Dead Island: Riptide

Robot
Dead Island: Riptide

Knappt två år efter Dead Island följer Techland upp med Riptide. FZ återvänder till de odödas paradisö och en blodig semester – som är slående lik den senaste.

#dead-island, #dead-island-riptide, #techland, #deep-silver, #fallout-new-vegas, #fallout-3


Medlem
Dead Island: Riptide

Älskade det första och kommer med största sannolikhet förboka denna "fristående expansion".

Medlem

Härligt! Zombies är kick ass! Jag förstår att många är trött på dessa spelen, men då har ni andra spel ni kan spela istället Själv älskar jag två av de som har flest motståndare just nu. WW2 och Zombies


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lira första med polare och det va skoj och hade inga förväntningar på det heller, men hade en skoj när vi spela igenom det så det kanske blir ett in köp av detta.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Älskade det första och kommer med största sannolikhet förboka denna "fristående expansion".

Samma här, har spelat första väldigt mycket online!
Hur kul som helst i Co-op


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Fortfarande snacket om den sargade torson, ja självklart valde dom en kvinnas torso istället för en mans, för med största sannolikhet blir det mer köp då. Men bästa för att minska detta feminist snack vore väl att släppa både en med kvinnas och en med en mans. Dom som klagar då måste nog sluta hålla koll på zombie spel. Den där sargade kvinnokroppen skulle vara den enda anledningen som skulle få mig att köpa spelet Spelet kör jag bara om dom tagit bort den äckliga auto aimen, eller iaf egen möjlighet att välja bort det.

Medlem

Ytterliggare ett zombie spel som skulle kunna vara så himla mycket mer.
Spelet är EXTREMT repetitivt och erbjuder inte mycket nytt ju längre det går!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

ZF
Medlem
Citat:

I originalet gick vi aldrig till botten med var viruset kom från eller vilka risker det fanns för att det skulle sprida sig utanför ögruppen. I Riptide ger vi även svar på var militären befann sig under utbrottet.

vad yrar han om? i princip allt av det var "förklarat" redan långt innan slutet närmade sig i första spelet.

Medlem

Tyckte det blev förklarat rätt så bra när man började snacka med stamfolket på ön. Och militären? Tja, det finns ju, eller åtminstone fanns..en del militär på och runt ön. Detta kombinerat med brist på kommunikation pga den ankommande stormen. Ryder White var ett urkasst dlc men där får man ju lite ytterligare insikt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dotque:

Ytterliggare ett zombie spel som skulle kunna vara så himla mycket mer.
Spelet är EXTREMT repetitivt och erbjuder inte mycket nytt ju längre det går!

Försök ha kul med "vad du får" istället för att HELATIDEN gnälla på vad som SKULLE kunna vara med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ogillar hur militären jämt blir besegrad av zombies i spel och filmer (t.ex. The Walking Dead).

Det är fullkomligt orealistiskt att zombies skulle kunna förgöra stridsvagnsbesättningar, stridsfordonsbesättningar och kunna besegra kulsprutenästen osv.

Nu har jag inte sett stridsfartyget i Riptide men om det är så att "ett virus dödar ett par som dödar besättningen" så är det skrattbart <.<

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av dotque:

Ytterliggare ett zombie spel som skulle kunna vara så himla mycket mer.
Spelet är EXTREMT repetitivt och erbjuder inte mycket nytt ju längre det går!

Försök ha kul med "vad du får" istället för att HELATIDEN gnälla på vad som SKULLE kunna vara med.

Hade allt några timmars kul med det jag fick men det var en väldigt snål upplevelse för 400:-


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Fortfarande snacket om den sargade torson, ja självklart valde dom en kvinnas torso istället för en mans, för med största sannolikhet blir det mer köp då. Men bästa för att minska detta feminist snack vore väl att släppa både en med kvinnas och en med en mans. Dom som klagar då måste nog sluta hålla koll på zombie spel. Den där sargade kvinnokroppen skulle vara den enda anledningen som skulle få mig att köpa spelet Spelet kör jag bara om dom tagit bort den äckliga auto aimen, eller iaf egen möjlighet att välja bort det.

Tycker folk är rentav barnsliga ifall dom anser det sexistiskt med en blodig sargad kvinno torso. Då får vi ta bort alla kvinnor i spelet med eftersom zombies dödar dom med, vi gör ett korvparty spel. Vissa gnäller då fan för inget, och även om dom satt in en mans torso också som är sargad så skulle gnället ändå vara igång att kvinnans finns med och det är ju oavsett fel inom dessa barnrumpors ögon.

Medlem

zombie game done WRONG! Spana in telltales spel, där har ni något vettig. Inge jävla överdrivet splatter spel med 1000 zombies. Kan lika gärna spela cod med zombies då

Medlem
Skrivet av lysmasken:

zombie game done WRONG! Spana in telltales spel, där har ni något vettig. Inge jävla överdrivet splatter spel med 1000 zombies. Kan lika gärna spela cod med zombies då

Hej Mr.Jag vet allt om zombies och zombiespel, det finns inget rätt eller fel inom vad som är ett riktigt zombie spel som ska vara vettigt. Alla gör sin egen tolkning på en zombie invarsion, antingen anser dom det kommer vara mycket zombies eller lite av dom.
Så att dra in cod i detta var överdrivet. Om du menar the walking dead spelet så är det ju att dom skapat ett spel av tidningen där dom som gjort tidningen har sin tolkning hur det skulle vara.

Lägg ner din fjanteri nu

Medlem

Första spelet hade hur mycket potential som helst men föll rätt platt i otroligi monotoni och för att inte tala om att man gick förbi vapen efter vapen på marken som var bättre än det man själv hade i handen men inte räknades som vapen och inte kunde tas upp.

För att inte tala om att min kofot i stål börjar bli lite sliten efter att ha svingat den ett par gånger... *suckar*

Zombies (check)
Ultravåld (check)
Realism (fail)
Omväxlande (fail)

Står sig detta verkligen bättre än det första? Ett första wow-intryck är lätt att skapa men sen måste man skapa spelglädje. Ligger den i längden?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Mr. Halland hur var vapen durabilityn är det fortfarande extremt lågt??


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

För Dead Island förtjänar ju en uppföljare


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Dead Island har anklagats för att vara sexistiskt. Både för originalets förmåga "Feminist Whore" och inte minst specialutgåvan av det nya spelet som innehåller en sargad kvinnotorso. Vad anser du om det här?

Sådan dubbelmoral så det finns inte, kan inte ens fatta att man vill köpa den här skiten, framförallt då det kommer finnas små barn som kommer med största säkerhet att lira det eller åtminstone se delar utav det, låter ju najs när man kan skjuta ett lik med en spikpistol och återanvända spikarna.

Tröttnar ni eller utvecklarna aldrig på zombies eller?

Fan jag spydde på det redan i blops

Och nu kommer det biofilmer oxå

Och Walking dead Survival BULLSHIT skall vi inte prata om, jag är sååå glad att jag inte köpte det, vadå vapen?, springa runt och sära med niven för att inte höras eller upptäckas

Döda lik som vandrar runt, ser dig knappt när du kommer fram till dem, men pistolskott det hör dem och kommer springandes, framförallt dem skuttande döingarna är roliga, gör en 180, nope inga Z'an här, vänd om igen och voila en gnagare bakifrån.

Säger bara såhär, world war Zzzzzzzzzz för man kommer SOMNA!

Riptide= RIPCORD, dra i snöret och lös ut fallskärmen för helvete!


signatur

Denon / Pioneer

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av lysmasken:

zombie game done WRONG! Spana in telltales spel, där har ni något vettig. Inge jävla överdrivet splatter spel med 1000 zombies. Kan lika gärna spela cod med zombies då

Telltale's spel är ett karaktärsdrama som använder zombies som back drop - de har inget med vad som gör spelet bra att göra, utan det är utsattheten som en apokalyps innebär som ligger som grund för spelet. Själva zombiegameplayet är helt värdelöst. Att jämföra det med renodlade zombiespel där zombieslakt är det primära målet är både orättvist och lite infantilt.

Skrivet av Zlither:
Skrivet av Smoo87:

Fortfarande snacket om den sargade torson, ja självklart valde dom en kvinnas torso istället för en mans, för med största sannolikhet blir det mer köp då. Men bästa för att minska detta feminist snack vore väl att släppa både en med kvinnas och en med en mans. Dom som klagar då måste nog sluta hålla koll på zombie spel. Den där sargade kvinnokroppen skulle vara den enda anledningen som skulle få mig att köpa spelet Spelet kör jag bara om dom tagit bort den äckliga auto aimen, eller iaf egen möjlighet att välja bort det.

Tycker folk är rentav barnsliga ifall dom anser det sexistiskt med en blodig sargad kvinno torso. Då får vi ta bort alla kvinnor i spelet med eftersom zombies dödar dom med, vi gör ett korvparty spel. Vissa gnäller då fan för inget, och även om dom satt in en mans torso också som är sargad så skulle gnället ändå vara igång att kvinnans finns med och det är ju oavsett fel inom dessa barnrumpors ögon.

Seriöst? Om ni väljer att aktivt strunta i vad det hela handlade om så tycker jag personligen att formuleringar som "feminist snack" och "Barnrumpor" avslöjar mer än ni tror.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Älskade Första dead island! Co-op med polarna var riktigt skoj, efter man klarat alla uppdrag en gång drog man ut på jakt efter spelets värsta vapen och slaktde allt och alla i sin väg Ser verkligen fram emot Riptide!

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Smoo87:

Fortfarande snacket om den sargade torson, ja självklart valde dom en kvinnas torso istället för en mans, för med största sannolikhet blir det mer köp då. Men bästa för att minska detta feminist snack vore väl att släppa både en med kvinnas och en med en mans. Dom som klagar då måste nog sluta hålla koll på zombie spel. Den där sargade kvinnokroppen skulle vara den enda anledningen som skulle få mig att köpa spelet Spelet kör jag bara om dom tagit bort den äckliga auto aimen, eller iaf egen möjlighet att välja bort det.

Tycker folk är rentav barnsliga ifall dom anser det sexistiskt med en blodig sargad kvinno torso. Då får vi ta bort alla kvinnor i spelet med eftersom zombies dödar dom med, vi gör ett korvparty spel. Vissa gnäller då fan för inget, och även om dom satt in en mans torso också som är sargad så skulle gnället ändå vara igång att kvinnans finns med och det är ju oavsett fel inom dessa barnrumpors ögon.

Seriöst? Om ni väljer att aktivt strunta i vad det hela handlade om så tycker jag personligen att formuleringar som "feminist snack" och "Barnrumpor" avslöjar mer än ni tror.

Det är ett spel lär dig det, vart är det sexistiska med en sargad kvinnotorso? Det är zombies och dom äter kroppar kvinnor som män. Jag struntar vad det är för kön som skulle legat där för jag gnäller inte över dessa små detaljer. Så ja dom är barnrumpor, det hade fan fått ligga en torso från ett djur om det så velat jag hade inte börjat böla och sagt det är sexistiskt mot djuret. Tror inte heller denna visuella kvinna tog illa upp. Sure det med feminist whore, det var överdrivet men en kroppsdel... Herrgud lägg ner

Medlem

"Och Torson - Så du har alltså ingen åsikt om huruvida det var en bra idé eller inte, och vad den skulle kunna tänkas förmedla?"

Seriöst Frag FUCKIN Zone, detta är en jävla Aftonbladet fråga. Vem som helst kan fatta att dom gjorde det som en kul grej - OM det hade varit en halvt söndersliten maskulin kropp i badshorts hade inte en jävel ägnat en tanke åt detta men p.g.a det är en kvinnokropp i bikini ska varenda jävla PK-förståsigpåare gå i gasen. Och ni sällar er i ledet av dessa.

Om ni hade sagt:

"Vi såg ju ni gjorde den där dockan, och de va ju faktiskt en kul grej - kanske det bästa med spelet ni producerade när det kommer till kritan (för spelet var inget vidare), dock kanske inte så genomtänkt PR, men likförbannat kul grej, även om jag inte förstår hur fan ni tänkte?"

DÅ hade ni vunnit lite creds.
.
Jag har läst FZ i över tio år, och detta var ett riktigt bottennapp.

Är det inte dags att skriva HEN snart

Medlem

Att det ska gnällas om den där bysten/torson, eller rättare sagt fan vad det ska gnällas om att folk ogillar den.
Sexism hit och dit i all ära men tycker någon verkligen att den passar inom ramarna för "god smak"?

Tycker själv att den är förfärlig och jag tycker seriöst synd om den sorgliga individ som skulle vilja ha en sådan ful och smaklös grej stående i hyllan/på spisen/i fönstret/whatever.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Kuci:

Ogillar hur militären jämt blir besegrad av zombies i spel och filmer (t.ex. The Walking Dead).

Det är fullkomligt orealistiskt att zombies skulle kunna förgöra stridsvagnsbesättningar, stridsfordonsbesättningar och kunna besegra kulsprutenästen osv.

Nu har jag inte sett stridsfartyget i Riptide men om det är så att "ett virus dödar ett par som dödar besättningen" så är det skrattbart &lt;.&lt;

För militär är imun mot psykologisk stress, svält och zombies?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av chrisragnar:

För militär är imun mot psykologisk stress, svält och zombies?

Nej, men varken stress, svält, eller de döda själva skulle rå på mänskligheten om zombier en dag vore verklighet. Det finns en anledning till att man i filmer och serier alltid skippar stadiet där pandemin går från utbrytning till apokalyps - det är oförklarligt.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Att det ska gnällas om den där bysten/torson, eller rättare sagt fan vad det ska gnällas om att folk ogillar den.
Sexism hit och dit i all ära men tycker någon verkligen att den passar inom ramarna för "god smak"?

Tycker själv att den är förfärlig och jag tycker seriöst synd om den sorgliga individ som skulle vilja ha en sådan ful och smaklös grej stående i hyllan/på spisen/i fönstret/whatever.

woot? i hyllan? var det inte i spelet det låg en sargad kvinnokropp?

Medlem
Skrivet av dotque:

Ytterliggare ett zombie spel som skulle kunna vara så himla mycket mer.
Spelet är EXTREMT repetitivt och erbjuder inte mycket nytt ju längre det går!

Ja, det är jäkligt synd att de valt den här grinding formen för att ta sig igenom nivåerna. Framförallt så är ju subuppdragen i ettan så jäkla enformiga så man skriker.. Speciellt när de placerat dem så att man måste springa fram och tillbaka över halva ön hela tiden för att skapa mer speltid.

Men.. annars hade jag rätt roligt första gången jag spelade.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar