Bioshock Infinite - Så skapades Elizabeth

Robot
Bioshock Infinite - Så skapades Elizabeth

Irrational Games visar hur karaktären Elizabeth skapades.

#irrational-games, #bioshock-infinite


Medlem
Bioshock Infinite - Så skapades Elizabeth

Det jag är mest orolig för just nu är att Elisabeth kommer förenkla spelet. Hoppas hon blir en trevlig "sidekick" och inte ett dragplåster.

Det här kan bli hur bra som helst eller en total katastrof.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det är 2013 och hon kan inte ens gå i trappor på riktigt? (se 3:30) sånna detaljer är också viktiga.

Medlem
Skrivet av hunden:

Det är 2013 och hon kan inte ens gå i trappor på riktigt? (se 3:30) sånna detaljer är också viktiga.

Tyckte personligen att det verkade vara en gång-animation som var väl synkad till trappstegen. Hon saktade inte ned, stannade upp, eller blendade sin animation dåligt. Hon visade heller inga direkta tecken på pathfinding, till skillnad från t.ex. Source-motorns NPC'er (inför en trappa).

Många spel (90%+) misslyckas helt med trappanimationer, och jag håller med om att det är en viktig detalj. Men i det här fallet (iallfall vid 3:30) var animationen, i mina ögon, fullt duglig.

Call me crazy

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av hunden:

Det är 2013 och hon kan inte ens gå i trappor på riktigt? (se 3:30) sånna detaljer är också viktiga.

Tyckte personligen att det verkade vara en gång-animation som var väl synkad till trappstegen. Hon saktade inte ned, stannade upp, eller blendade sin animation dåligt. Hon visade heller inga direkta tecken på pathfinding, till skillnad från t.ex. Source-motorns NPC'er (inför en trappa).

Många spel (90%+) misslyckas helt med trappanimationer, och jag håller med om att det är en viktig detalj. Men i det här fallet (iallfall vid 3:30) var animationen, i mina ögon, fullt duglig.

Call me crazy

Tycker helt klart att hon ser ut att glida upp på varje trappsteg men visst har man sett värre som där trapporna bara är en maskerad backe.

Medlem

Helt otroligt att så många har förbokat det här spelet så att all bonus på Steam nu är tillgänglig. Valve är bra men sådant här bör absolut inte uppmuntras oavsett vem som kör med det.

Medlem

Filmerna där de spelade in rösten såg rätt tillgjorda ut, dessutom verkade mikrofonen fattas

Medlem

ESRB Ratingen ljög ju rätt hårt på den här videon.

Medlem

I'd do her


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Varför förminskade dom hennes tuttar?

Medlem
Skrivet av Syahin:

Varför förminskade dom hennes tuttar?

Skulle krävas mer VRAM och RAM annars.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av hunden:

Det är 2013 och hon kan inte ens gå i trappor på riktigt? (se 3:30) sånna detaljer är också viktiga.

Men hur fan orkar du? Jag fick anstränga mig för att se det lilla "felet", att hon typ haltar fram när hon går ner. Kanske beror det på att hon stannar upp och kastar böcker på spelaren?

Hur kunde din kommentar få så många positiva röstningar?
Är ni så jävla kräsna hela högen här på FZ?
Skärp er för fan. Ni är inte värdiga Ken Levine's spel om ni bara ska racka ner på minsta lilla detalj.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

De gör det riktigt väl! Vi är precis i början av väldigt intressant AI.
Angående trappor så är det ett helsike utan locomotion där fötter och ben är bundna rent fysiskt i IK, när de däremot är det så är det ett helsike att få det att fungera väl. Ha lite förståelse för att ett spel inte bara är dess animationer, och att det finns en budget och tidsfrist inom projektet som styr prioriteringarna.

Irrational Games kunde också ha vänt på steken, att vi fick spela en kvinna som hade en pojke som sidekick, men det är väl de gamla stereotyperna som hänger kvar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Spökbröd:
Skrivet av hunden:

Det är 2013 och hon kan inte ens gå i trappor på riktigt? (se 3:30) sånna detaljer är också viktiga.

Men hur fan orkar du? Jag fick anstränga mig för att se det lilla "felet", att hon typ haltar fram när hon går ner. Kanske beror det på att hon stannar upp och kastar böcker på spelaren?

Hur kunde din kommentar få så många positiva röstningar?
Är ni så jävla kräsna hela högen här på FZ?
Skärp er för fan. Ni är inte värdiga Ken Levine's spel om ni bara ska racka ner på minsta lilla detalj.

Eftersom de lagt ner så mycket kraft på karaktären och tillomed använt tre olika personer (vilket borde vara dyrare än att använda samma till röst och rörelse) så tyckte jag bara att det var konstigt att hon inte kunde gå i trappor normalt, det är sånna detaljer som enligt mig förstör illusionen och jag tycker att trappor inte borde vara ett så stort problem i dagens spel men det kanske som save nämner är svårare än det verkar.

För övrig går hon upp (inte ner) för trappan vid 3:30 och kastar heller inga böcker. Du kanske syftar på trappan vid 1:20? där har jag inget att klaga på men där handlar det säkert om en helt föranimerad sekvens så det är förmodligen lättare att få det att stämma med trappstegen då hon alltid går på exakt samma ställe.

Att folk röstar upp min kommentar kunde jag inte bry mig mindre om och hade inte ens sett det förrens du påpekade det.

Utöver trappan ser det jättebra ut och jag kommer troligtvis köpa spelet, kanske skulle skrivit det med

Medlem

Jag skulle kanske inte tagit i så mycket som jag gjorde, när jag dessutom såg helt fel del av videon.


signatur

Den som sover levlar inte.

Jag är inte säker på att det är klipp från den slutgiltiga versionen av spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar