Metro: Last Light

Robot
Metro: Last Light

Efter THQ-döden drabbades Metro: Last Light av ännu en försening. Förhoppningsvis den sista. FZ provspelar en uppföljare som tycks göra allt rätt.

#gsc-game-world, #4a-games, #metro-2033, #crysis-2, #bioshock, #metro-last-light


Medlem
Metro: Last Light

Mmm, tror inte att mitt GTX 260 får vara med här. Känns lite som att det är dax att sätta ner foten och köpa nytt kort.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Jag har höga tankar om detta spel! Första delen kändes inte så riktigt bra.

Medlem

Jag sneglade på Metro 2033 när det begav sig, men fastande aldrig så det flög under min radar. Har man missat något? För det här nya verkar ju riktigt stämningsfullt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Metro 2033 är en av mina favoriter trots buggar och annat.
Har höga förväntningar på detta!

Medlem

Ska Hallstan börja börja skriva för FZ?

Medlem
Skrivet av Rufsig:

Metro 2033 är en av mina favoriter trots buggar och annat.

Aldrig något som dom patchade? Man kan ju köpa det för billig peng nu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Rufsig:

Metro 2033 är en av mina favoriter trots buggar och annat.

Aldrig något som dom patchade? Man kan ju köpa det för billig peng nu.

Jo, det är ganska okej nu för tiden, det är klart att det finns buggar, men senast jag körde igenom det var det inget som blev gamebreaking direkt. Värt att testa.


signatur

Nämen!

Medlem

läste boken och fastnade, läste andra boken och ville bara ha mer. Vågar inte spela spelet då det kan förstöra min uppfattning av böckerna.
Har lite för ofta blivit besviken på hollywood dramatiseringar av böcker...
men om ens en fjärdedel av böckernas innehåll finns med är spelet värt att testas oavsett vad jag tycker

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Rufsig:

Metro 2033 är en av mina favoriter trots buggar och annat.

Aldrig något som dom patchade? Man kan ju köpa det för billig peng nu.

Jo, det är ganska okej nu för tiden, det är klart att det finns buggar, men senast jag körde igenom det var det inget som blev gamebreaking direkt. Värt att testa.

Det är nog lite olika spelare till spelare! Jag gillar genre och älskar böckerna, men blev vansinnig på buggar och annat i 2033 Men detta verkar ju lovande, inväntar dock en recension som inte börjar med att ovillkorligt lovorda Metro 2033!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

läste boken och fastnade, läste andra boken och ville bara ha mer. Vågar inte spela spelet då det kan förstöra min uppfattning av böckerna.
Har lite för ofta blivit besviken på hollywood dramatiseringar av böcker...
men om ens en fjärdedel av böckernas innehåll finns med är spelet värt att testas oavsett vad jag tycker

Jag har bara läst 2033 och spelar nu spelet, vad jag kan säga så följer spelet handlingen i boken ganska fritt. Det känns ok även om spelet har löst saker i boken på ett mindre tillfredsställande sätt.

Det jag inte gillar med spelet är actionpartierna man tvingas in i, där boken ger korta intensiva och dramatiska händelser så ger spelet mig bitvis vandra över lik känsla.

Det jag älskar med spelet är atmosfären och ljudet, det är flera gånger jag har känt rädslan komma krypande och hoppat till när något händer.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag sneglade på Metro 2033 när det begav sig, men fastande aldrig så det flög under min radar. Har man missat något? För det här nya verkar ju riktigt stämningsfullt.

Ja Metro 2033 är verkligen ett bra spel. Frustrerande inledningsvis och skum "hit" känsla när man skjuter men sen en riktigt bra resa. Inte alls den där dussin AAA-skjutaren utan är sitt eget spel med en bra story också. Man skjuter bara på vad man kan träffa och kan landa i pressade situationer där sista gasmasken håller på och ta slut, laddar om till military grade bullets om man måste röra på sig fast det är farligt. Jag kommer ihåg när jag var i Biblioteket och väldigt stressad: "tiden rinner ut, fan, fan, tänk, TÄNK, se dig omkring!"
Och ett mäktigt slut tyckte jag. Rekommenderas långt över sånt som Crysis 2.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

läste boken och fastnade, läste andra boken och ville bara ha mer. Vågar inte spela spelet då det kan förstöra min uppfattning av böckerna.
Har lite för ofta blivit besviken på hollywood dramatiseringar av böcker...
men om ens en fjärdedel av böckernas innehåll finns med är spelet värt att testas oavsett vad jag tycker

Här har du mer!

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186437607

Medlem

Bara de har fixat "psychic-Ai" så blir det nog grymt bra.

Inaktiv

Bygger detta metro på den andra boken? Isf riskerar ju last night att suga röva

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Bygger detta metro på den andra boken? Isf riskerar ju last night att suga röva

Den dagen den sorgen. Vi intresserar oss först för Last Light.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det ser ju riktigt, värdelöst ut, så jag antar att det kommer bli en hit, folk älskar ju att strö pengar på skit!

Ge mig stalker med en riktig grafikmotor istället

Last light eller night spelar ingen roll, det här är ett spel som inte förtjänar att se dagens ljus!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Thane:

Beställt, tackar!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag sneglade på Metro 2033 när det begav sig, men fastande aldrig så det flög under min radar. Har man missat något? För det här nya verkar ju riktigt stämningsfullt.

Det var grymt stämmningsfullt. Jag rekommenderar!
Brukar finns för en billig peng på Steam när de har rea.

Köpte personligen det billigt utan några som helst förväntningar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Det var grymt stämmningsfullt. Jag rekommenderar!
Brukar finns för en billig peng på Steam när de har rea.

Köpte personligen det billigt utan några som helst förväntningar.

Tack för tipset, få se till att plocka upp det!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar