Monster Hunter 3 Ultimate

Robot
Monster Hunter 3 Ultimate

2000-talets spel har skaffat sig ovanan att hålla dig hårt i handen. Men inte Monster Hunter. Capcom vågar släppa taget men fångar samtidigt något annat.

#capcom, #monster-hunter-3-ultimate


Medlem
Monster Hunter 3 Ultimate

laddade hem det under natten tog sitt tag, jävla eshop server!! grr.. anyway ska precis sätta mig och testa.

Moderator | Testpilot

W00t, jag tyckte kontrollerna var väldigt bra på 3DSn för att vara en 3DS. Jag hade då inga problem att spela demot. Skulle ju föredragit något vettigare men helt klart spelbart IMO.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Natrium:

laddade hem det under natten tog sitt tag, jävla eshop server!! grr.. anyway ska precis sätta mig och testa.

Haha. Berätta gärna vad du tycker, kan tänka mig att detta spel är något man älskar eller hatar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Splitscreen (eller TV - Pad) co-op hade varit sååå himla nice. Blev lite besviken när jag såg att det inte fanns.. Speciellt med tanke på att ett kontrollschema redan finns sedan tidigare för Wiimote och Nunschuck.

Inaktiv
Skrivet av Natrium:

laddade hem det under natten tog sitt tag, jävla eshop server!! grr.. anyway ska precis sätta mig och testa.

Det är lika värdelöst att Wii U bara har trådlös anslutning, dessutom inget stöd för 5GHz bandet.

Man kan ju bara fundera över vad dom tänkte...

Medlem

heads up for er som tänker köpa spelet på deras shop och ladda hem det digitalt.. installeringen tar typ 1 timme efter nerladdningen är klar oO i shit you not.

Skribent
Skrivet av Sebovich:

Splitscreen (eller TV - Pad) co-op hade varit sååå himla nice. Blev lite besviken när jag såg att det inte fanns.. Speciellt med tanke på att ett kontrollschema redan finns sedan tidigare för Wiimote och Nunschuck.

Man får skaffa vänner med 3DS istället.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Feel free att lägga till mig på wii u: isbBBQ om ni vill lira!


signatur

En styck signatur.

Medlem

*suck* varför har capcom hoppat över till nintendo?
Är det bara för att de inte vågar uppgradera sin grafikmotor? spelet har nästan på sett lika dant ut grafikmässigt sen ps2. Och ps3 versionen som verkade lovande skrotade dem.
Känns helt fel då MH är så hardcore det kan bli utan att vara demon souls. Något fel att lägga det på en nintendo plattform då.

Det är ju inte heller som att de har ont om pengar, MH säljer riktigt bra nere i asien.

Det enda som skiljer är lite högre upplösning och några extra ljuseffekter.

Den av PS4 eller xbox720 som får MH blir den konsolen jag införskaffar.

Skribent
Skrivet av xermalk:

*suck* varför har capcom hoppat över till nintendo?
Är det bara för att de inte vågar uppgradera sin grafikmotor? spelet har nästan på sett lika dant ut grafikmässigt sen ps2. Och ps3 versionen som verkade lovande skrotade dem.
Känns helt fel då MH är så hardcore det kan bli utan att vara demon souls. Något fel att lägga det på en nintendo plattform då.

Det är ju inte heller som att de har ont om pengar, MH säljer riktigt bra nere i asien.

Det enda som skiljer är lite högre upplösning och några extra ljuseffekter.

Den av PS4 eller xbox720 som får MH blir den konsolen jag införskaffar.

Jag hoppas de slutar slänga ur sig portabla versioner och satsar på riktiga konsolversioner. Hade varit grymt med ett snyggt MH-spel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av xermalk:

*suck* varför har capcom hoppat över till nintendo?
Är det bara för att de inte vågar uppgradera sin grafikmotor? spelet har nästan på sett lika dant ut grafikmässigt sen ps2. Och ps3 versionen som verkade lovande skrotade dem.
Känns helt fel då MH är så hardcore det kan bli utan att vara demon souls. Något fel att lägga det på en nintendo plattform då.

Det är ju inte heller som att de har ont om pengar, MH säljer riktigt bra nere i asien.

Det enda som skiljer är lite högre upplösning och några extra ljuseffekter.

Den av PS4 eller xbox720 som får MH blir den konsolen jag införskaffar.

Jag hoppas de slutar slänga ur sig portabla versioner och satsar på riktiga konsolversioner. Hade varit grymt med ett snyggt MH-spel.

Monter Hunter Pc utgåva med oculus rift stöd hade definitivt varit intressant.

Geeks Gaming
Skrivet av xermalk:

*suck* varför har capcom hoppat över till nintendo?
Är det bara för att de inte vågar uppgradera sin grafikmotor? spelet har nästan på sett lika dant ut grafikmässigt sen ps2. Och ps3 versionen som verkade lovande skrotade dem.
Känns helt fel då MH är så hardcore det kan bli utan att vara demon souls. Något fel att lägga det på en nintendo plattform då.

Det är ju inte heller som att de har ont om pengar, MH säljer riktigt bra nere i asien.

Det enda som skiljer är lite högre upplösning och några extra ljuseffekter.

Den av PS4 eller xbox720 som får MH blir den konsolen jag införskaffar.

Capcom bytte till nintendo pga finaciella problem, varpå PS3 versionen skrotades.

Det är synd då nintendo Wii inte är en lika kraftig maskin om man jämför med PS3:an, dock därav valet att använda en svagare maskin som är biligare och där det kan produceras billiga spel (syftar till programeringen av spelet)

Jag har dock ingen åsyn till att ett snyggt spel är ett bra spel då jag ser en idé som rolig, grafik är bra men fungerar inte spelet så är det ingen ide att spela det.

Vilket för mig till att Monster Hunter är en rolig idé, synd att gamla fans inte fick spela 3:an om de inte hade en Wii, men många som jag fick upp ögonen för något som var otroligt roligt.

Sedan att ett nytt monster hunter skall komma till PS4 eller XBOX720 tror jag är låga, även om det vore intressant att se så vill jag personligen ha kvar de hos nintendo då jag nyligen skaffat mig ett Wii U och älskar idén med att ha inventory på lilla displayen medans man spelar på den stora.

Medlem

Nästan ospelbart på 3DS utan Circle Pad Pro? Vet recensenten om att det går att styra kameran med ett virtuellt styrkors på pekskärmen? (Vilket fungerar hur bra som helst även i stressiga situationer.)

Skribent
Skrivet av Kouhei:

Nästan ospelbart på 3DS utan Circle Pad Pro? Vet recensenten om att det går att styra kameran med ett virtuellt styrkors på pekskärmen? (Vilket fungerar hur bra som helst även i stressiga situationer.)

Recensenten vet om detta och gillade inte lösningen alls. Kanske fungerar bättre på XL-versionen, men testade på standardversionen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Äger spelet, Går fan inte spela under vatten pga kontrollerna. En circle pad pro är ett måste antar jag.

1
Skriv svar