Lär dig allt om livet som infanterist i Arma III

Robot
Lär dig allt om livet som infanterist i Arma III

Bohemia Interactive har släppt en ny film som går igenom allt vad du behöver veta som infanterist.

#bohemia-interactive


k3m
Medlem
Lär dig allt om livet som infanterist i Arma III

Fan, det imponerade inte på mig Hoppas det berodde på videon.

Medlem

Dessa guider är riktigt bra, men taktikerna som han nämner, passar inte alla situationer.
Iaf sällan i t.ex Wasteland/DayZ

Tråkigt men sant, handlar oftast om vem som orkar campa längst, och eftersom sniper är allas favoritvapen som saknar balansering på främst iaf DayZ

Medlem

Tyckte det såg riktigt bra ut, snygga rörelser på gubbarna.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dessa guider är riktigt bra, men taktikerna som han nämner, passar inte alla situationer.
Iaf sällan i t.ex Wasteland/DayZ

Tråkigt men sant, handlar oftast om vem som orkar campa längst, och eftersom sniper är allas favoritvapen som saknar balansering på främst iaf DayZ

Krigföring på truppnivå och överlevnad i apokalyptiska förhållanden är inte samma sak.

Krigföring handlar om att vinna mark och bekämpa fienden på enehetsnivå. Apokalypsen handlar om att överleva på individnivå.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dessa guider är riktigt bra, men taktikerna som han nämner, passar inte alla situationer.
Iaf sällan i t.ex Wasteland/DayZ

Tråkigt men sant, handlar oftast om vem som orkar campa längst, och eftersom sniper är allas favoritvapen som saknar balansering på främst iaf DayZ

Med tanke på att Wasteland/DayZ inte har så mycket med skyttegruppsbaserad strid att göra så är det väl knappast särskilt konstigt att allt inte är applicerbart på dessa. DayZ må ha gjort ArmA populärt bland många som aldrig annars skulle kunna tänka sig att ha något att göra med spelet, men det är inte det som spelet handlar om primärt.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dessa guider är riktigt bra, men taktikerna som han nämner, passar inte alla situationer.
Iaf sällan i t.ex Wasteland/DayZ

Tråkigt men sant, handlar oftast om vem som orkar campa längst, och eftersom sniper är allas favoritvapen som saknar balansering på främst iaf DayZ

Det är ju detta som skiljer spel som inriktar på realism kontra action. Det här spelet verkar göra allting rätt och det ser väldigt lovande ut och jag tyckte tipsen de gav i videon verkar stämma väldigt bra överens med hur de krigar i verkligheten. DayZ må vara baserad på Arma motorn men Arma spelen är populära tack vare fokuset på realism.

Medlem

Såg verkligen inte tråkigt ut, realismen känns väldigt hög motför typ battlefield 3 och jag älskar miljöerna. Äntligen slipper man alla ökenmiljöer som varenda fps av denna typ utspelar sig i... Tror jag börjar om med FPS när detta kommer efter att ha hållt mig ifrån dom i många år nu.

Medlem

Tack Bohemia, underbart spel <3

Medlem

Har lirat alfan nu ett tag. Helt underbart spel. Mina datorspecc är inte über men flyter på laggfritt ändå.
i5-2500K 3,3GHz
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB
PowerColor Radeon HD 7850 2GB GDDR5
ASUS P8Z68-V/GEN3

Det enda jag har stört mig på är att AI:n som man möter har så sjukt grym aim, inte direkt så att dom står på 500meter+ och missar en massa ala james bond style. Är du i det öppna utan skydd så är det bara att hälsa hem för du har minst 10 skott i ansiktet inom 2 sekunder.

Medlem
Skrivet av Dicez:

Såg verkligen inte tråkigt ut, realismen känns väldigt hög motför typ battlefield 3 och jag älskar miljöerna. Äntligen slipper man alla ökenmiljöer som varenda fps av denna typ utspelar sig i... Tror jag börjar om med FPS när detta kommer efter att ha hållt mig ifrån dom i många år nu.

Det man även får tänka på är att när man införskaffar ett spel i Arma-serien så får man inte bara allt som spelet kommer med utan man kan även se fram emot att ta del av KOPIÖSA mängder av fantastiska moddar. Få modcommunitys kan stå upp mot Armas. Man slipper dessutom den förbannade DLC-trenden.

Medlem

Spelet är sjukt nice. Funkar så mycket smidigare än Arma 2.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Sammanfattade en infanterist uppgifter på ett enkelt sätt. Tycker videon var bra. Men då på individ nivå. Sen kommer det stridspars strid, grupps strid och plutons strid.
Kompani finns det väl inte tillräckligt många spelare för, tyvärr...
Det är då det blir som roligast.

Medlem

Mycket bra video. Köpte alphan (+framtida orignal spel) på steam för en vecka sen, ska spelas mycket framöver

Youtuber
Skrivet av 2c1c:

Har lirat alfan nu ett tag. Helt underbart spel. Mina datorspecc är inte über men flyter på laggfritt ändå.
i5-2500K 3,3GHz
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB
PowerColor Radeon HD 7850 2GB GDDR5
ASUS P8Z68-V/GEN3

Det enda jag har stört mig på är att AI:n som man möter har så sjukt grym aim, inte direkt så att dom står på 500meter+ och missar en massa ala james bond style. Är du i det öppna utan skydd så är det bara att hälsa hem för du har minst 10 skott i ansiktet inom 2 sekunder.

Förhoppningsvis kommer det en "AI No Grass"-modul, blev mycket roligare i Arma2 med den (gör så att AIn inte ser igenopm gräs).

Jag brukar även sänka AIns skill ned till ca 60 (när jag gör kartor), vilket också ger bättre eldstrider.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dessa guider är riktigt bra, men taktikerna som han nämner, passar inte alla situationer.
Iaf sällan i t.ex Wasteland/DayZ

Tråkigt men sant, handlar oftast om vem som orkar campa längst, och eftersom sniper är allas favoritvapen som saknar balansering på främst iaf DayZ

Han som har gjort videon har gjort den för ARMA3/2 och BI, Och jag är ganska säker på att han inte spelar DayZ och WL.

Kolla in Shack tactical klippen. http://www.youtube.com/user/Dslyecxi?feature=plcp

Inaktiv

O, denna (potentiella) PÄRLA i träsket av alla degenererade Arkad/DRM/DLC/Screw-your-customer påhitt.

Realistisk infanteristrid på grupp/plutonsnivå är exakt det man väntat på sedan dackefejden. All heder till Bohemia som fortsätter investera i denna genre. Förhoppningsvis blir det tillräckligt realistiskt så att BF-klientelet håller sig till BF. Vore helt makalöst om de fick till det på ett bra och buggfritt vis.

1
Skriv svar