Ny, färsk sida om populärkultur

Medlem
Ny, färsk sida om populärkultur

Jag vill inte att det här ska vara något skamlöst reklaminlägg, även om jag förvisso postat den här texten på andra ställen, men mer om det senare.

Sidan, helt ideellt uppbygd och designad av yours truly, men finanser ur våra egna fickor, heter http://www.kulturkamraterna.se. Allt stöd ni kan visa, genom att gilla vår facebook och sprida sidan vidare. Om ni gillar den, förstås.

Vi är helt enkelt fem (från början fyra), kamrater från förr, som bestämde oss för att göra en liten blogg tillsammans. Vi har inga restriktioner eller modereringar av inlägg. Ett kan handla om ett retrospel, en teaterpjäs eller en sjuk film ala Human Centipide. En och annan spelrecension kommer (och har redan kommit) visa sig på sidan.

Eller varför inte artikelserier som handlar om hur man på ett enkelt sätt bygger sin egen hemmabiograf?

Vi kommer, i framtiden, när ekonomin blir bättre, försöka göra videoreportage (det närmasta evenemanget kommer vara Retrospelsmässan), podcastso ch ha temamånader (tänk t.ex Zombies) där vi provar adekvata snacks, kollar på temamässiga filmer och läser relevanta böcker och/eller serietidningar.

Ett brett spektra alltså. Som med tiden får utvecklas.

Men vi vill inte att det ska utvecklas av oss, utan er (just nu fåtal) som läser sidan.

Vad kan vi göra bättre? Vad har varit bra? Vad ska vi planera in att göra i framtiden?

Ni förstår.

Vi vill att ni hjälper oss att utveckla innehållet. Det är därför jag startar tråden.

TL;DR, sida om populärkultur, allt samlat under ett tak. Spel, film, serier, böcker, musik, med massa mera. Vi vill inte att vi som skapare ska utveckla sidan. Vi vill att våra läsare ska få vara med och skapa den sida dom vill ha, i bästa möjliga mån.

Stort tack för visat intresse. Ta hand om er, och må bra.

One love

Så ni vet inte vad ni ska skriva och frågar därför er obefintliga läsarskara vad de vill läsa om på en helt annan sajt... Läste jag rätt? Sorry, men ni börjar i helt fel ände. Dessutom: vill ni göra reklam för en nystartad sajt så får ni betala för annonsutrymme som alla andra.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Så ni vet inte vad ni ska skriva och frågar därför er obefintliga läsarskara vad de vill läsa om på en helt annan sajt... Läste jag rätt? Sorry, men ni börjar i helt fel ände. Dessutom: vill ni göra reklam för en nystartad sajt så får ni betala för annonsutrymme som alla andra.

Nej, du läste inte rätt. Likväl går du in på sidan kan du redan där se en helt del inlägg om ditten och datten.

Men vi vill gå emot (vad vi tycker) är trenden att man statiskt gör sin grej (för att ta ett lite överila exempel: Facebook. Varje gång dom gör någon ändring är en majoritet emot det).

Vi vill utvekcla sidan långsiktigt, tillsammans med spelentusiaster, filmfanatiker, tekniknördar och andra subkultur som finns, under tanket Populärkultur. Vi vill helt enkelt skriva och göra (film, podcast m..m.). Förslag till temamånader kanske?

Jag har kanske lite porblem med att förmedla essensen och folosofin vi har bakom det. Men kort sagt en läsardriven blogg, som är tämligen insnöade.

För att svara på din fråga så stod det redan i inlägget att inte var skamlös reklam. Jag vet inte riktigt vad som krävs för att bevisa det, då jag tycker innehållet i inläggen förelägger en visst diskussionsunderlag.

Men om ni på FZ anser det vara raklam, så får inläggen tas bort och, som du själv säger, får vi betala för vår reklam som alla andra.

Edit: vi vet precis vad vi vill skriva, och vi gör det redan, Vi vet redan vad vi filma och vad våra podcasts ska innehålla.

Allt väl till dig

One love

Medlem

Jag tänker att ni säkert är lite ivriga att komma igång. Bra att ni är lite hungriga förstås men tänk på att det tar tid att skriva en bra text och sen är det absolut nödvändigt att ha någon som korrekturläser. Språket är väldigt viktigt för er trovärdighet.

Ser direkt en rubrik som är fel (topp 10, 75-71?)

Lycka till!

Medlem

Jag håller med Sebastian om att ni börjar i lite fel ände. Fokusera på att göra ett bra jobb och inte på att locka dit folk i ett tidigt stadie.

Medlem
Skrivet av boneless:

Jag tänker att ni säkert är lite ivriga att komma igång. Bra att ni är lite hungriga förstås men tänk på att det tar tid att skriva en bra text och sen är det absolut nödvändigt att ha någon som korrekturläser. Språket är väldigt viktigt för er trovärdighet.

Ser direkt en rubrik som är fel (topp 10, 75-71?)

Lycka till!

javisst är det så, vi har (för det mesta) utomstående korrekturläsare. Tack för ditt stöd

Skrivet av boneless:

Jag håller med Sebastian om att ni börjar i lite fel ände. Fokusera på att göra ett bra jobb och inte på att locka dit folk i ett tidigt stadie.

Se gärna svaret jag gav honom. Vi är redan igång och skriver texter, och har flertalet specialgrejer inplanerade, och kommer fortsätta på det sättet, oavsett. Men vi vill även involvera våra läsare för att fler ska tycka att sidan känns personlig.

Men. Jag tackar ändå för din kritik och vi ska definitvt ta den till oss

Bless

Medlem

Gillas! Dock kanske jag vill se lite fylligare artiklar, en del känns kanske lite väl kortfattiga. Jag tänker exempelvis på "Åttiotalet var tog du vägen" sommer känns som ett foruminlägg, utveckla gärna texten, det känns som om ni är något på spåren här

Medlem
Skrivet av HelNjure:

Gillas! Dock kanske jag vill se lite fylligare artiklar, en del känns kanske lite väl kortfattiga. Jag tänker exempelvis på "Åttiotalet var tog du vägen" sommer känns som ett foruminlägg, utveckla gärna texten, det känns som om ni är något på spåren här

Tack för responsen, jag ska framför den till dom andra också

Medlem

Ja, jag glömde säga det, att vi kanske har en öppning till en ny skribent som avhandlar lite mer finkultur, eller recenserar/skrver sina texter väldigt sofistikerat vis.

Tänk på att vi letar efter ett långtgående samarbete, Sidan kommer (förhoppningsvis) sidan att växa. Du kanske får resa till Örebro någon gång och att man då delar på priset. Vi har kört in rätt mycket stålar i det här.

Om du är ung och vill skriva kanske det finns andra plattfirmar du kan göra det på. Vi på redaktionen börjar alla närma oss 30.

Vi har även öppnat för gästskribenter .. t.ex. en småbarnsfar som inte har tid att vara med i svängen, men vill skriva något ändå.

Hör av er

1
Skriv svar