Första praktikveckan avklarad

Medlem
Första praktikveckan avklarad

Som ni säkert redan är medvetna om är det fredag och jag har nu varit min första vecka på ett riktigt jobb. Känner mig lite som bambi på hal is måste jag erkänna. Känner mig väldigt liten också, men det har varit väldigt kul att vara här och se hur allt går till! Det negativa har väl enbart varit resan hit. Om man går varje dag i suckarnas gång vid T-centralen, åker t-banan och är i slussen ungefär när alla andra åker till skolan/jobbet så kommer man förstå varför jag numera hatar människor.

Det är dock värt det. Kanske blev mina kompisar mer motiverade att jobba hårdare i skolan efter att ha sopat hår från golvet på en frisörsalong eller vikt tröjor på lagret i en vecka, men vi är alla enade om att det var jag som fick den bästa praoplatsen. Det lönar sig att ha en baba med kontakter ($$$$) (skoja)

Idag sitter jag ensam i spelrummet, lyssnar på mysig musik och spelar lite minecraft. Jag är för tillfället inlåst i mitt egna hem för att det är skeletons, creepers, spindlar och endermen som står utanför. Kanske inte valde bästa stället för mitt hem, liksom. Dock lyckades jag hitta massor av kol och har översvämmat min söta bostad med facklor. Har faktiskt inte så mycket att skriva om idag;
1: Jag är jättetrött och sliten. Somnade rätt sent med smink och alla kläder på mig. Rekommenderar ej.
2. Jag har ingen fantasi just nu.

Ni får förlåta mig pga astråkig. Trevlig helg!

#blogg

Medlem
Första praktikveckan avklarad

Är veckan slut redan kl 12:54?

Hoppas du hade kul

Eller iaf lite givande


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

En karriär att satsa på alltså

17:20, sitter på bussen. snart låser jag ytterdörren och då är jag fri! låsa in sig för att känna sig fri...Topsy turvy.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

snart låser jag ytterdörren och då är jag fri! låsa in sig för att känna sig fri...Topsy turvy.

Visst är det ironiskt, men det är sant. Ens hem är ens fristad, där man är den man är och kan göra det man vill (och hur man vill göra det).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar