Medlem
L4D2

Jag undrar bara hur det kan komma sig att L4D2 kostar 530kr att köpa över steam, när det kostar 395kr inkl frakt från spelbutiken?

För att dom kan sätta sina egna priser. Spelbutiken har ofta spel till lägre priser än andra butiker.

(Fel forum...)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Nu skulle jag ju inte kalla Steam för en vanlig butik. 130kr dyrare och då slipper dom skicka skiva och fodral runt halva jorden? Kollade prisjakt och dom vanligaste butikerna tar under 500kr inkl frakt. Vilket forum är rätt då?

Med steam så kan man ju köpa ett spel vart man än bor, utan att då behöva vänta i 1-5 dagar för att spelet ska komma fram.

Ifall en person bor i norra sverige, och att det inte finns någon butik som säljer just detta spelet nära och man orkar inte vänta i några dagar på att ens beställning ska komma, då kan man köpa det på steam. Det kostar lite mer men det går fort att få spelet.

Tänka lite fel där med forum grejen. Känns som att denna frågan passar bättre i "Allmänt prat / Offtopic".


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ok, så du tycker med andra ord inte att det är konstig prissättning?

Jo jag tyckte kanske också att det hade passat bättre där, men jag vet inte om du har kollat vilka topics som finns där. Skulle snarare kalla det politiskt forum :/

Skrivet av Plasmabengt:

Ok, så du tycker med andra ord inte att det är konstig prissättning?

Lite konstigt pris är det allt, det håller jag med om. Men L4D2 släpptes ju ganska nyligen och spel som släpps har en tendens att vara ganska dyra vid release.

Skrivet av Plasmabengt:

Jo jag tyckte kanske också att det hade passat bättre där, men jag vet inte om du har kollat vilka topics som finns där. Skulle snarare kalla det politiskt forum :/

Ja, heh, man kanske ska göra en forum-del som kallas "Nyheter / Politik". Då kommer det nog bli mindre prat om politik där...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar