Inget singleplayer-DLC till Tomb Raider

Robot
Medlem
Inget singleplayer-DLC till Tomb Raider

Ännu en utvecklare att lägga på "awesome"-listan

Medlem

tycker de bra start och gör en ny Tomb Raider än mjölka dlc..

Inaktiv

Det är rätt med nedladdningsbart material så länge som utvecklarna inte lämnar saker med flit under utvecklingsprocessen. Simcity *host*. Om det visar sig senare att spelarna vill ha mer och utvecklarna får en bra idé så är det helt ok att ta betalt för det också. Man är ju inte tvingad att köpa det vilket många tror.

Medlem

Beror helt och hållet på vad för DLC det rör sig om. Horse armor är det värsta som kunnat hända industrin då det mer eller mindre var här allting började. Efter detta har det bara gått utför, kvalitet har kunnat åsidosättas framför kvantitet eftersom DLC inte alls varit lika riskabelt som att släppa en expansion i butik.

Starcraft : Broodwar och Zero Hour tillhör två av de bästa expansionerna som jag äger. Dagens DLC har mycket mer gemensamt med dåtiden patchar som var gratis. Ja jag vill verkligen betala för sådant här, tack så mycket Bethesda och ni som köpte "skiten".

Medlem

Så de släpper ett färdigt spel (singel player dvs) men nu dampar folk på att det INTE finns dlc?

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Så de släpper ett färdigt spel (singel player dvs) men nu dampar folk på att det INTE finns dlc?

Antagligen för att spelet har för mycket fokus på action och för lite på att utforska grottor. Många hade nog hoppats på att få lite mer grottor att utforska då den aspekten av spelet verkar vara rätt så kul.

Medlem

Det går inte att vinna med gamer-folket. Det här med att berätta i förväg hur man tänker planera nytt spelinnehåll håller på att försvinna av just den anledningen.

Det är smartare att helt enkelt hålla det relativt tyst till det närmar sig lanseringsdags. Vet folket inte om att man jobbar på DLC så slipper man "Uögh när jag var ung så fanns inte..."-kommentarerna och det blir istället en "Kul med en här nya grejen som kommer nu! Jag hade ingen aning!".

Jag säger inte att utvecklare sällan borde vara transparenta med sina framtidsplaner men det är smartare om man vill slippa förutfattade meningar. Människor som helt enkelt är nöjda kommer inte skriva något i sociala medier, för känslan att behöva dela med sig av sin åsikt är svagare. Det är roligare att klaga och det är en skön känsla att hänga på populära åsikter. Även när den egentliga majoriteten inte märks av.

Ja, alla som köper Tomb Raider köper det för MP-kartorna.

Kan inte någon lägga in en facepalm någonstans.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Det går inte att vinna med gamer-folket. Det här med att berätta i förväg hur man tänker planera nytt spelinnehåll håller på att försvinna av just den anledningen.

Det är smartare att helt enkelt hålla det relativt tyst till det närmar sig lanseringsdags. Vet folket inte om att man jobbar på DLC så slipper man "Uögh när jag var ung så fanns inte..."-kommentarerna och det blir istället en "Kul med en här nya grejen som kommer nu! Jag hade ingen aning!".

Jag säger inte att utvecklare sällan borde vara transparenta med sina framtidsplaner men det är smartare om man vill slippa förutfattade meningar. Människor som helt enkelt är nöjda kommer inte skriva något i sociala medier, för känslan att behöva dela med sig av sin åsikt är svagare. Det är roligare att klaga och det är en skön känsla att hänga på populära åsikter. Även när den egentliga majoriteten inte märks av.

Visst går det, se bara på Kickstarter där de är väldigt öppna med vad de tänker göra och folk donerar pengar till de. De som misslyckas på Kickstarter är de projekt som verkar suspekta eller där de har visat för lite av vad de tänker göra.

Medlem

BUUUUUU vill ha mer tombs att utforska sp =(


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ser att tomtarna redan hittat hit att klaga..
Så jag får väl hjälpa er stackare!

Ett spel som inte släpps färdigt och content som skulle vara i spelet släpps som DLC = INTE BRA

Ett spel som släpps färdigt, som folk gillar och vill kunna spela vidare, nya missions eller liknade = BRA DLC

Kände det när jag klarade ut spelet, man vill ha mer så man kan törsta utforskaren i sig själv.

Crystal gör ett väldigt stort felsteg, vem fan vill köra MP och dessutom köpa DLC till det?

