Enorm uppdatering till Aliens: Colonial Marines

Robot
Enorm uppdatering till Aliens: Colonial Marines

PC-versionen av det bespottade Aliens-spelet från Gearbox får en uppdatering som ska fixa till alla problem.

#aliens-colonial-marines, #gearbox-software


Medlem
Enorm uppdatering till Aliens: Colonial Marines

Hur sjutton kunde allt det här missas under testkörningarna av spelet innan det släpptes?

Medlem

Tja.. vad säger man..

"detta skulle ha varit med på releasen" ?

"Improved texture resolution.
Various visual improvements."

Hävdade inte utvecklarna att de INTE skulle göra spelet snyggare till PC?

Medlem

Bättre sent än ännu senare. Eller? Tyvärr inte alltid sant. Stämde inte med D3 och stämmer nog inte med detta heller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ptja, det är väl positivt för de som köpt spelet att Gearbox i alla fall inte övergivit skeppet utan försöker göra något, men hade jag varit en av köparna hade jag nog fortfarande varit förbannad.

Medlem

Diablo 3 är ju beviset med stort B över att försöka fixa en dålig produkt i efterhand inte hjälper. Spelade igenom det en gång sen avinstallerade jag. Aliens ledsna jag på efter 1h. Spelade på svåraste och fienden va ändå för lätt. Aliens var inte alls skrämmande.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag ser hellre att de faktiskt försöker fixa alla missar/fel än att de bara ignorerar det. Sen är det ju självklart att detta borde gjorts innan release. Men bättre sent än aldrig.

Tyvärr har jag inte spelet ännu - men jag kanske gjorde rätt i att inte köpa det ännu, det lär väl falla rejält i pris efter blunder releasen...och då kan man kanske få den billigt med alla grejerna rätt istället


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

"Aliens: Colonial Marines was already broken"
- Birgirpall

k3m
Medlem

Vad fan alltså!? En feting uppdatering direkt efter släpp. Skärp er spelindustrin, ni är ju patetiska (de det berör).

Medlem
Skrivet av k3m:

Vad fan alltså!? En feting uppdatering direkt efter släpp. Skärp er spelindustrin, ni är ju patetiska (de det berör).

Sant - men det är väl bättre att det kommer direkt efter släpp än inte alls (eller långt senare?)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det hade varit mer okej, om dom faktiskt tagit ansvar och pratat med fansen om dessa brister och problem. Men en sån ignorant tystnad och Randy som blockade människor som ställde frågor på Twitter, gör att denna patchen inte känns så mycket som "för att vi älskar våra fans" utan mera som "stäm oss inte, vi är tvugna att göra en patch".

Too little, too late.


signatur

Nämen!

Om man gör något dåligt på grund av en tabbe så kan man gå vidare, om man gör något dåligt för att man inte kan/kunde göra bättre kanske man kan försöka fixa.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Jag återkommer när ni slutat att porta alla titlar från konsol.

"Alla" problem, det finns mer än tekniska fel med spelet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Bara scenen när en marine kastar en granat och spränger sitt egna skepp av någon anledning får mig att inte vilja betala för den här jävla soppan. Blir så jävla förbannad!

VAD FAN TÄNKTE DOM DÄR?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jävligt försent. Fuck you Randy. Du förstörde först Duke Nukem och nu Aliens. Fy fan för Gearbox. Dom skulle hållit sig till att göra mediokra expansioner till Half-Life.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tja.. vad säger man..

"detta skulle ha varit med på releasen" ?

"Improved texture resolution.
Various visual improvements."

Hävdade inte utvecklarna att de INTE skulle göra spelet snyggare till PC?

Nja det var vad Visceral Games sa om deadspace 3, vilket chockande nog såg
helt okej ut på en PC.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Ztreek:

Tja.. vad säger man..

"detta skulle ha varit med på releasen" ?

"Improved texture resolution.
Various visual improvements."

Hävdade inte utvecklarna att de INTE skulle göra spelet snyggare till PC?

Nja det var vad Visceral Games sa om deadspace 3, vilket chockande nog såg
helt okej ut på en PC.

ah så var det ja!

Rätt lika spel egentligen.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=dGrO6k2eFDA lite improvements vart det men dom har ju failat sönder det där spelet ändå

Medlem

Det krävs en remake, inte en patch för att göra det här spelet bättre!


signatur

Game long and prosper

k3m
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av k3m:

Vad fan alltså!? En feting uppdatering direkt efter släpp. Skärp er spelindustrin, ni är ju patetiska (de det berör).

Sant - men det är väl bättre att det kommer direkt efter släpp än inte alls (eller långt senare?)

Visst! Nu kanske spelet t.o.m. är bra? Bl.a. FZ borde ta och recensera om det. Ge det andra chans.

Medlem

Dom kommer ju iaf inte få till goa alien känslan med en patch?

Medlem

Natural selection 2 täcker alla mina ""alien" - behov.

Medlem

De här "buggarna" är spelets minsta problem. De riktiga problemen kan de inte patcha bort. Plastigt, tråkigt, dumt, intetsägande, linjärt, innehållslöst, utan själ.. ja, listan kan göras lång.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tja.. vad säger man..

"detta skulle ha varit med på releasen" ?

"Improved texture resolution.
Various visual improvements."

Hävdade inte utvecklarna att de INTE skulle göra spelet snyggare till PC?

Hehehe Integritet står inte högst upp på deras anställningskrav.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Detta spel var som att få en fet skrevspark av en förvuxen Troglodyt! 11 st banor kanske 12. Sen var lidelsen över. Fyfan villket kattskit! R.I.P Alien.....

Medlem

De fixarna löser ändå inte huvudproblemet - nämligen att aliens i det här spelet bara är en samling trist shootem up cannon fodder, helt utan den chockfaktor och skräckinjagande värdighet de egentligen förtjänar.

1
Skriv svar