Dator surfplatt som extra skärm!

Medlem
Dator surfplatt som extra skärm!

Hej!

Har ett delikat problem på mitt jobb som jag funderar på en liten rolig lösning.
Vi har en dator med ett program som jag vill att det skall visas på en surfplatta.
Ingen styrning eller dyligt krävs.

Vi har ett trådlöst nätverk i verkstaden. Surfplattor kommer ut på interna resurser , men ej själva internett . så alla programvaror som vill ut på google play går bort. enbart där man kan skriva in ip nummer direkt kommer funka, Tyvärr

Det är en hjulinställnings program som körs på datorn,. mekanikern måste krypa ut och titta på sina mätresultat hela tiden, Så tanken var att en 10" Android platta borde fungera enkelt som en extra skärm.

har ni något förslag på en billig 10" platta? och programvara? en 1500 spänns platta borde väl fungera? eller blir dom för "klena" ?

fråga gärna om ni ej förstår hur jag menar.
Tacksam för alla svar!

//Cluedo

Medlem

Tack det ena verkade vara vad jag sökte!

Ingen som har någon idé på vilken billig 10" platta man kan köpa?

Medlem

Finns alltid http://www.lightinthebox.com/sv/c/android-tablets_4781 köpte min platta där, kanske inte är riktigt samma kvalité som de stora, dyra märkena men jag har då inte haft några problem med min.
Om de funkar för det du vill ha dem till har jag tyvärr ingen aning om, bara att det är billiga.

Måste dock tillägga att tullavgift tillkommer.

phi
Medlem
Skrivet av cluedo:

Tack det ena verkade vara vad jag sökte!

Ingen som har någon idé på vilken billig 10" platta man kan köpa?

Hur viktigt är det med 10"? Du får en Nexus 7 16 GB för under 1500 kr och det är en helt okej surfplatta. Det borde ju rimligtvis vara smidigare för mekanikern med en mindre surfplatta för att läsa av mätresultat.

Medlem

Man får tacka och bocka för svaren som inkommit!

10" säger mekanikerna att dom minst behöver, För smått att de annars. Kan man dock tycka lite olika om.

Är det någon som testat denna plattan?
http://www.siba.se/product/11765021/kurio-tablet-10-blatt-sto...

verkar billig ocj kommer ju med gummiram om jag fattar det rätt....

Med vänlig hälsning cluedo

1
Skriv svar