Max Payne 3 floppade ju inte alls på den delen...

Spelet var awesome i vilket fall. Körde klart i går


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Gamers - Aldrig nöjda

Men så är det med mänskligheten generellt visserligen. Det finns ju alltid saker man kan göra bättre, lägga till mer, men om de nu tycker att de gjort ett bra SP spel så står de för dem. Sedan vet man ju att gamers tycker annorlunda.

Det är väldigt lätt att va negativ och gnälla. Men ypperligt svårt för folk att poängtera ut de bra sakerna. Att få ut 8 timmars nöje för mindre än 400kr är bra. Att sedan få ut än mer för att spela MP är bara en bonus.

Medlem

Men vad fan... jag vill ha mer av Tomb Raider, speciellt denna Tomb Raider. Är snart klar med spelet och vill att det ska fortsätta, multiplayer är inget vidare precis.

Medlem

Bra spel och bra beslut.
Lägg krutet på en minst lika bra uppföljare istället.
Mer utforskande och mindre action samt ett slopande av QTE så är fullpoängaren given för den.

Medlem

Har absolut inget emot DLC i form av sp campaign som ger lite mer av spelet så länge det håller samma goda kvalité som originalet och att man känner att utvecklarna laggt ner lite tid och själ i det hela. Fittigaste som finns är ju 9 dollars dlc där man får 1 kostym och 1 vapen....9 dollar är typ 1/3 av ett nytt fullgott spel. Hade absolut velat se dlc för detta spel för sp och kanske slängt in någon typ av kostym man både kan ha i nya sp liret samt mp

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Chiefen:

Det går inte att vinna med gamer-folket. Det här med att berätta i förväg hur man tänker planera nytt spelinnehåll håller på att försvinna av just den anledningen.

Det är smartare att helt enkelt hålla det relativt tyst till det närmar sig lanseringsdags. Vet folket inte om att man jobbar på DLC så slipper man "Uögh när jag var ung så fanns inte..."-kommentarerna och det blir istället en "Kul med en här nya grejen som kommer nu! Jag hade ingen aning!".

Jag säger inte att utvecklare sällan borde vara transparenta med sina framtidsplaner men det är smartare om man vill slippa förutfattade meningar. Människor som helt enkelt är nöjda kommer inte skriva något i sociala medier, för känslan att behöva dela med sig av sin åsikt är svagare. Det är roligare att klaga och det är en skön känsla att hänga på populära åsikter. Även när den egentliga majoriteten inte märks av.

Visst går det, se bara på Kickstarter där de är väldigt öppna med vad de tänker göra och folk donerar pengar till de. De som misslyckas på Kickstarter är de projekt som verkar suspekta eller där de har visat för lite av vad de tänker göra.

Vi tänker lite på 2 olika scenarion. Det jag syftar på är det spelinnehåll som lanseras efter originalspelet. Sällan ser jag kickstarter-projekt som detaljerar sina planer kring DLC och expansioner i beskrivningen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Beror helt och hållet på vad för DLC det rör sig om. Horse armor är det värsta som kunnat hända industrin då det mer eller mindre var här allting började. Efter detta har det bara gått utför, kvalitet har kunnat åsidosättas framför kvantitet eftersom DLC inte alls varit lika riskabelt som att släppa en expansion i butik.

Starcraft : Broodwar och Zero Hour tillhör två av de bästa expansionerna som jag äger. Dagens DLC har mycket mer gemensamt med dåtiden patchar som var gratis. Ja jag vill verkligen betala för sådant här, tack så mycket Bethesda och ni som köpte "skiten".

Kan du förklara åt mig horsearmor DLC historian? Har aldrig förstått den


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

För att alla älskade ju MP biten i nya Tomb Raider....


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av PcGamer:

Beror helt och hållet på vad för DLC det rör sig om. Horse armor är det värsta som kunnat hända industrin då det mer eller mindre var här allting började. Efter detta har det bara gått utför, kvalitet har kunnat åsidosättas framför kvantitet eftersom DLC inte alls varit lika riskabelt som att släppa en expansion i butik.

Starcraft : Broodwar och Zero Hour tillhör två av de bästa expansionerna som jag äger. Dagens DLC har mycket mer gemensamt med dåtiden patchar som var gratis. Ja jag vill verkligen betala för sådant här, tack så mycket Bethesda och ni som köpte "skiten".

Kan du förklara åt mig horsearmor DLC historian? Har aldrig förstått den

När DLC var ett rätt nytt påfund så bestämde sig Bethesda för att släppa DLC till Oblivion, närmare bestämt ett DLC som lät dig ha lite rusning på dina hästar i spelet. Priset för detta var 50 riksdaler, något som blev lite av en lolfaktor som växt med tiden.


signatur

// Bacon <3

Skrivet av Chiefen:

Det går inte att vinna med gamer-folket. Det här med att berätta i förväg hur man tänker planera nytt spelinnehåll håller på att försvinna av just den anledningen.

Det är smartare att helt enkelt hålla det relativt tyst till det närmar sig lanseringsdags. Vet folket inte om att man jobbar på DLC så slipper man "Uögh när jag var ung så fanns inte..."-kommentarerna och det blir istället en "Kul med en här nya grejen som kommer nu! Jag hade ingen aning!".

Jag säger inte att utvecklare sällan borde vara transparenta med sina framtidsplaner men det är smartare om man vill slippa förutfattade meningar. Människor som helt enkelt är nöjda kommer inte skriva något i sociala medier, för känslan att behöva dela med sig av sin åsikt är svagare. Det är roligare att klaga och det är en skön känsla att hänga på populära åsikter. Även när den egentliga majoriteten inte märks av.

Jag...får nog hålla med dig där.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Crystal Dynamics gör rätt. Dock så lär dom inte göra loss speciellt mycket pengar på MP map packs. Så onödigt det spelläget kändes.

Moderator | Testpilot

Tragiskt att den gången DLC hade varit trevligt så blir det bara MP som ingen köper spelet för. AAAAAAH!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra det. Get to work on the next one!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcGamer:

Starcraft : Broodwar och Zero Hour tillhör två av de bästa expansionerna som jag äger. Dagens DLC har mycket mer gemensamt med dåtiden patchar som var gratis. Ja jag vill verkligen betala för sådant här, tack så mycket Bethesda och ni som köpte "skiten".

Bethesda lärde sig i alla fall av sina misstag. De tog tack och lov inte betalt för texturpacket, och både Dragonborn och Dawnguard har varit fina DLC:s.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av electric8:
Skrivet av PcGamer:

Beror helt och hållet på vad för DLC det rör sig om. Horse armor är det värsta som kunnat hända industrin då det mer eller mindre var här allting började. Efter detta har det bara gått utför, kvalitet har kunnat åsidosättas framför kvantitet eftersom DLC inte alls varit lika riskabelt som att släppa en expansion i butik.

Starcraft : Broodwar och Zero Hour tillhör två av de bästa expansionerna som jag äger. Dagens DLC har mycket mer gemensamt med dåtiden patchar som var gratis. Ja jag vill verkligen betala för sådant här, tack så mycket Bethesda och ni som köpte "skiten".

Kan du förklara åt mig horsearmor DLC historian? Har aldrig förstått den

När DLC var ett rätt nytt påfund så bestämde sig Bethesda för att släppa DLC till Oblivion, närmare bestämt ett DLC som lät dig ha lite rusning på dina hästar i spelet. Priset för detta var 50 riksdaler, något som blev lite av en lolfaktor som växt med tiden.

Jaha då förstår jag, synd för DLCs borde vara patchar och inte köpta'. Tycker det är bra med Blizzards patchar som är precis som DLC (även bättre) och expansioner istället för dlc på nästan samma pris


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

k3m
Medlem
Skrivet av Tobblish:

Ser att tomtarna redan hittat hit att klaga..
Så jag får väl hjälpa er stackare!

Ett spel som inte släpps färdigt och content som skulle vara i spelet släpps som DLC = INTE BRA

Ett spel som släpps färdigt, som folk gillar och vill kunna spela vidare, nya missions eller liknade = BRA DLC

Kände det när jag klarade ut spelet, man vill ha mer så man kan törsta utforskaren i sig själv.

Crystal gör ett väldigt stort felsteg, vem fan vill köra MP och dessutom köpa DLC till det?

Max Payne 3 floppade ju inte alls på den delen...

Det ska inte finnas nå jävla DLC överhuvudtaget. Det ska komma expansioner eller uppföljare eller inget alls. Bra gjort av de att inte släppa dlc.

Medlem

Yay! Spelar det bara för singelplayer, och det kändes precis som om jag kommit in från regnet


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

får man en hatt i team fortress så köper alla dlc'n

12
Skriv svar