EA kan bli sämsta företaget i Amerika – igen

Medlem

Det beror väl helt på hur man definierar sämst (worst)...

definierar man sämst som "presterar dåligt och är dåligt på att ge kunder värde för sina pengar" så är de väl absolut en toppkanditat till titeln.

definierar man sämst som "bidrar med sin verksamhet till samhällets påskyndade undergång" hamnar de nog rätt långt från de verkliga toppkandidaterna.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Nu får ni ju för fan lugna ner er. Det här handlar om kundkontakter och kundvård. Inget annat. Hade ni bemödat er att gå till deras hemsida och läsa innan ni öppnade brödfittan så hade ni förstått.

För övrigt så tycker jag det är rätt jämnt mellan EA och Activision.

Bästa kommentaren i denna tråd! (Y)

Medlem

Hur defineras ett dåligt företag? Microsoft t.ex har ju utvecklat operativsystemet som majoriteten av alla datoranvändare i världen kör, så jag skulle inte säga att de har misslyckats...

Är definitionen företaget som folk gnäller mest på när länge efterlängtade efterförljare till gamla spel släpps (som alltid gnälls på, antingen är det för lite ändrningar eller för mycket och finns inget att klaga på gnäller man på att "känslan" inte är likadan) så vinner nog EA solklart!

Medlem

Sämsta spelföretaget skulle jag kunna förstå, men sämsta företaget i allmänhet? EA orsakar i alla fall mestadels I-landsproblem relaterade till folks fritidsunderhållning, vilket är ganska obetydligt om man jämför med vad vissa andra företag sänker sig till för att tjäna pengar.

123
Skriv svar