr tillsammans med Proffesor Layton: Pandoras Box DS.
Och nu ska jag snart lira Sly Cooper: Thieves in time. Det är skönt att det finns så många bra spel med fler färger och mindre "GRrr kill you"-brööl.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Jelen:

Det anmärktes att även de första spelen präglades av sin bruna "estetik". Känns inte som det är något som längre kan hållas emot GoW, då det är deras egna stil?

GoW är God of War, Gears of War förkortas oftast av Gears eftersom GoW redan är uptagen. Bara det jag ville säga.

I en kommentarstråd om Gears Of War så är GoW med störst sannolikhet Gears Of War. Om båda spelen diskuterades samtidigt så hade man nog skiljt deras förkortningar åt som du har gjort.

Annars är ju GoW = Garden of War, en legendarisk RTS-bana från Warcraft 2 som man finner i nästan alla strategispel från Blizzard.

Det är faktiskt en riktigt bra RTS bana, är den med i Starcraft 2 också, när du säger sådär? 0.o

Ingen aning! Men den är väl i SC:BW och Warcraft 3 också?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ingen aning! Men den är väl i SC:BW och Warcraft 3 också?

Kan inte tala så mycket för SC:BW, har inget särkilt minne från det (gällande kartorna) men Warcraft 3 hade den definitivt.

Vill ha Warcraft 4... Hamnade på sidospår men detta är ju lugnt bättre samtalsämne än det tidigara


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Märkligt att spelet hyllas för sin färggranna och vackra grafik i en recension för att sen få "Allt är gråbrunt" här. Tittar man på bilderna så liknar det ju rätt mkt GoW3 som gick mot en starkare färgpallet än tidigare.

"Det är en rolig detalj och en anledning att spela igenom kampanjen två gånger – men varför skulle man vilja det?" <-- för att uppleva båda alternativen antar jag?

Har nästan slutat läsa FZ för recensioner nu för tiden för att det känns som att min smak aldrig stämmer överens! Verkar blivit en trend överlag på alla recensionssidor att klanka ner på de mest skumma sakerna på spel. Saker som speltid, kontroller, FPS osv nämns knappt längre..
Även vilken typ av spel det är om man inte spelat något i serien tidigare. Här står det Action/Third person shooter men det kunde väl vara intressant att få reda på hur kameran är, har man sikte? Är siktet stort? Går det att byta ut? kan man hoppa? Kan man ha flera vapen? Plockar man upp hälsa eller "regenereras" den?

Lite detaljer som kan ge oss läsare lite mer information

Medlem

tycker detta gears ger nytt liv till spelserien, det är lätt värt en 4 av 5
sämst är multiplayerdelen av spelet,allt annat har fått en rejäl boost.

12
Skriv svar