Dead Island: Riptide

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av lysmasken:

zombie game done WRONG! Spana in telltales spel, där har ni något vettig. Inge jävla överdrivet splatter spel med 1000 zombies. Kan lika gärna spela cod med zombies då

Telltale's spel är ett karaktärsdrama som använder zombies som back drop - de har inget med vad som gör spelet bra att göra, utan det är utsattheten som en apokalyps innebär som ligger som grund för spelet. Själva zombiegameplayet är helt värdelöst. Att jämföra det med renodlade zombiespel där zombieslakt är det primära målet är både orättvist och lite infantilt.

Jag tycker inte zombiegameplayet är helt värdelöst. Utan snarare så tycker jag att utan zombier så skulle Walking dead stinka.

Dead nation, där har ni bra zombiespel


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Smoo87:

Fortfarande snacket om den sargade torson, ja självklart valde dom en kvinnas torso istället för en mans, för med största sannolikhet blir det mer köp då. Men bästa för att minska detta feminist snack vore väl att släppa både en med kvinnas och en med en mans. Dom som klagar då måste nog sluta hålla koll på zombie spel. Den där sargade kvinnokroppen skulle vara den enda anledningen som skulle få mig att köpa spelet Spelet kör jag bara om dom tagit bort den äckliga auto aimen, eller iaf egen möjlighet att välja bort det.

Tycker folk är rentav barnsliga ifall dom anser det sexistiskt med en blodig sargad kvinno torso. Då får vi ta bort alla kvinnor i spelet med eftersom zombies dödar dom med, vi gör ett korvparty spel. Vissa gnäller då fan för inget, och även om dom satt in en mans torso också som är sargad så skulle gnället ändå vara igång att kvinnans finns med och det är ju oavsett fel inom dessa barnrumpors ögon.

Seriöst? Om ni väljer att aktivt strunta i vad det hela handlade om så tycker jag personligen att formuleringar som "feminist snack" och "Barnrumpor" avslöjar mer än ni tror.

Ja om du tar en Tarzan till ett sargat kvinnolik så tänker inte jag döma. Det hela handlar om en icke mänsklig figur. Sure visst, kvinnor ska ha samma rätt i samhället, men ordet feminist hör inte ens hemma i spelvärlden. Det är AI vi snackar om, serious... om det inte handlar om feminism, så borde inte ens diskussionen existera. Varför? Jo därför att det är en sak i plast. Den som inte vill ha den behöver inte heller köpa den. Men de som tänder på sargade människolik är nog inte så många, men dom som gört, ja tänk då får dom 2 flugor i en smäll, 1 häftig staty OCH ett föremål hen kan använda i sin ensamhet

Medlem
Skrivet av BoxUne:

"Och Torson - Så du har alltså ingen åsikt om huruvida det var en bra idé eller inte, och vad den skulle kunna tänkas förmedla?"

Seriöst Frag FUCKIN Zone, detta är en jävla Aftonbladet fråga. Vem som helst kan fatta att dom gjorde det som en kul grej - OM det hade varit en halvt söndersliten maskulin kropp i badshorts hade inte en jävel ägnat en tanke åt detta men p.g.a det är en kvinnokropp i bikini ska varenda jävla PK-förståsigpåare gå i gasen. Och ni sällar er i ledet av dessa.

Om ni hade sagt:

"Vi såg ju ni gjorde den där dockan, och de va ju faktiskt en kul grej - kanske det bästa med spelet ni producerade när det kommer till kritan (för spelet var inget vidare), dock kanske inte så genomtänkt PR, men likförbannat kul grej, även om jag inte förstår hur fan ni tänkte?"

DÅ hade ni vunnit lite creds.
.
Jag har läst FZ i över tio år, och detta var ett riktigt bottennapp.

Är det inte dags att skriva HEN snart

Det finns inte ord för vad jag tycker om det där satans hen.
Och hur i hela helvete kan de tänkas uppskatta att bli kallade hönor?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Mytacism:

Att det ska gnällas om den där bysten/torson, eller rättare sagt fan vad det ska gnällas om att folk ogillar den.
Sexism hit och dit i all ära men tycker någon verkligen att den passar inom ramarna för "god smak"?

Tycker själv att den är förfärlig och jag tycker seriöst synd om den sorgliga individ som skulle vilja ha en sådan ful och smaklös grej stående i hyllan/på spisen/i fönstret/whatever.

woot? i hyllan? var det inte i spelet det låg en sargad kvinnokropp?

Vet inte, jag kan ju missat något


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jag älskar det första spelet.. spelar det fortfarande, dock är nätkoden horribel och det är sällan man kan ansluta till sina vänner. Någon annan som haft problem med detta? Man kastas ur, spelet står bara och tuggar, han hittar inte vänner osv osv...


signatur

"High life on low budget"

k3m
Medlem

"illa vid mig"? Du har missuppfattat saken. Jag tycker ju likadant som du i byst frågan.

Medlem
Skrivet av k3m:

"illa vid mig"? Du har missuppfattat saken. Jag tycker ju likadant som du i byst frågan.

jasså? Du sa ju den var så sexistisk och fz var en hemsida du snart nästan ville lämna? Kan inte se du håller med då, aja ha ett trevligt liv.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

För militär är imun mot psykologisk stress, svält och zombies?

Nej, men varken stress, svält, eller de döda själva skulle rå på mänskligheten om zombier en dag vore verklighet. Det finns en anledning till att man i filmer och serier alltid skippar stadiet där pandemin går från utbrytning till apokalyps - det är oförklarligt.

Det finns ett gammalt filosofiskt uttryck: vad är mest karakteriserande för mänskligheten, dess dumhet? eller dess feghet?
Är övertygad om att dina resonemang är helt idiotiska så jag lägger mig inte i längre.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

För militär är imun mot psykologisk stress, svält och zombies?

Nej, men varken stress, svält, eller de döda själva skulle rå på mänskligheten om zombier en dag vore verklighet. Det finns en anledning till att man i filmer och serier alltid skippar stadiet där pandemin går från utbrytning till apokalyps - det är oförklarligt.

Det finns ett gammalt filosofiskt uttryck: vad är mest karakteriserande för mänskligheten, dess dumhet? eller dess feghet?
Är övertygad om att dina resonemang är helt idiotiska så jag lägger mig inte i längre.

Grattis, du har precis mäktat med att skriva den dummaste jävla kommentaren jag läst på FZ 2013. En kaka och ett glas mjölk på ingång.

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

För militär är imun mot psykologisk stress, svält och zombies?

Nej, men varken stress, svält, eller de döda själva skulle rå på mänskligheten om zombier en dag vore verklighet. Det finns en anledning till att man i filmer och serier alltid skippar stadiet där pandemin går från utbrytning till apokalyps - det är oförklarligt.

Det finns ett gammalt filosofiskt uttryck: vad är mest karakteriserande för mänskligheten, dess dumhet? eller dess feghet?
Är övertygad om att dina resonemang är helt idiotiska så jag lägger mig inte i längre.

Grattis, du har precis mäktat med att skriva den dummaste jävla kommentaren jag läst på FZ 2013. En kaka och ett glas mjölk på ingång.

Aaa, den var rätt torr faktist

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

För militär är imun mot psykologisk stress, svält och zombies?

Nej, men varken stress, svält, eller de döda själva skulle rå på mänskligheten om zombier en dag vore verklighet. Det finns en anledning till att man i filmer och serier alltid skippar stadiet där pandemin går från utbrytning till apokalyps - det är oförklarligt.

Det finns ett gammalt filosofiskt uttryck: vad är mest karakteriserande för mänskligheten, dess dumhet? eller dess feghet?
Är övertygad om att dina resonemang är helt idiotiska så jag lägger mig inte i längre.

Grattis, du har precis mäktat med att skriva den dummaste jävla kommentaren jag läst på FZ 2013. En kaka och ett glas mjölk på ingång.

Tycker bara att du överskattar mänsklighetens styrkor. Jag kan tänka mig många zombierelaterade scenarion där mänskligheten skulle ha väldigt svårt att stoppa det från att eskalera.

Vi är inte så förtjusta i personliga påhopp här på FZ. Det går att diskutera utan nedtryckande formuleringar som bara hetsar på den andre.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av chrisragnar:

Tycker bara att du överskattar mänsklighetens styrkor. Jag kan tänka mig många zombierelaterade scenarion där mänskligheten skulle ha väldigt svårt att stoppa det från att eskalera.

Och jag tror du överskattar zombies. Det skulle bli panik och katastrofartat till en början, men stävjas ganska snabbt. Här har du en artikel som förklarar det jag menar; http://www.cracked.com/article_18683_7-scientific-reasons-zom...

k3m
Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

För militär är imun mot psykologisk stress, svält och zombies?

Nej, men varken stress, svält, eller de döda själva skulle rå på mänskligheten om zombier en dag vore verklighet. Det finns en anledning till att man i filmer och serier alltid skippar stadiet där pandemin går från utbrytning till apokalyps - det är oförklarligt.

Det finns ett gammalt filosofiskt uttryck: vad är mest karakteriserande för mänskligheten, dess dumhet? eller dess feghet?
Är övertygad om att dina resonemang är helt idiotiska så jag lägger mig inte i längre.

Grattis, du har precis mäktat med att skriva den dummaste jävla kommentaren jag läst på FZ 2013. En kaka och ett glas mjölk på ingång.

Tycker bara att du överskattar mänsklighetens styrkor. Jag kan tänka mig många zombierelaterade scenarion där mänskligheten skulle ha väldigt svårt att stoppa det från att eskalera.

Jag med!

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

Tycker bara att du överskattar mänsklighetens styrkor. Jag kan tänka mig många zombierelaterade scenarion där mänskligheten skulle ha väldigt svårt att stoppa det från att eskalera.

Och jag tror du överskattar zombies. Det skulle bli panik och katastrofartat till en början, men stävjas ganska snabbt. Här har du en artikel som förklarar det jag menar; http://www.cracked.com/article_18683_7-scientific-reasons-zom...

Jag tror du överskattar mänskligheten.

ZF
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av lysmasken:

zombie game done WRONG! Spana in telltales spel, där har ni något vettig. Inge jävla överdrivet splatter spel med 1000 zombies. Kan lika gärna spela cod med zombies då

Telltale's spel är ett karaktärsdrama som använder zombies som back drop - de har inget med vad som gör spelet bra att göra, utan det är utsattheten som en apokalyps innebär som ligger som grund för spelet. Själva zombiegameplayet är helt värdelöst. Att jämföra det med renodlade zombiespel där zombieslakt är det primära målet är både orättvist och lite infantilt.

Jag tycker inte zombiegameplayet är helt värdelöst. Utan snarare så tycker jag att utan zombier så skulle Walking dead stinka.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av chrisragnar:

För militär är imun mot psykologisk stress, svält och zombies?

Nej, men varken stress, svält, eller de döda själva skulle rå på mänskligheten om zombier en dag vore verklighet. Det finns en anledning till att man i filmer och serier alltid skippar stadiet där pandemin går från utbrytning till apokalyps - det är oförklarligt.

alltid? jag har bestämt för mig jag sett flera både filmer och serier som inte skippar den biten.

det är också ett misstag att se militärpersonal överlag som några som skulle klara stressen väl, både fiktion och verklighet har snarare visat motsatsen, att de utan ett fungerande ledarskap snabbt skulle bryta ihop till oorganiserade dödspatruler i bästa fall, och dö som flugor av ogenomtänkta Rambotaktiker medan några istället bunkrar in sig och försöker hålla civilister ute från säkerheten i det troligaste scenariet. efter det borde det faktiskt se ut som i de flesta zombierullar.

12
Skriv svar