Elitnivå? Eller bara dumma kids som inte kan bete sig?

Medlem
Elitnivå? Eller bara dumma kids som inte kan bete sig?

Onlinegamer.se skriver lite om den uppmärksammade videon där CoD-kids på elitnivå beter sig som regelrätta rövhål. Det har i sin tur lett till en hel del diskussion på sidan.

Därför så tänkte jag ta diskussionen hit för att få lite mer underlag: Vad tycker ni om det här beteendet?
Personligen spelar jag inte CoD, men är aktiv inom andra delar av eSportscenen. Är det här ett beteende som accepteras generellt? Varför?

Hur ska vi få bort det?


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem
Medlem

Om det där är på riktigt är det ju bara för mycket. Vill man ventilera på det där viset tycker jag nog att det vore lämpligare att spara det tills man är ensam hemma (eller ihop med likasinnade) i stället för framför publik.

Personligen har jag egentligen inget problem med att de håller på så där, det drabbar inte mig förutom att folk kanske får en sned bild på vad en gamer är om de har de där som måttstock. För att bli av med det där beteendet är det väl bara att arrangörer är tydliga med att det inte är acceptabelt och sparkar ut de som väljer att inte följa det med baken före.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Är bara helt naturligt att dom skriker och svär åt varandra.
Som alla tävlingar så triggar dom våra "tävlings instinkter", det är ju knappast ett problem med att dom är yngre eller för att dom spelar datorspel då samma sak finns i alla andra sporter.

Ta tex. fotboll som exempel där skriker man hela tiden på varandra eller på domaren även på elitnivå (kanske tom. mer på elitnivå?).

Men det gör det inte mer acceptabelt, precis som vi vanliga dödliga så bör ju proffsen också bete sig "vettigt".


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Vad är det man försöker kompensera för?

Detta är vad som förstör för mig i multiplayer, att folk är som några jävla inavlade apor på ryssfemmor....

Medlem

Tyckte mest att klippet var roligt. Burkar skratta som fan då jag möter en sådan online då jag mest tycker det är kul. Det är ju inte något föredömligt, men ganska försåtligt då mycket är på spel. Samma sak i andra sporter också.

MFZ
Medlem

xbox live-skadade.

dvs, det där är väl standard beteende/dialog över live.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Lepr:

Vad är det man försöker kompensera för?

Detta är vad som förstör för mig i multiplayer, att folk är som några jävla inavlade apor på ryssfemmor....

Håller med dig fullständigt, jag älskade Heroes of Newerth tills jag tröttnade på alla omogna sexistiska rövhål som spelade spelet, det ledde till att jag helt slutade spela det.

Medlem

Tråkigt sånt här, då Cod är mainstream så når det medierna, och "gamers" får ännu mindre respekt en vad dem redan har...

Förövrigt fattar jag inte hur man kan ha en seriös tävling i CoD?


signatur

Rwa?

Inaktiv

Jag skulle aldrig sponsra en sån människa, föräldrarna som har misslyckats med uppfostran antar jag. Äckliga människor skulle inte bry mig ett dugg om alla dessa dog.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Det är riktigt respektlöst beetende som dem håller på med. Har alldrig sett något liknande inom en stor e-sport turnerings liknande. Jag hoppas att dem är mer seriösa i USA så att dem kör med boxar så kan dem skrika hur mycket dem vill utan det andra lag hör.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

phi
Medlem

Inget ovanligt eller förvånande för någon som sysslat med lagsporter på högre nivå. Enda skillnaden här är att det handlar om pubertala småpojkar med för mycket testosteron.

Medlem

asså jisses... visst man kan ha lite rage o så, men detta e ju för fan bara sorgligt..


signatur

//Peace out

Medlem

Så borde det vara under SC2-turneringar också, jävlar vad koreanerna skulle fått stryk. Hade t.o.m betalat för en HD-stream.

Medlem
Skrivet av phi:

Inget ovanligt eller förvånande för någon som sysslat med lagsporter på högre nivå. Enda skillnaden här är att det handlar om pubertala småpojkar med för mycket testosteron.

Nej dom kan inte bete sig bara, det handlar inte om hormoner för då hade alla snorisar gått omkring och gapat. Alla gör inte det, vissa får fortfarande en vettig uppfostran och dom beter sig inte så.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Det är nog lite show, och mycket allvar. Ibland handlar det ofta om stora pengar i sådana sammanhang, så när de vinner smäller det högt, men det ursäktar inte deras beteende.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är nog lite show, och mycket allvar. Ibland handlar det ofta om stora pengar i sådana sammanhang, så när de vinner smäller det högt, men det ursäktar inte deras beteende.

Men om inte vinstpengarna är en förmildrande oimständighet så finns inget skäl att nämna dom heller, eller hur? Man ser aldrig rugbyspelare stå och skrika på domaren eller eller annat oförståndigt och dom är det ingen som anser har låga halter könshormon i kroppen. Det handlar om att kunna bete sig eller inte.

Jag ser och hör alltför mycket förklaringar till dåligt beteende som om alla dessa situationer skulle vara exceptionella och därför behövas ha överseende med. Omvärldsfaktorer, pressande och stressande, finns ofta där i mycket man gör. Man hanterar sånt. Det är det som är hela grejen. Att kunna hålla linjen fast man är hårt ansatt av allt möjligt. Visst, dessa är kids men de beter sig fortfarande exceptionellt dåligt t o m för deras ålder.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar