Team Fortress 2 har stöd för Oculus Rift

Robot
Team Fortress 2 har stöd för Oculus Rift

Virtual Reality-framtiden är ett steg närmare att bli sann.

#nyhetstips, #valve, #id-software, #epic-games, #team-fortress-2


Skribent
Team Fortress 2 har stöd för Oculus Rift

Framtiden <3


signatur

I am the black wizards.

Geeks Gaming

Mjaha alltid någon som ska hinna förre mig när det gäller nyhetstips.

Men men detta kan bli intressant och se om fler spel följer med

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Mjaha alltid någon som ska hinna förre mig när det gäller nyhetstips.

Men men detta kan bli intressant och se om fler spel följer med

Är du säker? Uppdatera webbläsaren


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så jävla sugen på att köpa ett devkit, men samtidigt vill man ju ha konsumentversionen med högre upplösning. Dagens I-landsproblem

Geeks Gaming
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Jinxswe:

Mjaha alltid någon som ska hinna förre mig när det gäller nyhetstips.

Men men detta kan bli intressant och se om fler spel följer med

Är du säker? Uppdatera webbläsaren

hahah tack för de^^

Skribent
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Jinxswe:

Mjaha alltid någon som ska hinna förre mig när det gäller nyhetstips.

Men men detta kan bli intressant och se om fler spel följer med

Är du säker? Uppdatera webbläsaren

hahah tack för de^^

Ditt tips missades i all hast.


signatur

I am the black wizards.

k3m
Medlem

Är det här mer än en gimmick måntro!?

Skribent
Skrivet av k3m:

Är det här mer än en gimmick måntro!?

HOPPAS.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Absolut, verkar som det kommer att bli bra spel-stöd för den, betydligt bättre än för Hydra tex som tyvärr inte verkar bli mer än en gimmick.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av k3m:

Är det här mer än en gimmick måntro!?

HOPPAS.

Vad skall dom kosta?

För om dom inte säljer tillräckligt bra kommer ju inte utvecklare lägga massa utvecklingstid på extrafunktioner för att utnyttja Rift.
Tänker på Kinect tex, som ändå sålt sjukt bra, finns fortfarande nästan inga spel utanför "gimmickmarknaden" som använder sig av dess funktioner som ett kompliment.

Rädd att det kan bli samma här tyvärr.

Medlem

$300 är vad kittet kostar nu, så antar att det landar på nått liknande. Har för mig att jag läste att dom hade sålt närmare 15000 utvecklings kit (inklusive kickstarter) och då har dom ändå varit väldigt noga med att säga att det bara är för utvecklare.

Medlem

Hoppas Oculus kommer kunna köras på Steambox! Hejdå verkligheten!

Medlem
Skrivet av virror:

Absolut, verkar som det kommer att bli bra spel-stöd för den, betydligt bättre än för Hydra tex som tyvärr inte verkar bli mer än en gimmick.

Precis, ingen gimmick här inte. Tror stort på Oculus Rift, speciellt för exempelvis bilspel eller flygsimulatorer.

http://venturebeat.com/2013/01/14/oculus-rift-is-virtual-real...

Medlem

Jag beställde ett devkit idag, klarar inte av att vänta till 2014.. Tänk alla spel och demos som kommer att välla ut med rift support under dev perioden.. Hinner ju lägga undan pengar till konsument versionen..

Skribent

Verkar vara vanligt att folk mår illa och inte kan spela särskilt långa stunder i stöten. Kanske kan vara bra att bunkra upp med spypåsar och munskölj innan man lanar med OR?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skägg.
10 Chambers

My body is ready!


signatur
Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Verkar vara vanligt att folk mår illa och inte kan spela särskilt långa stunder i stöten. Kanske kan vara bra att bunkra upp med spypåsar och munskölj innan man lanar med OR?

Kanske tar ett tag innan kroppen vänjer sig. Jag vill leva i en oculus rift-värld och då kan jag inte bli illamående titt som tätt.

Medlem

Lär väll kosta 10k att köpa en sån där mackapär

Medlem
Skrivet av Droppz:

Lär väll kosta 10k att köpa en sån där mackapär

Umm nej.

Medlem
Skrivet av maadfisk:

Jag beställde ett devkit idag, klarar inte av att vänta till 2014.. Tänk alla spel och demos som kommer att välla ut med rift support under dev perioden.. Hinner ju lägga undan pengar till konsument versionen..

Beställde också idag efter att sett unpacking Video så man ser vad man får. Men maadfisk, vi är sist i kön så får troligen vänta till slutet av juni.

Skrivet av Droppz:

Lär väll kosta 10k att köpa en sån där mackapär

2500 kr + moms och tull om paketet fastnar i tullen vilket det troligen gör. Någon som snabbt kan räkna? Drygt 3500 kronor får jag det till om det går som TV. Annars 3300 kr om det går som vanlig elektronik.


signatur

Det var detta...

Medlem

Pengarna ligger redan och väntar, och inköp kommer ske så fort kundvarianten släpps.

Medlem
Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Droppz:

Lär väll kosta 10k att köpa en sån där mackapär

2500 kr + moms och tull om paketet fastnar i tullen vilket det troligen gör. Någon som snabbt kan räkna? Drygt 3500 kronor får jag det till om det går som TV. Annars 3300 kr om det går som vanlig elektronik.

Ah låter rimligt, blir kul att se hur pass bra den är

Inaktiv

Tror inte dom ska satsa på onlinespel utan istället ett singleplayerspel som ex. Metro

1
Skriv svar