Tips på bra headset?

Medlem
Tips på bra headset?

Hejsan, söker ett headset med bra ljud och bra mikrofon! Vill inte ha något steelseries headset för det har jag nu och är något missnöjd. Tacksam för alla svar! Helst för 1500 kronor och neråt.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Jag skulle rekommendera ett par logitech G35 eller den trådlösa G930, sjukt sköna med bra ljud och tryck i.
Har haft mina i mer än två år nu (om jag inte minns helt galet) och det enda problemet jag stött på var att "sladdstrumpan" snurrade ihop sig och trasslade kabeln.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

jag kan varmt rekommendera Sennheisers PC360 , MYCKET sköna , bra mic ,helkupande men halvöppna så att du kan höra vad som händer runt omkring dig.
jag handlade in först logitechs trådlösa G930 ljudet var OK på dem men dem var för varma efter någon timmes användning , bytade in dem mot PC360 ångrar mig inte en sekund ...
1390kt på Inet .se
http://www.inet.se/produkt/6606177/sennheiser-pc360-g4me-head...
kolla in recensionerna från kunderna

Medlem

Hört mycket bra om Sennheisers PC360, men hur är verkligen ljudet? är det bra bas osv ? Har även kollat på logitechs olika headsets, men inget som jag skulle vilja ha.

Edit: Finns det även någon ljudkontroll på sladden ?


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Jag kör PC360 och är väldigt nöjd. Det är dock en sak som är lite trist, och det är att basen inte är så överdriven som jag hade tyckt om.
Körde med G35 innan, och precis som Mytacism så tyckte jag att man blev aldeles för varm om öronen (fakeläderkupor) Men däremot är basen väldigt nice

Personligen så gillar jag dock mina PC360 bättre för gaming för ljudet är klarare och tydligare. Men om jag vill lyssna på lite soft dunka dunka så föredrar jag G35orna.

Och det finns en volymkontroll på höger-luren på PC360, och micen mutas när man drar upp den precis som den gör på G35.

Medlem

Aha, svårt att veta vad man ska köpa, finns nog inget perfekt headset


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Nej, det är väl lite så tyvärr. Men för gaming så rekomenderar jag iaf PC360 ELLER G35, det är de som gäller enligt mig.

Bästa vore ju om det fanns möjlighet för dig att prova dem på t.ex Mediamarkt eller Elgiganten.

Medlem

Steelseries Siberia är bra och prisvärda!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Prodot:

Hejsan, söker ett headset med bra ljud och bra mikrofon! Vill inte ha något steelseries headset för det har jag nu och är något missnöjd. Tacksam för alla svar! Helst för 1500 kronor och neråt.

Skrivet av Magroth:

Steelseries Siberia är bra och prisvärda!

Huh.......


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Prodot:

Hejsan, söker ett headset med bra ljud och bra mikrofon! Vill inte ha något steelseries headset för det har jag nu och är något missnöjd. Tacksam för alla svar! Helst för 1500 kronor och neråt.

Skrivet av Magroth:

Steelseries Siberia är bra och prisvärda!

Huh.......

Oj då, gick lite väl fort där. Jag har iaf använt Steelseries i bra många år och jag är nöjd!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Okey, tack för alla svar, blir nog något av de som Blueblood förslog!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Har själv Qpad QH-1339 och innan dess hade jag Logitech G35. QH-1339 är betydligt mycket bättre men också mycket dyrare; G35 är okej - inte dåligt men inte jättebra heller. Har du kikat på Qpads nya QH-85/QH-90? Har ingen egen erfarenhet av PC360 men har hört bra saker.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Jag har Asus Vulcan ANC som jag är mycket nöjd med, provade dom på Gamex 2011 och jag blev såld på dom.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=960338

Finns även i en PRO variant om det kan vara något.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1446252

Avtagbar mick, volymkontroll/mute på kabeln och det blir inte för varmt att ha lurarna vid längre sittningar.
Men som alltid vid köp av lurar, se till att prova dom ifall du har möjlighet så du känner att dom sitter och låter bra.

Medlem

Skulle varmt rekommendera antingen QPAD QH85/90 eller Sennheiser PC360 G4me.
Dessa båda har bra ljud, fungerar även för annat än spel samt mickarna är mycket bra. Sennheiser micken är sjukt bra.
Dessutom är de lättare än Logitech G seriens headset och i mitt tycke är ljudet bättre i dem. Logitech har ju dock suround ljud som när det stöds är riktigt fräckt - men i många spel fungerar det inte så bra tyckte jag.

Just nu kör jag med ett par QH-90 och är väldigt nöjd. Innan hade jag Sennheiser PC360 och var grymt nöjd med dem också.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Prodot:

Hejsan, söker ett headset med bra ljud och bra mikrofon! Vill inte ha något steelseries headset för det har jag nu och är något missnöjd. Tacksam för alla svar! Helst för 1500 kronor och neråt.

Skrivet av Magroth:

Steelseries Siberia är bra och prisvärda!

Huh.......

de går ju sönder... Edit: +1 på G35 förresten.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Prodot:

Hejsan, söker ett headset med bra ljud och bra mikrofon! Vill inte ha något steelseries headset för det har jag nu och är något missnöjd. Tacksam för alla svar! Helst för 1500 kronor och neråt.

Skrivet av Magroth:

Steelseries Siberia är bra och prisvärda!

Huh.......

de går ju sönder... Edit: +1 på G35 förresten.

Mina har hållit i sex år, men jag kanske är ovanligt varsam med mina prylar.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Som vissa andra sagt, är G35 väldigt bra, rekommenderar starkt


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Köpte G35 när de var på rea på komplett, har haft ett par "gaming" headsets i mitt liv men de är antingen bara för fps eller så saknar de något annat typ bas för musik eller kasst ljud när man ser film/serier.

G35 är komplett, det som man kan klaga på i början är vikten. Inte det lättaste headsetet men man vänjer sig

Medlem
Skrivet av lysmasken:

Köpte G35 när de var på rea på komplett, har haft ett par "gaming" headsets i mitt liv men de är antingen bara för fps eller så saknar de något annat typ bas för musik eller kasst ljud när man ser film/serier.

G35 är komplett, det som man kan klaga på i början är vikten. Inte det lättaste headsetet men man vänjer sig

Jo, basen är kass, det måste jag hålla med om!1


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem
Skrivet av Jocce:
Skrivet av lysmasken:

Köpte G35 när de var på rea på komplett, har haft ett par "gaming" headsets i mitt liv men de är antingen bara för fps eller så saknar de något annat typ bas för musik eller kasst ljud när man ser film/serier.

G35 är komplett, det som man kan klaga på i början är vikten. Inte det lättaste headsetet men man vänjer sig

Jo, basen är kass, det måste jag hålla med om!1

Nu klagade jag inte på basen utan bara på vikten. Menade att vissa gamingheadset antingen har bra ljud för fps och saknar basen eller har bra ljud för musik/film men saknar bra ljud i spel

Medlem

Jag har haft mitt G930 i ca ett och ett halvt år och tänker inte byta förräns de ev går sönder. Bästa headsetet jag haft. Bekväma och enligt mig har de ett väldigt bra ljud både i spel och film. Installerar man dock inte programvaran för dem utan kör som de är så är ljudet inte mycket att hurra för. Efter installation så kan man dock anpassa ljudet betydligt mer, till exempel för att öka/minska kanaler vid tittande på filmer med 5.1 ljud. Men de är ju trådlösa och lite dyrare än G35 antar jag, men jag upskattar trådlöst då man kan prata med folk på skype tex och inte behöva vara klistrad vid datorn.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Magroth:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Prodot:

Hejsan, söker ett headset med bra ljud och bra mikrofon! Vill inte ha något steelseries headset för det har jag nu och är något missnöjd. Tacksam för alla svar! Helst för 1500 kronor och neråt.

Skrivet av Magroth:

Steelseries Siberia är bra och prisvärda!

Huh.......

de går ju sönder... Edit: +1 på G35 förresten.

Mina har hållit i sex år, men jag kanske är ovanligt varsam med mina prylar.

menar inte så, det är lite som RROD, det bara händer ibland vad jag förstått.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Köpte precis Logitech G3, från att haft siberia v1 (skit) i många år. Kan säga att jag gillar headsetet rejält, ljudet är bra, micen är bra. Det enda som stör mig är sladden, annars är allt perfekt

Medlem

själv värdesätter jag avtagbar mic, då detta har varit mitt problem på alla headsett jag köp.
2 st jag kan komma på är astro a40 och triton 720+
Sennheisers PC360 är riktigt bra med, inget snack om saken, men jag skulle inte kört så bra lurar på ett integrerat ljudkort.

själv kör kag med astro a40 och mixampen (optisk), blir sjukt mycket bättre ljud i lurarna än vanlig 3.5mm kontakt (beror ju såklart på ljudkort
http://www.gamestate.co/se/headsets


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

phi
Medlem
Skrivet av golom:

själv värdesätter jag avtagbar mic, då detta har varit mitt problem på alla headsett jag köp.
2 st jag kan komma på är astro a40 och triton 720+
Sennheisers PC360 är riktigt bra med, inget snack om saken, men jag skulle inte kört så bra lurar på ett integrerat ljudkort.

själv kör kag med astro a40 och mixampen (optisk), blir sjukt mycket bättre ljud i lurarna än vanlig 3.5mm kontakt (beror ju såklart på ljudkort
http://www.gamestate.co/se/headsets

Även jag kan rekommendera ett par Astro A40. Gå upp 500 kr i budget och du kommer att få ett riktigt grymt headset.

Köpte själv 2013-modellen ganska nyligen efter att ha blivit så less på mina Tritton AX 720 vars mic var fullständigt värdelös och jag fick dessutom byta ut den två gånger eftersom att den helt plötsligt slutade att fungera. Att det sen är nästan omöjligt att köpa Titton-micar separat gör ju inte saken bättre.

1
Skriv svar