GDC nästa

Medlem
GDC nästa

Känns som det var enormt länge sedan jag var ute i världen, men det blir det ändring på nu på måndag. Då bär det av till Game Developers Conference i San Francisco. Kommer att bli kul. Många kreativa personer som snackar skit på oändligt många partaj på kvällarna.

På dagarna snackas det skit också, men de seriösa sitter på föreläsningar. Jag har varit p kanske 5 GDC-event och aldrig varit på en föreläsning... säger nog allt. Kanske ändrar på det i år och lyssnar på en kille som jag känner som ska berätta om sitt jobb.

Det jag ser fram emot mest är Jack in the Box och deras Ultimate Cheesburger med curly fries, cola och en cheese cake till efterrätt. Nästa meny blir på Super Duper Burger, och så ska jag nog hinna med en pizza på California Pizza Kitchen. Sen har jag hört att de har spel där också...

Många svenskar på plats brukar det vara och det blir fler och fler år för år. I år är det till och med tre svenska fester. King.com, Nordic Game (nordisk iofs) och tydligen Mojäng. Bjuden på två av tre.

#blogg


signatur
Medlem
GDC nästa

Har bara hört gott om GDC, hade en vän som var där förra året och hon var så uppspelt efteråt att det nästa var löjligt.

Har fått det beskrivet som en myllrande massa av kreativitet, och networking.

Hoppas du får en kanontid där och skriv gärna några rader om upplevelser på GDC. Smått avundsjuk på Jack in the Box burgaren.

Skrivet av jopg:

Smått avundsjuk på Jack in the Box burgaren.

Dayum dayum dayum!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar