Installera Vista 64bit, bluescreen.

Inaktiv
Installera Vista 64bit, bluescreen.

Jag fick en bugg med windows update när jag startade om min laptop. När datorn startades upp började den installera en uppdatering, som är på del 3/3 och fast på 0% Sen startar datorn om, såhär gjorde den om och om igen.

Så jag formaterade om den enda partitionen jag hade på hårddisken för att installera om Vista Home Premium 64bit. Men jag kunde inte välja den partitionen för att installera på, så jag tog bort partitionen och skapade en ny.

När jag nu försöker installera Vista så kommer jag så långt att jag väljer språk/tidszon osv. och sedan till fönstret där jag väljer partition.
Jag väljer partitionen och det går vidare till nästa steg, där står den en stund på "Packar upp: 0%".
Sen kommer det upp en bluescreen där det står att installeringen stoppades för att skydda min dator från skada.

Längst ner i meddelandet står det:
Technical information: STOP: 0x0000001E (0xFFFFFFFFC0000005,0xFFFFFFFFFFBA221C,0x0000000000000000,0x00000000FF800000)

Någon som har en aning om vad problemet är? Jag själv misstänker att jag på något vis nu saknar drivrutiner för hårddisken eftersom jag tog bort den enda partitionen som fanns, men jag har ingen aning om hur jag skulle kunna åtgärda det.

Tack på förhand.
// Adam

Medlem

Går det inte att installera XP heller?

Inaktiv

Ska se till att testa när jag får tag i en version av XP, fast jag har installerat vista två gånger tidigare utan problem.

Inaktiv

Vet inte varför du har gjort två stycken forumtrådar om ditt problem men lägger länken här med:

http://social.answers.microsoft.com/Forums/fi-FI/vistainstall...

Här har det kommit fram ett svar och jag undrar om det är samma användare som startat trådarna(?)


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

Ja, det var jag som lade upp den tråden. Det enda jag kan göra i det svaret är att köra en RAM-check.

1
Skriv svar